@Jamterik du köpte väl den till 356 men passade ju utmärkt på 103?Cool!
Passar den även 103 St?
Borde ju även passa 103 St?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Jamterik du köpte väl den till 356 men passade ju utmärkt på 103?Cool!
Passar den även 103 St?
Ja den passar perfekt skulle jag vilja påstå.
356, 556 och 103 - inte dålig kompatibilitet för en tredjepartstillverkare! Om US släpper denna som oyster (min favoritlänk) kommer jag nog inte kunna hålla mig.Ja den passar perfekt skulle jag vilja påstå.
Den blåa är riktigt fin! Hade blivit nöjd med den också. Håller med om datumet, skönt att slippa bry sig. Tycker dessa modeller är unika på så sätt att de är genuint utilitaristiska toolklockor som trots det passar lika bra till fest. Åtminstone jag skulle inte tveka att rocka denna till kostym och slips.
Grym! Övervägde samma utförande som din men valde blå med H-länk. Jäkligt allround och justa! Av mina klockor är 556 den som används mest på grund av mångsidigheten, tåligheten och komforten. En sak jag uppskattar är att slippa fippla med datumjustering då den ska väckas till liv.
Appropå datum.Den blåa är riktigt fin! Hade blivit nöjd med den också. Håller med om datumet, skönt att slippa bry sig. Tycker dessa modeller är unika på så sätt att de är genuint utilitaristiska toolklockor som trots det passar lika bra till fest. Åtminstone jag skulle inte tveka att rocka denna till kostym och slips.
En mardröm för oss som roterar ofta i klocklådan. Dock riktigt snyggt med pointer date, det ska Sinn ha cred för!Appropå datum.
Ställa om jaktklockan kan nog ta en stund
Häftig pjäs med trevlig färgkombination! Den skämmer inte ut sig till jägarmunderingen. Om man inte tilldelats ett viltrikt pass brukar det finnas gott om tid till annat. Men man kan ge sig fanken på att just då man varit ouppmärksam en stund uppstår jaktdagens enda skottchans..Appropå datum.
Ställa om jaktklockan kan nog ta en stund
Du får plocka bort diver extension och fästa länken direkt i claspen. Jag har själv provat detta och det funkar fint. Det enda du behöver göra är att borra upp en länkbit lite.
Händer tyvärr ofta på min h-länk till 756
Vad roligt! 556 ftw! Jag är inne på mitt fjärde Sellita (vilket inte är mycket för flera av stammisarna i den här tråden, men ändå) och alla har varit felfria och tillfredsställande exakta. Alla mina ETA (lika många) har också fungerat felfritt för den delen. Schweizarna vet hur man sätter ihop urverk helt enkelt.Läste i en annan tråd där dom diskuterade Sellita sw200 urverk. Där fanns en länk till en sida där de nio bästa klockorna med detta urverk presenterades.
Kolla in nr 1!
The Sellita SW200 and 9 Best Watches That Have It
The Watch Company, TWC Japan brand watch shop features a huge selection of Rolex Watches, Omega Watches, Hublot Watches, Zenith Watches, Tag Heuer, Seiko, Citizen, and other watches at discounted prices. Our shop is located in Tokyo Nakano which is one of the famous local area in Japan for watch...www.thewatchcompany.com
Min gamla 556 låg på pretty much +-0 när jag mätte upp den innan försäljning.Vad roligt! 556 ftw! Jag är inne på mitt fjärde Sellita (vilket inte är mycket för flera av stammisarna i den här tråden, men ändå) och alla har varit felfria och tillfredsställande exakta. Alla mina ETA (lika många) har också fungerat felfritt för den delen. Schweizarna vet hur man sätter ihop urverk helt enkelt.
Verkligen! SnyggtSommarfeeling
Och i svenskan, med jordpäron . . .ja inte äpplen men iaf fruktträdskoppling (kan ev vara sen på den då jag inte läst ikapp mig helt än)En koppling mellan äpple och potatis finns att hämta i franskan. Potatis heter ju "pommes" vilket nog inte gått folk förbi. Äpple heter "pommes de terre", alltså äpple från jorden. Smaka på det för folkbildning
Haha. Ja, läs ikapp och kör en runda tillOch i svenskan, med jordpäron . . .ja inte äpplen men iaf fruktträdskoppling (kan ev vara sen på den då jag inte läst ikapp mig helt än)
Visste ni förresten varför pineapple heter ananas i Sverige?Haha. Ja, läs ikapp och kör en runda till
Du ska se att det nog inte klarnar.
Fruktträdskopplingen uppskattas dock!
Seriöst på riktigt? Det där är ju hysteriskt roligt oavsett!Visste ni förresten varför pineapple heter ananas i Sverige?
Jo, 1947 så kom ju försäljningen av bananer ordentligt igång från Costa Rica.
De undrade om banankompaniet inte ville ha en annan frukt?
Eftersom de inte hade något namn på den och bara hade banankartonger att packa de i så strök de helt enkelt över B=
( B )Ananas
10% är sant.Seriöst på riktigt? Det där är ju hysteriskt roligt oavsett!
Proof of concept (ananas-rom lustigt nog):10% är sant.
De började sälja ananas men det är tyvärr en del av det latinska namnet
Men 9/10 går på den - fortsätt sprida den bland vänner - kul och se hur många som köper den rakt av - gärna efter några glas.
Snyggt! Riktigt propert första-aprilskämt.Visste ni förresten varför pineapple heter ananas i Sverige?
Jo, 1947 så kom ju försäljningen av bananer ordentligt igång från Costa Rica.
De undrade om banankompaniet inte ville ha en annan frukt?
Eftersom de inte hade något namn på den och bara hade banankartonger att packa de i så strök de helt enkelt över B=
( B )Ananas
Din 756 kan ju flyga!
Haha, inte alls. Oberoende hur mycket jag skriver så är det Access denied utan möjlighet att överklaga. Vet inte om de blivit mer strikta med nya medlemmar men fick att de inte tar in medlemmar från min region (förmodar SE?). Någon annan som lyckats bli medlem senaste tiden?Btw @rambo_amadeus , hur gick det med uhrforums inloggning för dig?? Har glömt att fråga.