• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

_DSC9498.jpg

Grym! Övervägde samma utförande som din men valde blå med H-länk. Jäkligt allround och justa! Av mina klockor är 556 den som används mest på grund av mångsidigheten, tåligheten och komforten. En sak jag uppskattar är att slippa fippla med datumjustering då den ska väckas till liv.
7C9228F1-E6AA-426C-923B-36A6A864B6EA.jpeg

_DSC9498.jpg

Grym! Övervägde samma utförande som din men valde blå med H-länk. Jäkligt allround och justa! Av mina klockor är 556 den som används mest på grund av mångsidigheten, tåligheten och komforten. En sak jag uppskattar är att slippa fippla med datumjustering då den ska väckas till liv.
7C9228F1-E6AA-426C-923B-36A6A864B6EA.jpeg
Den blåa är riktigt fin! Hade blivit nöjd med den också. Håller med om datumet, skönt att slippa bry sig. Tycker dessa modeller är unika på så sätt att de är genuint utilitaristiska toolklockor som trots det passar lika bra till fest. Åtminstone jag skulle inte tveka att rocka denna till kostym och slips.

Den blåa är riktigt fin! Hade blivit nöjd med den också. Håller med om datumet, skönt att slippa bry sig. Tycker dessa modeller är unika på så sätt att de är genuint utilitaristiska toolklockor som trots det passar lika bra till fest. Åtminstone jag skulle inte tveka att rocka denna till kostym och slips.
Appropå datum.
Ställa om jaktklockan kan nog ta en stund 😀
6C05636A-0254-454B-A3D2-7CD69E248130.jpeg

Appropå datum.
Ställa om jaktklockan kan nog ta en stund 😀
6C05636A-0254-454B-A3D2-7CD69E248130.jpeg
😂 Häftig pjäs med trevlig färgkombination! Den skämmer inte ut sig till jägarmunderingen. Om man inte tilldelats ett viltrikt pass brukar det finnas gott om tid till annat. Men man kan ge sig fanken på att just då man varit ouppmärksam en stund uppstår jaktdagens enda skottchans..

Läste i en annan tråd där dom diskuterade Sellita sw200 urverk. Där fanns en länk till en sida där de nio bästa klockorna med detta urverk presenterades.
Kolla in nr 1!

Läste i en annan tråd där dom diskuterade Sellita sw200 urverk. Där fanns en länk till en sida där de nio bästa klockorna med detta urverk presenterades.
Kolla in nr 1!
Vad roligt! 556 ftw! Jag är inne på mitt fjärde Sellita (vilket inte är mycket för flera av stammisarna i den här tråden, men ändå) och alla har varit felfria och tillfredsställande exakta. Alla mina ETA (lika många) har också fungerat felfritt för den delen. Schweizarna vet hur man sätter ihop urverk helt enkelt.

Vad roligt! 556 ftw! Jag är inne på mitt fjärde Sellita (vilket inte är mycket för flera av stammisarna i den här tråden, men ändå) och alla har varit felfria och tillfredsställande exakta. Alla mina ETA (lika många) har också fungerat felfritt för den delen. Schweizarna vet hur man sätter ihop urverk helt enkelt.
Min gamla 556 låg på pretty much +-0 när jag mätte upp den innan försäljning.
Riktigt stabila urverk.
1651152715695.jpeg

En koppling mellan äpple och potatis finns att hämta i franskan. Potatis heter ju "pommes" vilket nog inte gått folk förbi. Äpple heter "pommes de terre", alltså äpple från jorden. Smaka på det för folkbildning 😁
Och i svenskan, med jordpäron . . .ja inte äpplen men iaf fruktträdskoppling;) (kan ev vara sen på den då jag inte läst ikapp mig helt än)

Haha. Ja, läs ikapp och kör en runda till :)
Du ska se att det nog inte klarnar.
Fruktträdskopplingen uppskattas dock!
Visste ni förresten varför pineapple heter ananas i Sverige?
Jo, 1947 så kom ju försäljningen av bananer ordentligt igång från Costa Rica.
De undrade om banankompaniet inte ville ha en annan frukt?
Eftersom de inte hade något namn på den och bara hade banankartonger att packa de i så strök de helt enkelt över B=
( B )Ananas
😀

Eftersom de inte hade något namn på den och bara hade banankartonger att packa de i så strök de helt enkelt över B=
( B )Ananas
😀
Seriöst på riktigt? Det där är ju hysteriskt roligt oavsett! 🤣

( B )Ananas
😀
Snyggt! Riktigt propert första-aprilskämt.
Visste ni att apelsin betyder äpple från Kina?

Tillbaka
Topp