• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Påtal om 103! Gillar den jag hade, lite ovanligare 103 st ty. Grym klocka men jag saknade verkligen länk och safir, lyckades ju repa den rejält efter bara någon dag.
IMG_2535.JPG
IMG_2631.JPG

Påtal om 103! Gillar den jag hade, lite ovanligare 103 st ty. Grym klocka men jag saknade verkligen länk och safir, lyckades ju repa den rejält efter bara någon dag.
Den är riktigt trevlig och lite udda, men på ett mycket bra sätt. Varför fick du för dig att gräset var grönare...? :) Länk går ju liksom att fixa...

Har ni sett den här varianten av 356 tidigare?
Är det någon LE eller annan special?
@Wydestream @Clark Kent, ni brukar ju ha koll? :)
Screenshot_20170927-205726.png

Lite kul med power reserve men visst är den snyggare utan? Känns som att de höll på att glömma Sinn-logon och behövde tvinga in den någonstans...

356 GR...GangReserve :) Men tyvärr inte längre i produktion.

EDIT: Tar tillbaka "tyvärr". Håller helt med dig om att det blir alldeles för trångt.

Senast ändrad:
Ingen som är sugen på @hampusg Sinn anniversary med finelink?
https://klocksnack.se/threads/sinn-556-anniversary.80352/
Skitfin och man slipper datum!
Jag har redan en 556 men det är nästan så att...
Såg den med. Jag sitter på liknande klocka och kan rekommendera den starkt. Fördelen med denna version över 556i är att man får en mer levande och dressad tavla. Dessutom kommer klockan utan datum om man föredrar det. Samt är finelinken jävla bra. En av få länkar jag har haft genom åren som sitter riktigt bra och det händer ofta att man glömmer bort att man har faktiskt på sig klockan.

Måste säga att denna är över förväntan. Den höga höjden på 17 mm gör sig bra ihop med den tjocka länken. 41 mm stor och 20 mm mellan luggarna gör att den blir proportionelig - höjden var det enda jag var "rädd" för i början. Inga problem för min handled på 16 cm.

Vet inte om Sinn har tänkt på det eller om det bara är ett lyckligt sammanträffande. Plexiversionen är tunnare och har tryckknappar medan safirversionen har skruvknappar. Höjden på safirversionen gör att, iaf jag, får in ett finger under så att jag kan manövra kronografen med tummen och pekfingret.

IMG_2210.JPG

Sinn 103 A Sa B

Måste säga att denna är över förväntan. Den höga höjden på 17 mm gör sig bra ihop med den tjocka länken. 41 mm stor och 20 mm mellan luggarna gör att den blir proportionelig - höjden var det enda jag var "rädd" för i början. Inga problem för min handled på 16 cm.

Vet inte om Sinn har tänkt på det eller om det bara är ett lyckligt sammanträffande. Plexiversionen är tunnare och har tryckknappar medan safirversionen har skruvknappar. Höjden på safirversionen gör att, iaf jag, får in ett finger under så att jag kan manövra kronografen med tummen och pekfingret.

IMG_2210.JPG

Sinn 103 A Sa B
Lust att ta en profilbild på klockan så man kan studera tjockleken? Gärna i jämförelse med någon annan klocka på din arm :)

Tillbaka
Topp