• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det har hållit i sig för min 4 åriga lillasyster! Efter varje ny klocka jag får hem så säger hon "är det där en Ålex(Rolex) Adrian?"

On topic: Är det 556an som får mest handledstid hos dig?:)
Jag roterar rätt friskt faktiskt. Men favoriterna just nu är 556, sarg007 och Cwc dykarn.

Kan tycka att 556 känns lite tråkig ibland. Men sen postar ni bilder på den i tråden och då saknar jag den så den åker på igen.

Tror den startat ett ha begär för en Ålex explorer 1a :rolleyes:

Jag roterar rätt friskt faktiskt. Men favoriterna just nu är 556, sarg007 och Cwc dykarn.

Kan tycka att 556 känns lite tråkig ibland. Men sen postar ni bilder på den i tråden och då saknar jag den så den åker på igen.

Tror den startat ett ha begär för en Ålex explorer 1a :rolleyes:
Tråkigt är bra!
Tror nog exp1 också kan bli tråkigt men ändå är det en av mina drömklockor.:D

Nu börjar de bli lite @Moorflax varning på oss med allt Ålex :p

För mig är det 114270 som är aktuell isåfall. Måste ha 36mm. Diggar tavlan bättre på nyaste dock men 39mm går bort :stop:

Frun har en Explorer 1:a från 91. Den är helt fantastisk! Hon får faktiskt beröm från icke klocknördar för den.
Lägger in en Sinnbild På två 44 millimeters.

IMG_4407.JPG

Har haft min 103:a i någon månad nu. Inte riktigt blivit lika kär i den på handleden som jag trodde. Tänkte att det berodde på det svarta armbandet som inte ger så mycket kontrast till klockan. Skickade efter ett brunt läderband från Sinn som kom hem idag. Klockan blev helt klart mycket mer "levande" och armbandet känns riktigt skönt och rejält.

Fortfarande inte helt såld men jag ska ge det någon vecka så får vi se.

Skulle egentligen, rent 'konceptuellt' ha kvar klockan på det svarta bandet med vita stygn eftersom det mer liknar hur flygarkronograferna såg ut när det begav sig på 50-60 talet (om jag nu inte fått det om bakfoten). Men rent estetiskt tycker jag nog bättre om det bruna.

Vad tycker ni?

Får fortfarande kasst ljus i bilderna, får nog bli att försöka lära sig hur man får till ett vettigt kort.
IMG_1221.JPG

IMG_1225.JPG

Har haft min 103:a i någon månad nu. Inte riktigt blivit lika kär i den på handleden som jag trodde. Tänkte att det berodde på det svarta armbandet som inte ger så mycket kontrast till klockan. Skickade efter ett brunt läderband från Sinn som kom hem idag. Klockan blev helt klart mycket mer "levande" och armbandet känns riktigt skönt och rejält.

Skulle egentligen, rent 'konceptuellt' ha kvar klockan på det svarta bandet med vita stygn eftersom det mer liknar hur flygarkronograferna såg ut när det begav sig på 50-60 talet (om jag nu inte fått det om bakfoten). Men rent estetiskt tycker jag nog bättre om det bruna.

Vad tycker ni?

Får fortfarande kasst ljus i bilderna, får nog bli att försöka lära sig hur man får till ett vettigt kort.
IMG_1221.JPG

IMG_1225.JPG
Det blev en skön vintagekänsla på den!
På kvällen är det knepigt att få ett bra ljus men annars brukar det fungera bra att stå nära ett fönster eller lägga klockan på fönsterbrädan :)

Vad tycker ni?

IMG_1221.JPG

IMG_1225.JPG

Hm, jag föredrar nog svart band trots alls. Men man blir ju lika glad varje gång man ser hur siffrorna skevar sig under plexit :)

Det blev en skön vintagekänsla på den!
På kvällen är det knepigt att få ett bra ljus men annars brukar det fungera bra att stå nära ett fönster eller lägga klockan på fönsterbrädan :)

Ska ta några bilder imorgon i dagsljus och se om det blir bättre. Svårt att göra både klocka och armband riktigt rättvisa.

Jo, mer tydlig vintagekänsla blev det. Ännu mer på handleden än som kommer fram i fotot.

Hm, jag föredrar nog svart band trots alls. Men man blir ju lika glad varje gång man ser hur siffrorna skevar sig under plexit :)

Förstår att du föredrar det svarta. Väldigt kluven själv. Det bruna för ändå med sig mer kontrast till klockan, mer liv. Men, svart känns mer i linje med vad klockan var tänkt som. Ett verktyg mer än en snygg accessoar.

Men...jag är en sucker för lite ljusare 'distressed' läder till svart tavla. Tycker det är en sjukt snygg kombo som verkligen funkar!

Men plexit är fint oavsett!! :woot:

Tillbaka
Topp