mchamoun
Basic
Tack! Ser bra ut! Lite för tjock för min smak men trodde 17mm i höjd skulle sitta högre än så.Absolut!
Skiljer ca 1 cm. Den övre är en Nautilus 3800.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Ser bra ut! Lite för tjock för min smak men trodde 17mm i höjd skulle sitta högre än så.Absolut!
Skiljer ca 1 cm. Den övre är en Nautilus 3800.
Tack! Ser bra ut! Lite för tjock för min smak men trodde 17mm i höjd skulle sitta högre än så.
Har haft min 103:a i någon månad nu. Inte riktigt blivit lika kär i den på handleden som jag trodde. Tänkte att det berodde på det svarta armbandet som inte ger så mycket kontrast till klockan. Skickade efter ett brunt läderband från Sinn som kom hem idag. Klockan blev helt klart mycket mer "levande" och armbandet känns riktigt skönt och rejält.
Fortfarande inte helt såld men jag ska ge det någon vecka så får vi se.
Skulle egentligen, rent 'konceptuellt' ha kvar klockan på det svarta bandet med vita stygn eftersom det mer liknar hur flygarkronograferna såg ut när det begav sig på 50-60 talet (om jag nu inte fått det om bakfoten). Men rent estetiskt tycker jag nog bättre om det bruna.
Vad tycker ni?
Får fortfarande kasst ljus i bilderna, får nog bli att försöka lära sig hur man får till ett vettigt kort.
Vad testade du den på för band?Grym klocka detta. Hade den tidigare men lyckades inte hitta ett band som var helt 100. Annars fungerar det väl helt ok på brunt läder!
Om du tröttnar är jag kanske intresserad.
Vad testade du den på för band?
Får se om den börjar "växa på mig".
Får se om den börjar "växa på mig".
Hehe...imponerande!
Vad blev favoriten?
Fullträff! Mer militärisk blir den inteHar aldrig gillat gummi så det fick bli ett mn-strap.
Både bekvämt och passande tycker jag.
Ser jätteskönt ut! Hur appliceras den strapen? Ser att folk gör olika. Funderar nämligen på ett sånt.Har aldrig gillat gummi så det fick bli ett mn-strap.
Både bekvämt och passande tycker jag.
Som ett nato sedan placerar man "spännet" där man vill ha det och hakar fast "haken", typ Sedan kan man göra lite olika med var man placerar spännet. Tycker @mickeheterjag har gjort det bra när han placerat spännet på insidan av handleden.Ser jätteskönt ut! Hur appliceras den strapen? Ser att folk gör olika. Funderar nämligen på ett sånt.
Testade nato på min U2, men tycker att de är för klena i tyget - behöver något stadigare p.g.a. klockans tyngd. Är den här sorten mjuka eller styva i tyget?Som ett nato sedan placerar man "spännet" där man vill ha det och hakar fast "haken", typ Sedan kan man göra lite olika med var man placerar spännet. Tycker @mickeheterjag har gjort det bra när han placerat spännet på insidan av handleden.
Ett canvasnato eller zulu kanske vore nåt? Ska testa det på min U1:aTestade nato på min U2, men tycker att de är för klena i tyget - behöver något stadigare p.g.a. klockans tyngd. Är den här sorten mjuka eller styva i tyget?
Gillar kvaliteten på zuludiver, men vet inte om deras grövre är styvare.Ett canvasnato eller zulu kanske vore nåt? Ska testa det på min U1:a
Stabilare än ett vanligt standardnato tycker jag. Det är stretch i det så du kan sätta det tight mot handleden utan att det känns som att man stryper blodflödet.Testade nato på min U2, men tycker att de är för klena i tyget - behöver något stadigare p.g.a. klockans tyngd. Är den här sorten mjuka eller styva i tyget?
Som @leiden skrev. Med öppen ände så funkar de på klockor med fasta bandstift också.Ser jätteskönt ut! Hur appliceras den strapen? Ser att folk gör olika. Funderar nämligen på ett sånt.
Haha, sådde jag ett frö eller?Ingen som har en 104 tillsalu? Helst med länk.
Ja! Jag vill inte göra dig besviken.Haha, sådde jag ett frö eller?
Så länge du blir nöjd själv först Jag tror att den skulle bli riktigt bra faktiskt men det är 556 medJa! Jag vill inte göra dig besviken.
Var köper jag?Stabilare än ett vanligt standardnato tycker jag. Det är stretch i det så du kan sätta det tight mot handleden utan att det känns som att man stryper blodflödet.
Jag köpte mitt av @Seikosthlm. Hör med honom om han har något kvar att säljaVar köper jag?
Men är de nya? Vill köpa sprillans...Jag köpte mitt av @Seikosthlm. Hör med honom om han har något kvar att sälja
Hittade.Jag köpte mitt av @Seikosthlm. Hör med honom om han har något kvar att sälja
Ska du ha ett riktigt så finns de inte nya. Snarare NOS vilket jag tror det jag köpte var. Hör med honomMen är de nya? Vill köpa sprillans...
Jag fick mitt av @Seikosthlm och det var flåmg nytt.Men är de nya? Vill köpa sprillans...