Riktigt grym!Stort tack @Limeee, äntligen har jag en 809 på handleden, en modell som varit på min radar så länge jag kan minnas. Ett par snabba skott i bilen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt grym!Stort tack @Limeee, äntligen har jag en 809 på handleden, en modell som varit på min radar så länge jag kan minnas. Ett par snabba skott i bilen
Tackar! Verkligen en kul klockaRiktigt grym!
Stort grattis! Mycket fin, hör av dig om du tröttnar eller vill roteraStort tack @Limeee, äntligen har jag en 809 på handleden, en modell som varit på min radar så länge jag kan minnas. Ett par snabba skott i bilen
Tack! Det gör jag, du har första tjingStort grattis! Mycket fin, hör av dig om du tröttnar eller vill rotera
Än är inte dagen över. Mycket kan hinna hända!Oblästrad idag
Så att lädret blir till mocka tänker du då?Än är inte dagen över. Mycket kan hinna hända!
Guldet blev till sand?Så att lädret blir till mocka tänker du då?
Den kan ju hinna bli blästrad. Tycker du tar ut segern i förskott när klockan bara är 18. Vad lever du för lugnt liv egentligen min herre?!Så att lädret blir till mocka tänker du då?
Sällan jag springer förbi något tyngre maskinellt om man säger så. Nu för tiden slipper man till och med utsätta sig för risken mer paper-cutsDen kan ju hinna bli blästrad. Tycker du tar ut segern i förskott när klockan bara är 18. Vad lever du för lugnt liv egentligen min herre?!
Paper cuts är faktiskt en 9 på den 10-gradiga smärtskalan.Sällan jag springer förbi något tyngre maskinellt om man säger så. Nu för tiden slipper man till och med utsätta sig för risken mer paper-cuts
Gör som jag: Kombinera det med att glömma att man har såret i handen och ta handsprit i vanlig ordning.Paper cuts är faktiskt en 9 på den 10-gradiga smärtskalan.
Fruktansvärt otäckt!
Är du med Sinn igen eller går utan?Gör som jag: Kombinera det med att glömma att man har såret i handen och ta handsprit i vanlig ordning.
Tyvärr utan! Jag stalkar tråden lite ändå, eftersom mitt nästa ur ska bli en Sinn. Saknar märket något oerhört! Tror det blir en 103 igen, om jag hittar rätt exemplar. Sneglar lite på en 104:a också, det var första reffen jag hade, och kan sakna den ibland.Är du med Sinn igen eller går utan?
Klart du ska! 103 är ju grym. Bund också! Jag ska nog dra på mitt bund på 103: an imorgon. Men 356 eller 358 då? Jag hade köpt en 358 Sa Pilot B om jag hade lite större handleder.Tyvärr utan! Jag stalkar tråden lite ändå, eftersom mitt nästa ur ska bli en Sinn. Saknar märket något oerhört! Tror det blir en 103 igen, om jag hittar rätt exemplar. Sneglar lite på en 104:a också, det var första reffen jag hade, och kan sakna den ibland.
Jag har haft 356 (visst är det min gamla du har, @Jamterik?), men kom inte överens med den riktigt. Saknade vridringen på 103, tror jag. Jag ska försöka hitta en. Det är färre ute nu på siterna än för några år sen.Klart du ska! 103 är ju grym. Bund också! Jag ska nog dra på mitt bund på 103: an imorgon. Men 356 eller 358 då? Jag hade köpt en 358 Sa Pilot B om jag hade lite större handleder.
Den där är svårbedömd. Ligger och har legat många ute på C24 och Ebay där alla är mer eller mindre oanvända. Det verkar som många i stor utsträckning köpts i spekulationssyfte. Men 30’var nog ungefär vad den gick för ny och det verkar ligga runt 3teur fortfarande.Är på jakt efter en rolig chrono. Hur mycket bör en 103 Sa G ligga på begagnatmarknaden (helst med länk)? Runt 30k? Har kollat på ch24 men där spretar det lite. Går även frtf att beställa från Watchbuys (3200usd) men då åker man på tull/moms så blir lite för dyrt.
Eller lyckas köpa loss en från klockornas grav?Den där är svårbedömd. Ligger och har legat många ute på C24 och Ebay där alla är mer eller mindre oanvända. Det verkar som många i stor utsträckning köpts i spekulationssyfte. Men 30’var nog ungefär vad den gick för ny och det verkar ligga runt 3teur fortfarande.
Har nog bara sålts en på forumet och den gick senast för 22 tkr. Kanske läge att kolla med säljaren om du kan få kontakta köparen?
Det verkar onekligen som att många köptes i spekulationssyfte. Ska ha lite koll på Ch24, brukar vanligtvis även finnas lite förhandlingsutrymme där. ~nypris känns onte orimligt för en i nyskick.Den där är svårbedömd. Ligger och har legat många ute på C24 och Ebay där alla är mer eller mindre oanvända. Det verkar som många i stor utsträckning köpts i spekulationssyfte. Men 30’var nog ungefär vad den gick för ny och det verkar ligga runt 3teur fortfarande.
Har nog bara sålts en på forumet och den gick senast för 22 tkr. Kanske läge att kolla med säljaren om du kan få kontakta köparen?
@perhog är väl inte känd att sälja så oftaEller lyckas köpa loss en från klockornas grav?
Minns jag rätt att en ligger i någon låda hos @perhog?
Det skulle väl vara om skyddsplasten lossnat på nått ex...Det verkar onekligen som att många köptes i spekulationssyfte. Ska ha lite koll på Ch24, brukar vanligtvis även finnas lite förhandlingsutrymme där. ~nypris känns onte orimligt för en i nyskick.
Bra tips gällande den som såldes tidigare. Har skickat ett PM till köparen
@perhog är väl inte känd att sälja så ofta
Grym! Ser bättre ut med detta raka gummi än med curved ends tycker jag. Original?Ser väldigt "taktiskt" ut med i denna utstyrsel
Långt ifrån original, det är nåt billigt, jag har glömt var jag ens köpte det . Men jag gillar det! Gillar gummi överlag.Grym! Ser bättre ut med detta raka gummi än med curved ends tycker jag. Original?