• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Detta är säkert vida känt men noterade just att 103 St Sa har skruvade kronograf-pushers medans 103 St (samt de övriga, ex. nya Titan, 103 St Sa G etc.) inte har det? Ngn som vet anledningen till detta? Förutom detta så ser även bezeln ut att vara annorlunda, PVD mot stål.
Båda modellerna ser dock ut att ha 200m WR.
sinn-103-st-sa-103-061-H-l%C3%A4nk.jpg
Sinn-103-st-103-031-H-l%C3%A4nk.jpg

Detta är säkert vida känt men noterade just att 103 St Sa har skruvade kronograf-pushers medans 103 St (samt de övriga, ex. nya Titan, 103 St Sa G etc.) inte har det? Ngn som vet anledningen till detta? Förutom detta så ser även bezeln ut att vara annorlunda, PVD mot stål.
Min personliga åsikt; Sluta upp med skruvade pushers, kanske kan se lite coolt ut men vem orkar skruva?

Även Klassik 12 har skruvade. Tror det bara är design eftersom de har samma vattenresistens.
Vridringen på St har inga klick utan går med friktion. Osäker på hur det är med Sa där.
Dessutom är vridringen tunnare på St (så att akrylglasets kupol framträder tydligare)

Även Klassik 12 har skruvade. Tror det bara är design eftersom de har samma vattenresistens.
Vridringen på St har inga klick utan går med friktion. Osäker på hur det är med Sa där.
Dessutom är vridringen tunnare på St (så att akrylglasets kupol framträder tydligare)
Jag är inte för skruvade pushers för egen del men en fördel kan vara att man inte råkar komma åt knapparna av misstag när man sitter i sitt propellerplan och korsar atlanten.

Såg att även 103 Diapal hade skruvade. Förstår att det kan vara en designfråga men trodde faktiskt att enda skillanden mellan 103 Sa St och 103 St var glaset. Då har man lärt sig ngt nytt :)
Men då kommer nästa curve ball. 103 St går ju att få med safirglas. Frågan är om de då använder 103 Sa St bezeln (iom att du säger att de är olika ) eller om safirglaset mellan 103 St och 103 Sa St är olika typer? 🤔 103 St med safir är dock 65 EUR dyrare.

Edit: såg nu också att ena har count up och den andra count down bezel. Det borde betyda att 103 St är dykare och 103 Sa St flygare :p

Senast ändrad:
Jag är inte för skruvade pushers för egen del men en fördel kan vara att man inte råkar komma åt knapparna av misstag när man sitter i sitt propellerplan och korsar atlanten.
:hilarious: Jag tycker det är snyggt men absolut inte praktiskt. Förmodar även att kronografen går att använda under vatten (de icke skruvade)? Guinand tror jag iaf att man kan göra det med. 13.1 också?

Skruvade pushers må väl än vara ett skojigt påfund? Direkt opraktiskt och än har jag inte haft Chronos där pushers varit så lätta att trycka in att det på något sätt ska kunna bli ett problem. Såvida det inte är kopplat till ökad ATM?

Det verkar onekligen som att många köptes i spekulationssyfte. Ska ha lite koll på Ch24, brukar vanligtvis även finnas lite förhandlingsutrymme där. ~nypris känns onte orimligt för en i nyskick.
Bra tips gällande den som såldes tidigare. Har skickat ett PM till köparen :)

:D @perhog är väl inte känd att sälja så ofta :)
Vill inte verka petig men det smög in en liten felaktighet i den meningen, byt ut "är väl inte känd att sälja så ofta" mot " är väl känd att inte sälja alls" :p

Tillbaka
Topp