• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vilken gillar ni bäst av dessa två? Anniversaryn är klockren på H-linken, är jäkligt sugen på att knipa den på K&S nu även fast den har Fine-link.
Får man svara "båda"? ;)
De är ju trots allt ganska olika varandra och som andra har nämnt så är ju anniversary, helt klart, mer "dress". Lägger min röst på 556i med motiveringen att den funkar till allt och alla tillfällen (i alla fall nära på). Sedan är jag personligen sådan att jag vill ha datum på en klocka jag tänker använda ofta. Jag förstår att det rent estetiskt kanske är bättre utan men för mig är det en funktion som jag ofta behöver.
Med det sagt så säger jag som tidigare i tråden att om 556 Anniversary hade funnits med datum så hade den återfunnits högt upp på min inköpslista.

Båda är riktigt bra så det handlar väl mest om vilken som lockar mest helt enkelt.

Bra drag i lumen! Att jag inte köpt en UV lampa tidigare, skitkul ju! :D får fasen nästan ont i ögonen av blänket :cool:
IMG_20170929_202832.jpg

Testade nato på min U2, men tycker att de är för klena i tyget - behöver något stadigare p.g.a. klockans tyngd. Är den här sorten mjuka eller styva i tyget?

Det är ganska mjukt jämfört med Nato. Men tyget är elastiskt så den sitter som en smäck.
Blir inte bekvämare än så, nackdelen är väl att man inte kan ha den för löst för att kunna vädra.

Blev faktiskt sugen att testa H-länken till min 556 helt plötsligt. Någon som sitter med en sådan som kan tänkas att sälja alternativt byta ut sin mot min Fine-länk, PMa!

Någon som vet när Sinn började med nya H-länken? Den nya har ett lås som är mycket lättare att öppna samt att den känns mer solid och rejäl, sen istället för pressad plåt så har den en annan förlängning som känns 10x bättre!
Mina tankar bara.:)

Någon som vet när Sinn började med nya H-länken? Den nya har ett lås som är mycket lättare att öppna samt att den känns mer solid och rejäl, sen istället för pressad plåt så har den en annan förlängning som känns 10x bättre!
Mina tankar bara.:)
I spannet 2001 till 2017 så har jag stött på tre olika varianter. Vet tyvärr inte exakt när de bytte av varandra. Maila Sinn! Man brukar få svar snabbt av dem.

Du måste ta dig tiden att prova dessa! Vi vill se både klockorna och butiken :)
Hann bara in en snabbis innan jag åkte till flygplatsen.
20EA68AF-9222-4B84-8E60-86B1ED015B58.jpeg

Inte så stor butik

E7297D7E-232E-4B6F-A046-80118EE85571.jpeg

31641352-54FE-4E3D-AD21-36FF471DAFCA.jpeg

Men en hel del klockor

6E244D0B-6C2F-49A9-890F-8A4186CEFB81.jpeg

Klockan jag skulle prova. Det är främst veckokomplikationen jag är ute efter.

FA0A78C3-5DCB-47AA-8060-98677557836B.jpeg

Motsvarande storlek fast på läder

Lite stor för min smak och beslutade att fundera på saken.

//B

Tillbaka
Topp