• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kör på 104 idag
FFEF6376-2639-4B06-8D65-123F769DCAA7.jpeg

Jag funderar på en Sinn 757 Duochrongraph men är lite orolig att den är lite för stor för min handled? Någon som har provat en 757 och kan ge lite intryck?

Asch, gör både dig och din fru glad, köp båda..... :cool:
Haha, tror det kan max bli en just nu (har 4 andra klockor på väg :bag:) 13.1 var riktigt trevlig irl. En riktig no nonsense klocka :)
Tycker 13 och 103 kompletterar varandra fint men skiljer sig tillräckligt för att inte krocka. Skulle gissa att det är mycket större chans att du hittar en billigare men begagnad 103a än en 13, så som nyköp så kanske 13 är mer ”motiverat”?
335C50C5-F913-438A-B107-1404B6213632.jpeg

Dessutom väldigt mycket billigare att flippa en klocka än en make/maka. :bag:
Bra tips, en 13.1 kommer förmodligen vara mer ovanlig. Kommer sedan suget efter en 103a så kanske man kan hitta en begagnad på forumet (har dock varit skralt senaste tiden).

Haha, en ny fru har jag inte råd med just nu:hilarious:
Hade jag hittat en klocka som var ”wife approved” hade jag undrat vad i helsicke som händer. Antagligen samma som när jag kommer hem med blommor.

Men med det sagt. Passa på! Köööp ezm13
Haha, jag frågade säkert 7 ggr om hon var seriös eller om det var ett prank 🤷‍♂️🤔:hilarious:
Hon sa att hon var helt seriös och tyckte att 13.1 var fin :oops::D

Jag hoppas att han jagar någon helig graal i några obskyra second hand affärer i östra Tyskland och snart kommer vi se hans nya fina Sinnväska helt full 😊
Verkligen! Han är saknad!

Hade vägarna förbi @ERIKSON URHANDEL idag och plockade upp ett Sinn-spänne till mitt fusk-alligatorband. Blev riktigt bra! Superservice som vanligt - väldigt tunnt i Sinn-montern dock, inget ur 856-serien alls :-(

462DF6B7-ACEA-4865-84BA-BE7FE7CA85BD.jpeg

Blev en ny sinn i dag! Med lite tur så landar den här innan helgen!
694663BD-AD42-4BD8-B7AA-7B0926C373E3.jpeg
Åh, 757...
Det var min första Sinn (fast min var på länk)och även den klocka jag verkligen saknar.
Köpte den innan jag egentligen hade någon egentlig aning om vad Sinn var för märke. Det som lockade var all teknik som man fick med klockan. Tyvärr så är den sedan länge såld.
Efter det har det hunnit passera ett antal Sinn i klocklådan och min keeper är 856 B-Uhr som används dagligen.
Ha en bra dag gott folk!

Tillbaka
Topp