• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Verkligen! Han är saknad!

Hade vägarna förbi @ERIKSON URHANDEL idag och plockade upp ett Sinn-spänne till mitt fusk-alligatorband. Blev riktigt bra! Superservice som vanligt - väldigt tunnt i Sinn-montern dock, inget ur 856-serien alls :-(

462DF6B7-ACEA-4865-84BA-BE7FE7CA85BD.jpeg
Hej, roligt att du är nöjd. Vi har mååååånga klockor på backorder vilket Sinn gör sitt bästa för att arbeta bort.

Mitt senaste inlägg fick mig att fundera över en sak. Om ni inte avser byta klocka flera gånger samma dag, byter ni då kvällen innan eller på morgonen? Jag personligen tillhör kategorin kvällen innan, så länge det inte sker nära datumväxling (senare än typ 20:00).

Mitt senaste inlägg fick mig att fundera över en sak. Om ni inte avser byta klocka flera gånger samma dag, byter ni då kvällen innan eller på morgonen? Jag personligen tillhör kategorin kvällen innan, så länge det inte sker nära datumväxling (senare än typ 20:00).
Jag byter i regel kvällen innan (sover alltid med klockan på). I regel har klockan jag ska ta på mig stannat så min rutin är att skruva fram så datumet skiftar, fortsätta vrida fram till kl 12, ställa datum, sedan vrida fram till aktuell tid :)

Jag brukar oftast preppa på kvällen så klockan jag tänkt använda är redo på morgonen, så byte på kväll för min del.

Det beror på. Har jag samma klocka flera dagar i rad så dras den på morgonen. Ibland byts det mitt på dagen eller i extrema fall ett flertal gånger under dagen. OFTAST så ställer jag datum, och drar upp vid bytet men det händer att jag glömmer och det påpekar gumman med glädje att klockorna inte går :eek:

Jag väljer klocka på morgonen. Ibland samma som dagen innan, ibland inte. Har inte som mål att byta varje dag. Försöker matcha klocka något så när till övrig utstyrsel men absolut inte rabiat.

Kul fråga! Kör oftast en eller två dagar innan om det är av speciell anledning, och då även val av typ på band. T.ex om det ska passa en viss typ av kläder, skrivbordsjobb, potential för att det blir blött, exponering för stöldrisk, reprisk osv. osv. osv.

Byter mycket mer sällan om man bara ska jobba hemma annars, då går man ofta med samma beroende för vad man kände för då man fick feeling sist.

Kanske borde skaffa en normal hobby någon dag.

Kul fråga! Kör oftast en eller två dagar innan om det är av speciell anledning, och då även val av typ på band. T.ex om det ska passa en viss typ av kläder, skrivbordsjobb, potential för att det blir blött, exponering för stöldrisk, reprisk osv. osv. osv.

Byter mycket mer sällan om man bara ska jobba hemma annars, då går man ofta med samma beroende för vad man kände för då man fick feeling sist.

Du är helt normal 😊

Jag gör precis som du vid speciell anledning :) Jag byter å andra sidan, från dag till dag, lika gärna när jag jobbar hemma som inte. Men det är ganska beroende på hur intressenivån ser ut just då (vilket iof gäller även för dagar jag inte jobbar från på kontoret :) ), och det fluktuerar en del för mig.

Ska villigt erkänna att det hänt fler än en gång att mitt val från kvällen innan har reviderats morgonen efter, så jag förstår helt din poäng :)
Allt sedan klockintresset väcktes igen våren -20 så är det stort övertag tooliga vs finklockor.
98/100 så hamnar det något hållbart på armen och sen i våras gärna på gummiband.
632E2450-6F67-4E30-A96A-D7CB439B7B09.jpeg

Senast ändrad:
Nu när jag jobbar hemma så flyer klockorna mest runt och jag använder samma i flera dagar för att det är den som liksom ligger framme. I bokhyllan, på skrivbordet, på byrån i sovrummet osv. Så jag bara tar den i farten typ. Annars finns nog ingen logik. Om jag ska ut och göra nåt specifik så byter jag klocka efter aktivitet. Skogen: oftast en Sinn. In till stan: kanske nåt mindre tooligt men om jag inte ska ut på kvällen och klä upp mig så är det inte SÅ noga. Osv ..

På morgonen, när jag vet mer om vad dagen erbjuder och hur jag då behöver klä mig.
Har dem oftast i en winder (enklare när man inte har så många klockor, jag vet) så eventuell datum är vanligtvis rätt
16553258640262766901499786713727.jpg

Tillbaka
Topp