Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Det kommer det bliGrattis. Hoppas på många postningar framöver!
Bra match med bältetVet någon av ett tjockt och lent Horween / Shell Cordovan läder liknande detta med matching color på stitchningen alt svart stichning i 20mm? Då ska jag ha det! Kom och sälj .
Inte för att jag har med det att göra men varför ska du sälja din Klassik 12? Verkar som att nästan alla som fått tag på en säljer efter några månader.Jag tänkte avyttra min näst intill oanvända 103 klassik 12 som jag köpte här på forumet runt nyår, tänkte ge Sinn tråden en heads up innan den hamnar på köp och sälj då jag gärna vill att den hamnar hos någon entusiast och inte hos någon som ska tjäna pengar på den.
Dra ett pm! /en som läser Sinn tråden dagligen!
Inte för att jag har med det att göra men varför ska du sälja din Klassik 12? Verkar som att nästan alla som fått tag på en säljer efter några månader.
Chrono 24 är fylld av oanvända 103 klassik 12. Tycker det är en otroligt fin och välgjord 103:a. Helt klart värd att ha kvar i samlingen. Den är mycket bättre än 103 Classic som gavs ut 2013.
För att svara på ditt svar. Ska man använda alla klockor? Jag har kanske använt min 103 Klassik 12 max 3 gånger vid speciella tillfällen. Min Omega 321 och Breitling pistagio kanske några fler gånger men många klockor ligger bara i boxen, tas upp någon enstaka gång, dras upp och används som ögon godis. Har en klocka som legat i boxen säkert 10 år innan jag började använda den mer frekvent. Jag hoppas verkligen du får ångest och inser att det är en guldklimp du har i lådan.För att svara på din fråga så är det för att den inte används, och till sist frågar man sig varför den ska ligga i en låda när någon annan kanske letar med ljus och lykta efter en (därför jag vände mig till denna tråd först).
Men jag kanske får ångest och inser mitt misstag och tar bort annonsen.
Du har en härlig samling men håller inte med dig, den där tål att användas varje dag - det är ju en SinnEn klocka som är för fin för att använda dagligen. Evigt slutförvar i klocklådan.
Från mig får du full förståelse i alla fall. Jag vill ha klockor jag kan och vill använda. Annars, om man inte har oändligt med pengar, så känns det ju dessutom som att pengarna är bundna i något man inte använder och skulle kunna läggas på något man faktiskt får nöje av.För att svara på din fråga så är det för att den inte används, och till sist frågar man sig varför den ska ligga i en låda när någon annan kanske letar med ljus och lykta efter en (därför jag vände mig till denna tråd först).
Men att klockan är fantastiskt fin är det inga tvivel om!
Jag kanske får ångest och inser mitt misstag och tar bort annonsen.
Bra fråga, Sinns eventlista röjer ju ingen information i dagsläget (som det gjort tidigare) och övriga underrättelseläget på webben och sociala medier är alltjämt lugnt.Vad tror tråden?
Kommer vi få se någon ny EZM eller är det slut på såna kalibrar nu?
Jag önskar mig fler, gärna med tegimenterad yta
Riktigt snygg på "staibmesh"Imponerande! Det längre perspektivet har jag inte riktigt haft ännu, men jag håller med, det börjar bli dags nu.
Jag har klockor av samma anledning som du, men förstår absolut den typ av samlande @perhog ägnar sig åt, där det primära kanske är att bygga en fin samling.Från mig får du full förståelse i alla fall. Jag vill ha klockor jag kan och vill använda. Annars, om man inte har oändligt med pengar, så känns det ju dessutom som att pengarna är bundna i något man inte använder och skulle kunna läggas på något man faktiskt får nöje av.
Inte för att jag har med det att göra men varför ska du sälja din Klassik 12? Verkar som att nästan alla som fått tag på en säljer efter några månader.
Chrono 24 är fylld av oanvända 103 klassik 12. Tycker det är en otroligt fin och välgjord 103:a. Helt klart värd att ha kvar i samlingen. Den är mycket bättre än 103 Classic som gavs ut 2013.
För att svara på din fråga så är det för att den inte används, och till sist frågar man sig varför den ska ligga i en låda när någon annan kanske letar med ljus och lykta efter en (därför jag vände mig till denna tråd först).
Men att klockan är fantastiskt fin är det inga tvivel om!
Jag kanske får ångest och inser mitt misstag och tar bort annonsen.
För att svara på ditt svar. Ska man använda alla klockor? Jag har kanske använt min 103 Klassik 12 max 3 gånger vid speciella tillfällen. Min Omega 321 och Breitling pistagio kanske några fler gånger men många klockor ligger bara i boxen, tas upp någon enstaka gång, dras upp och används som ögon godis. Har en klocka som legat i boxen säkert 10 år innan jag började använda den mer frekvent. Jag hoppas verkligen du får ångest och inser att det är en guldklimp du har i lådan.
Klockor är som fina viner, de ska lagras några år innan man börjar njuta av dom om. Fast jag kanske är knasig som sparar mina klockor för speciella tillfällen i framtiden.
PS. 1982 köpte jag en klocka som användes regelbundet fram till ca 1992, sen hamnade den i lådan, nu tar jag fram den bara vid väldigt speciella tillfällen.. Tänk på att visa modeller kan vara en investering för framtiden.
Bjuder på en bild på klockan från 1982.
Blir snart kölistor hos ADNästan lite larvigt?
24 veckor, på en "nyhet"?
Det lägsta på alla nyheter är 20 veckor, övriga står det så här;
- This watch is already sold out in direct sales. You can still obtain this watch from our sales partners. Please contact us; we will gladly refer you to our sales partners.
Om man är snäll och köper ett par bänkvärmare från Graham så får man kanske ställa sig på listan för en 556a. Snacka kronograf görs efter den affären.Blir snart kölistor hos AD
Om man i framtiden vill köpa en EZM kommer direkt frågan om vilket chapter man tillhör... Storråttan i bakgrunden har stämplat ut fram till lunch.Om man är snäll och köper ett par bänkvärmare från Graham så får man kanske ställa sig på listan för en 556a. Snacka kronograf görs efter den affären.
Edit: kanske ska förtydliga att detta naturligtvis inte är en klankning på vår kära AD utan snarare en glirning till andra aktörer med mer tveksamma försäljningsupplägg.
och hänger man inte i sinntråden, då är man helt kördOm man i framtiden vill köpa en EZM kommer direkt frågan om vilket chapter man tillhör... Storråttan i bakgrunden har stämplat ut fram till lunch.
Svar ja!
Ska jag tolka det som en invit?