• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

300883B3-C130-43A4-9CF2-A486ACEF3241.jpeg

Börjar bli ganska sugen på den blå. Trots att jag alltid tyckt att modellen är lite för "plottrig", hmm...
Gillar också modellen. Riktigt mycket dessutom.
Särskilt sugen på den blå.
Plottrigheten är en del av tjusningen. Jag måste bara vänja mig vid tanken att designen är köpt från B.Vet att det är legit men ändå.
Tycker att Sinn 903 är väldigt mkt snyggare än navitimmern. Navitimern är dessutom löjligt dyr.

Plottrigheten är en del av tjusningen. Jag måste bara vänja mig vid tanken att designen är köpt från B.Vet att det är legit men ändå.
Tycker att Sinn 903 är väldigt mkt snyggare än navitimmern. Navitimern är dessutom löjligt dyr.
Den är lugn jämfört med 958 Fulda ☺️
3D1544A0-E570-40FB-86C7-3082C3F43E6A.jpeg

Fast vad ska man med alla kronografer att att göra?
Pastavatten klockas enkelt med UX bezeln :)
239DF42E-A96B-4F82-B53E-A190E9EC3CBF.jpeg

Navitimmern är väl inte löjligt dyr? Vill minnas att den gick på runt 16 tusingar (billigare an en SINN) när jag köpte min :)

Oj har de blivit så dyra :eek: Men kom ihåg- Nya klockor blir aldrig billigare än de är idag. Om tio år så kanske dagens priser ses som rena fyndet :)
Tror det är en kombination av att Kern vill höja statusen på B samt att man nu har inhouseverket i Navitimern. Lite kul med inhouse såklart men priserna på egenutvecklat drar iväg betydligt

Tror det är en kombination av att Kern vill höja statusen på B samt att man nu har inhouseverket i Navitimern. Lite kul med inhouse såklart men priserna på egenutvecklat drar iväg betydligt
Breitling har trots allt gjort riktigt fina inhouse verk men jag håller med dig att det är på tok för dyrt. Min gamla Navitimer har ett gammalt hederligt 7750 verk som nästan orsakar vibrationsskador på armen :)

Kan bar hålla med . Sinn Klassik gör sig väldigt bra på Alligator..

IMG_1124.JPG
103 Klassik 12 är riktigt läcker alltså! Köpte en 104 då jag inte hunnit se att det fanns någon 103 med kontrasterande subdials, hade jag gjort det hade det blivit ett mycket svårare val!

Jag tycker 903ans dragningskraft blir ännu större i och med historiken av nån anledning. Blir en bra snackis när folk råkar missta den för en Navitimer vid första anblick med 😋

Börjar bli ganska sugen på den blå. Trots att jag alltid tyckt att modellen är lite för "plottrig", hmm...
Innan jag föll pladask ner i klockträsket tyckte jag att navitimern var det snyggaste som fanns. Därefter ändrade jag mig o tyckte att den var plottrig. Nu då? Asså, den är ju plottrig, det kan man inte förneka men den är ju klassiskt snygg. Plottrigheten finns ju där också av en anledning.

Ang inhouse jag skrev om innan. Undrar när Sinn ger sig in i det gebitet? Man har några egna modifieringar i form av SZ01-SZ06 men tänker helt eget.
Med tanke på nuvarande servicetider osv hoppas jag det dröjer länge. Hellre då ett samarbete med tex Damasko och deras inhouse ❤️

Sinns integrerade gummi, är det nåt som är värt till 556 och 356? 🤔

Sinns integrerade gummi, är det nåt som är värt till 556 och 356? 🤔

Inte de två modeller jag spontant förknippar med integrerat gummi. Men det kan säkert funka fint!

Tillbaka
Topp