• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sol igen 😁
image.jpg

Efter lite fundering kom jag fram till att jag nog bara har varit Sinn-intresserad i drygt två år. Under den tiden är det nog 105 som är den rena, olimiterade, nyheten (förutom
R500 men den är väldigt smal). Sett till andra tillverkare så släpps väl inte nya modeller särskilt ofta så det är säkert normalt (Rolex släpper väl typ aldrig nytt).

Vet ni vilka modeller som släppts de senaste 5 åren?
U50 är väl rätt ny?

Efter lite fundering kom jag fram till att jag nog bara har varit Sinn-intresserad i drygt två år. Under den tiden är det nog 105 som är den rena, olimiterade, nyheten (förutom
R500 men den är väldigt smal). Sett till andra tillverkare så släpps väl inte nya modeller särskilt ofta så det är säkert normalt (Rolex släpper väl typ aldrig nytt).

Vet ni vilka modeller som släppts de senaste 5 åren?
U50 är väl rätt ny?
Det är ju dom du nämner som är dom nya de senaste åren vad jag kan minnas, resten som släppts är ju varianter på befintliga modeller, reservation för damuhren, där har jag 0-koll.

Bra fråga, Sinns eventlista röjer ju ingen information i dagsläget (som det gjort tidigare) och övriga underrättelseläget på webben och sociala medier är alltjämt lugnt.

Dock har det ju varit lite höstsläpp tidigare så det kan vi nog räkna med - men jag tror inte längre på en ny EZM, tror det var 1.1 S som var ”releasen” som vi får vara nöjda med. Dock har vi ju inte ännu något utifrån svaret förra året om att ytterligare en modell skulle ”downsizea” - Men med tanke på materialbrist(?) kanske dom avvaktar med släpp?

Spekulationerna vi hade tidigare om en mindre U2 är väl sannolika, även om jag personligen hellre sett en mindre UX alternativ en EZM-variant av 856 UTC i rött med destro. 😛
OT; nånting sånt liksom;

1655574970079.png

Tillbaka
Topp