• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Sinns integrerade gummi, är det nåt som är värt till 556 och 356? 🤔

Jag är lite sugen på den men känns spontant aningens dyrt?
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Blivit mycket U50 på sistone

Untitled-1.jpg
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Sinns integrerade gummi, är det nåt som är värt till 556 och 356? 🤔

Tycker silikonet är snyggt på alla klockor. Mest om man tycker det är bekvämt eller inte som det hänger på.

De måste ha bytt material någonstans för när man testar de äldre gummiarmbanden så är de ju mycket mer smidigare och nätta (eller så kanske det bara är ca 10 års ”infisningstid” innan de blir följsamma?).
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tycker silikonet är snyggt på alla klockor. Mest om man tycker det är bekvämt eller inte som det hänger på.

De måste ha bytt material någonstans för när man testar de äldre gummiarmbanden så är de ju mycket mer smidigare och nätta (eller så kanske det bara är ca 10 års ”infisningstid” innan de blir följsamma?).
Mitt gamla originalsilikon till UX som är från 2008 är mjukare, oljigare och mer damm-magnetiskt än mitt senaste från 2020. Tjocklek och form är det samma vad jag kan se.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Mitt gamla originalsilikon till UX som är från 2008 är mjukare, oljigare och mer damm-magnetiskt än mitt senaste från 2020. Tjocklek och form är det samma vad jag kan se.
Så det nya är inte damm-magnet? Jag köpte ett gummit från Watchwear häromveckan och det var sorten damm-gummi så det gick bort direkt :S. Jobbigt att betala 2900 och så är det sorten som drar åt sig damm, heh.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Så det nya är inte damm-magnet? Jag köpte ett gummit från Watchwear häromveckan och det var sorten damm-gummi så det gick bort direkt :S. Jobbigt att betala 2900 och så är det sorten som drar åt sig damm, heh.
Originalsilikon är inget för dig skulle jag säga. Jämför jag med Isofrane så är även nya originalsilikonet en damm-magnet.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Så det nya är inte damm-magnet? Jag köpte ett gummit från Watchwear häromveckan och det var sorten damm-gummi så det gick bort direkt :S. Jobbigt att betala 2900 och så är det sorten som drar åt sig damm, heh.
Jag har svart, rött och vitt. Har inte upplevt något av dem kladda fast damm. Hur gamla...? Åren går... Kanske 3 år. Styva som silikongummin, javisst, men det är också det enda jag har att tycka nåt om. De bildar en ring handleden snarare än forma sig efter handleden. Men det gör å andra sidan att klockan ju rör sig enkelt runt handleden och inte klibbar fast. Jag gillar dem. Och det vita är ju lite lagom störigt 😎
 
Topp