Försöker hitta bilder på 356:an med gummit men hittar typ ingetInte de två modeller jag spontant förknippar med integrerat gummi. Men det kan säkert funka fint!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Försöker hitta bilder på 356:an med gummit men hittar typ ingetInte de två modeller jag spontant förknippar med integrerat gummi. Men det kan säkert funka fint!
Jag är lite sugen på den men känns spontant aningens dyrt?Sinns integrerade gummi, är det nåt som är värt till 556 och 356?
Avslutad - Sinn 556 Integrerat silikonband med butterflyspänne
Säljes sinn Integrerat silikonband passande 356 & 556 som är i närmast nyskick med butterflyspänne. Kortat av tidigare ägare och med mina mätningar bör det passa upp till 20,5 men kör säkert kort och säger 20.0cm handleder. Totallängd på bandet är 17,5cm Säljes för 1800:- ink spårbar frakt.klocksnack.se
Ingen aning vad som är dyrt/billigt för ett begagnat. Ett nytt kostar 2900 ()Jag är lite sugen på den men känns spontant aningens dyrt?
Hoppsan! Då är kanske inte 1800 så farligt. Känns bara dyrt kanske att sätta på en klocka för 7’Ingen aning vad som är dyrt/billigt för ett begagnat. Ett nytt kostar 2900 ()
Ja, det är sjukt mycket för ett band!Hoppsan! Då är kanske inte 1800 så farligt. Känns bara dyrt kanske att sätta på en klocka för 7’
Är Sinns gummi i klassisk silikon eller annan blandning? Tycker att alla bilder jag sett så är de alltid fulla med luddFunderat på att köpa sinns gummi till min UX men tycker det blir för mkt pengar. Med svart spänne landar det på 4.300…
Jag kan rent spontant tycka att 1800 eller 2900 är rent åt helvete för dyrt...men det är jag det, vill man ha något tillräckligt så finns det alltid en orsak att köpa...trust me......Hoppsan! Då är kanske inte 1800 så farligt. Känns bara dyrt kanske att sätta på en klocka för 7’
Nja...jag hade inte kört F på 356 o vise versa, men visst det funkar!Skiftade länkarna mellan min 356 och 556. Tycker det blev bättre. Vad säger ni?
Tycker silikonet är snyggt på alla klockor. Mest om man tycker det är bekvämt eller inte som det hänger på.Sinns integrerade gummi, är det nåt som är värt till 556 och 356?
Avslutad - Sinn 556 Integrerat silikonband med butterflyspänne
Säljes sinn Integrerat silikonband passande 356 & 556 som är i närmast nyskick med butterflyspänne. Kortat av tidigare ägare och med mina mätningar bör det passa upp till 20,5 men kör säkert kort och säger 20.0cm handleder. Totallängd på bandet är 17,5cm Säljes för 1800:- ink spårbar frakt.klocksnack.se
Mitt gamla originalsilikon till UX som är från 2008 är mjukare, oljigare och mer damm-magnetiskt än mitt senaste från 2020. Tjocklek och form är det samma vad jag kan se.Tycker silikonet är snyggt på alla klockor. Mest om man tycker det är bekvämt eller inte som det hänger på.
De måste ha bytt material någonstans för när man testar de äldre gummiarmbanden så är de ju mycket mer smidigare och nätta (eller så kanske det bara är ca 10 års ”infisningstid” innan de blir följsamma?).
Så det nya är inte damm-magnet? Jag köpte ett gummit från Watchwear häromveckan och det var sorten damm-gummi så det gick bort direkt :S. Jobbigt att betala 2900 och så är det sorten som drar åt sig damm, heh.Mitt gamla originalsilikon till UX som är från 2008 är mjukare, oljigare och mer damm-magnetiskt än mitt senaste från 2020. Tjocklek och form är det samma vad jag kan se.
Du får butiksprovaSå det nya är inte damm-magnet? Jag köpte ett gummit från Watchwear häromveckan och det var sorten damm-gummi så det gick bort direkt :S. Jobbigt att betala 2900 och så är det sorten som drar åt sig damm, heh.
Du är inte dum du!Du får butiksprova
Varje gång jag ser en klocka med kronan till vänster hinner jag tolka det som att klockan är upp och nerHård klocka på fluffig kudde (fortfarande lite smekmånad på 143an).
Originalsilikon är inget för dig skulle jag säga. Jämför jag med Isofrane så är även nya originalsilikonet en damm-magnet.Så det nya är inte damm-magnet? Jag köpte ett gummit från Watchwear häromveckan och det var sorten damm-gummi så det gick bort direkt :S. Jobbigt att betala 2900 och så är det sorten som drar åt sig damm, heh.
Jag har svart, rött och vitt. Har inte upplevt något av dem kladda fast damm. Hur gamla...? Åren går... Kanske 3 år. Styva som silikongummin, javisst, men det är också det enda jag har att tycka nåt om. De bildar en ring handleden snarare än forma sig efter handleden. Men det gör å andra sidan att klockan ju rör sig enkelt runt handleden och inte klibbar fast. Jag gillar dem. Och det vita är ju lite lagom störigtSå det nya är inte damm-magnet? Jag köpte ett gummit från Watchwear häromveckan och det var sorten damm-gummi så det gick bort direkt :S. Jobbigt att betala 2900 och så är det sorten som drar åt sig damm, heh.
Good to know!Originalsilikon är inget för dig skulle jag säga. Jämför jag med Isofrane så är även nya originalsilikonet en damm-magnet.
Tänker att för 2800:- gummiband med dåliga referenser vill man nog gärna klämma och känna lite innan man slår till…Du är inte dum du!
Billigare än min robotdammsugareSå det nya är inte damm-magnet? Jag köpte ett gummit från Watchwear häromveckan och det var sorten damm-gummi så det gick bort direkt :S. Jobbigt att betala 2900 och så är det sorten som drar åt sig damm, heh.
Jag gillar silikonet på alla sätt förutom dammet och att det blir blankare med tiden. Gillar det när det är nytt, matt och dammfritt.Tänker att för 2800:- gummiband med dåliga referenser vill man nog gärna klämma och känna lite innan man slår till…