• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

vanman

Rolex
2-Faktor
553CCC0F-59CD-4CA2-964A-1020B78DFA68.jpeg

Den här gamla gynnaren fick åka på nu när det ska fixas innan festligheterna. Den är riktigt vass på canvas…
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Länkar på..
Men blir sjukt irriterad att låset på dykförlängningen på 20mms inte är lika bra som på 22mm som har mycket mer material och klickar fast över "pinnen".
Den senaste tiden åker den upp om jag provocerar. Enda sättet att få den sitta bättre torde vara att klämma ihop claspen?
Någon annan som upplevt det här?

E6A8F0E0-4801-45EE-A02E-0C64E852A2C8.jpeg
20D1E71D-D199-4F6F-A493-5FCF8F197B03.jpeg
F26EA357-1B02-44BE-A404-483A8FB33758.jpeg
F07049E3-3FD9-4800-B5E8-43B8833682AA.jpeg
Det är plåtbitarna som inte håller måttet förstår jag. Men hur är konstruktionen, vad är det som håller den låst i infällt läge?
 

HSK

Patek
2-Faktor
På lite äventyr och bad med U50
20220625_145908_HDR.jpg

20220625_132943.jpg

20220625_134425_HDR.jpg
Man blir bara mer och mer sugen för varje bild du postar! Mindre sugen på 19v leveranstid dock...Kanske blir en bra julklapp till sig själv? 🎅

Jag hade under en kort period en U50 SDR men sålde den då jag kände att den var lite underväldigande i förhållande till priset (framför allt länk och lås) men har börjat omvärdera det på senare tid och då finns det så klart inga klockor att köpa istället... 😢
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Man blir bara mer och mer sugen för varje bild du postar! Mindre sugen på 19v leveranstid dock...Kanske blir en bra julklapp till sig själv? 🎅

Jag hade under en kort period en U50 SDR men sålde den då jag kände att den var lite underväldigande i förhållande till priset (framför allt länk och lås) men har börjat omvärdera det på senare tid och då finns det så klart inga klockor att köpa istället... 😢
Oj, har den också så lång leveranstid nu alltså? Segt! Men ja, kanske lite dyr..och dyrare var den när jag köpte 😅. Men jag har också haft den sen släppet så jag har ju ändå blivit väldigt fäst vid den :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Man blir bara mer och mer sugen för varje bild du postar! Mindre sugen på 19v leveranstid dock...Kanske blir en bra julklapp till sig själv? 🎅

Jag hade under en kort period en U50 SDR men sålde den då jag kände att den var lite underväldigande i förhållande till priset (framför allt länk och lås) men har börjat omvärdera det på senare tid och då finns det så klart inga klockor att köpa istället... 😢
19 v är väl bara från Sinn i tyskland?

Edit.
Såg nu att de är slut hos både Erikson och Coc
 

HSK

Patek
2-Faktor
19 v är väl bara från Sinn i tyskland?

Edit.
Såg nu att de är slut hos både Erikson och Coc
Jag tänkte först kolla bland utländska ADs men vill nog helst köpa från Erikson eller Sinn för bekvämlighetens skull ifall det skulle uppstå problem. Men det är som jag brukar säga till min kompis Klas-Kristian, väntar man på något gott så är det ju bara härligt!
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Jag tänkte först kolla bland utländska ADs men vill nog helst köpa från Erikson eller Sinn för bekvämlighetens skull ifall det skulle uppstå problem. Men det är som jag brukar säga till min kompis Klas-Kristian, väntar man på något gott så är det ju bara härligt!
Tittar man tebax på annonserna verkar det dyka upp en varannan månad ungefär, så i augusti ska det då dyka upp en om det stämmer :)
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Funderar på att sälja denna och köpa en Sjöö Sandström GMT 36 mm. Tror ni jag kommer ångra mig?
C5DCCDE5-FC92-457A-AEC3-08DF35101C7A.jpeg
Jag har många gånger sneglat på WT36, vit. Den har ju dessutom kronan offset vid klockan 2 vilket tilltalar mig! :) Tror dock du kommer tillbaka till Sinn så småningom om du säljer! Men gå på magkänslan, det brukar vara rätt!
 
Topp