• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag har många gånger sneglat på WT36, vit. Den har ju dessutom kronan offset vid klockan 2 vilket tilltalar mig! :) Tror dock du kommer tillbaka till Sinn så småningom om du säljer! Men gå på magkänslan, det brukar vara rätt!
Det som också tilltalar mig att polerade mittlänk. Saknar lite bling på min Sinn.

För att trösta alla OWGM självplågare bjuder jag på ett aligaorband och SINN 103 klassik 12 :p

sinn103 klassik band.JPG
Det var denna jag tänkte på, @perhog

Funderar på att sälja denna och köpa en Sjöö Sandström GMT 36 mm. Tror ni jag kommer ångra mig?
C5DCCDE5-FC92-457A-AEC3-08DF35101C7A.jpeg
Ja, jag tror det. Med tanke på hur få det verkar vara i omlopp blir det inte alldeles enkelt att fånga en igen. Så är du inte helt klar med den misstänker jag att du kommer att ångra dig.
36mm Sjöö Sandström känns som en enklare uppgift att få tag i.

Instrumentklockor, alla 19 veckor lev tid förutom;

Kronografer, finns ingen under 19 veckor lev tid förutom den här.

Vad händer om 19 veckor? 🤔

4-6 veckor;
Nästan allt verkar ha 19v leveranstid så jag antar att det är så långt de ligger efter med tillverkningen och att man helt enkelt inte hinner producera klockor i takt med beställningarna. Jag kan inte se någon annan rimlig orsak till att så många olika modeller har samma leveranstid. 🤔

Nästan allt verkar ha 19v leveranstid så jag antar att det är så långt de ligger efter med tillverkningen och att man helt enkelt inte hinner producera klockor i takt med beställningarna. Jag kan inte se någon annan rimlig orsak till att så många olika modeller har samma leveranstid. 🤔
Så kan det säkert vara, men att alla modeller skulle släpa lika mycket låter också lite märkligt. Å andra sidan lär väl storsäljarna behöva få mer produktionskapacitet, på andra modellers bekostnad, så då kanske det landar i just dessa 19 veckor för det mesta.

Så kan det säkert vara, men att alla modeller skulle släpa lika mycket låter också lite märkligt. Å andra sidan lär väl storsäljarna behöva få mer produktionskapacitet, på andra modellers bekostnad, så då kanske det landar i just dessa 19 veckor för det mesta.
Det handlar nog mer om den generella tillverkningskapaciteten (alt. kvalitetskontroll eller någon annan del av tillverkningen) och det är möjligt att tiden som anges är en worst case-uppskattning.

Det känns annars märkligt att tiden är densamma oavsett om man kikar på stekheta toppsäljare eller gammal skåpmat. Till och med 856 B-uhr har 19v leveranstid trots att det är en limiterad modell som så vitt jag vet har funnits i lager ända sedan den släpptes och torde ha tillverkats i en enda stor batch inför släpp. 🤔

Jag vill också ha en WT36 nån gång snart :). Det ena behöver inte utesluta det andra!
I mitt fall fyller 556 och WT36 samma plats i min samling. Det är där skon klämmer. :(

Ja, jag tror det. Med tanke på hur få det verkar vara i omlopp blir det inte alldeles enkelt att fånga en igen. Så är du inte helt klar med den misstänker jag att du kommer att ångra dig.
36mm Sjöö Sandström känns som en enklare uppgift att få tag i.
Tycker mig se fler 556or i annonserna än WT36? Förvisso inga 556 a rs, dock.

I mitt fall fyller 556 och WT36 samma plats i min samling. Det är där skon klämmer. :(

Nej precis. Det ser inte ut att vara så många a rs, åtminstone inte av denna tråd och annonser att döma.
Indexvarianterna finns det desto fler av. Men det är ju i princip en annan klocka.

Om det går att lösa rent ekonomiskt så är alternativet annars att inhandla en WT36, jämföra dem under en period och sedan sälja av den du gillar minst.

Om det går att lösa rent ekonomiskt så är alternativet annars att inhandla en WT36, jämföra dem under en period och sedan sälja av den du gillar minst.
Handlar inte om ekonomin, utan båda fyller samma funktion för mig som den där ”klassisk klocka som är OWG-material och under 40 mm”. 😅

Men får väl bli att jag köper en WT36 och testar båda under en period.

Milda makter.
Sitter i en taxi. Är detta urtypen av taxichaufförer? Avståndet till framförvarande bil är nog mindre än en halv sekund emellanåt. Men det värsta är användandet av gaspedalen. Men han håller jämn frekvens, det får man ge honom. 3 sekunder på - 3 sekunder av - 3 sek på - 3 sek av - ...
😵‍💫
20220626_123259.jpg

Milda makter.
Sitter i en taxi. Är detta urtypen av taxichaufförer? Avståndet till framförvarande bil är nog mindre än en halv sekund emellanåt. Men det värsta är användandet av gaspedalen. Men han håller jämn frekvens, det får man ge honom. 3 sekunder på - 3 sekunder av - 3 sek på - 3 sek av - ...
😵‍💫
20220626_123259.jpg
Åker du kort sträcka eller på fastpris så brukar chaufförerna köra sådär.

Eriksson har 556 grön inne. Någon som köpt och vill lägga upp bild?
Jag har för mig att det var en som var på tapeten nyligen i en jämförelse med gröna 104an men det kanske bara var en jämförelse av produktbilder? 🤔 Minns inte riktigt men ska bläddra lite bakåt i tråden och se om jag hittar på det.

Mellanlandning i Zürich. Gjorde misstaget att lämna Europaterminalen och ta mig över till annan terminal utan att ha granskat klockmontrarna. Tänkte att det skulle finnas klockor även i nästa terminal. Men vem blir glad av Mondial, Wenger eller Victorinox? 😞

Får njuta av utsikten istället.
20220626_195634.jpg

Tillbaka
Topp