• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Är det denna du tänker på så är det ett "simpelt" 🐊 Från ABP i paris. https://www.abpconcept.paris/

IMG_1781.JPG
Tack!!
Beställer genast ett 🤩

Instrumentklockor, alla 19 veckor lev tid förutom;

Det måste ju vara att tecken att fler ska köpa 240stgz nu till sommaren! Delar med mig av två bilder på den på ett zuludiver-sailcloth jag normalt har till U1SE - tycker det blev riktigt bra, frågan är om man ska slå till på ett helsvart eller ett med blå kant till den? Kanske blir för mycket? Oavsett så blev det bättre än gummibandet! (Ingen som har ett 22mm sailcloth och vill avyttra det? Eller byta mot andra band?)

4C694290-86E8-4A27-AE13-853AC79AE0E0.jpeg

42307759-6BC6-4150-BA4A-532CE5006C40.jpeg

Det handlar nog mer om den generella tillverkningskapaciteten (alt. kvalitetskontroll eller någon annan del av tillverkningen) och det är möjligt att tiden som anges är en worst case-uppskattning.

Det känns annars märkligt att tiden är densamma oavsett om man kikar på stekheta toppsäljare eller gammal skåpmat. Till och med 856 B-uhr har 19v leveranstid trots att det är en limiterad modell som så vitt jag vet har funnits i lager ända sedan den släpptes och torde ha tillverkats i en enda stor batch inför släpp. 🤔
Jag tror det handlar om att allt är made-to-order, inklusive 856 B-Uhr, många klockor delar ju komponenter och det är ju både billigare och tar mindre plats att lager hålla urtavla+visare och ett graverat baklock än en hel klocka. Nu saknas något för att bygga det mesta, frågan är vilken komponent som är minsta gemensamma nämnare i det här fallet. Dom som finns i lager är ju säkerligen nått som bara råkar blivit kvar där, eller avbeställts?

Jag tror det handlar om att allt är made-to-order, inklusive 856 B-Uhr, många klockor delar ju komponenter och det är ju både billigare och tar mindre plats att lager hålla urtavla+visare och ett graverat baklock än en hel klocka. Nu saknas något för att bygga det mesta, frågan är vilken komponent som är minsta gemensamma nämnare i det här fallet. Dom som finns i lager är ju säkerligen nått som bara råkar blivit kvar där, eller avbeställts?
Backorder hos SUG kanske för de tillverkar väl alla boetter åt Sinn? Övriga delar borde komma från varierande leverantörer och därmed ge varierande leveranstid, ändå är det 19v på nästan hela sortimentet.

Det som talar emot det är att vissa modeller anges med 3-4v leveranstid. Fanns de(lar) i lager borde de kunna levereras ganska omgående vilket talar för att det kanske är QC- eller adminrelaterat? Eller så släpar de kanske helt enkelt efter någon månad i monteringen p.g.a. lockdown eller liknande? Kortaste möjliga leveranstid verkar vara 3-4v på vissa modeller så det är väl ledtiden från beställning till leverans antar jag och att ytterligare förseningar beror på andra omständigheter.

Är det inte många brancher som har svårt att leverera pga alla möjliga olika orsaker just nu? Eller är det bara halvledare som strular?

Är det inte många brancher som har svårt att leverera pga alla möjliga olika orsaker just nu? Eller är det bara halvledare som strular?
Jo, frågan är bara vad det är i det här fallet. Eftersom nästan hela sortimentet har samma långa leveranstid med några få undantag så måste det finnas en gemensam nämnare och det känns kanske mest rimligt att det är strul med boetter eller någon annan betydande del av tillverkningen för övriga delar borde rimligtvis komma från olika leverantörer och därmed ge varierande och modellspecifika leveranstider.

God eftermiddag, inte för att göra alla paranoida, MEN, nu hittade jag nyss en ny bluff annons på E-Bay, den var tämligen tydligt båg, men rätt bra gjord iaf. Det är den andra på 10 dagar, båda på Sinn ur.

Så, var försiktiga, be om ett färskt foto med klockan och en tidning av dags datum eller något annat som styrker ägande. Får ni inget svar, anmäl skiten! :-(
Under 2022 har jag hittat 9 fall av kapade identiteter på E-bay. Hittills..

Tillbaka
Topp