• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nån som provat de här?

51793968-FA93-4B85-9F02-F548DA2EA107.jpeg
94216606-9F46-4D53-8010-DADC655A38A5.jpeg
738EC1B2-7D39-4B87-9D1D-E04390041B87.jpeg

Nån som provat de här?

Nej, men jag har bara hört gott om märket. Är själv sugen på att pröva något ur G-serien men $16 frakt för ett band och lite moms på det så är vi uppe i runt 600 spänn (för att inte nämna leveranstiden) och då kan man lika gärna köpa ett Erica's. 🤷‍♂️

Bor man i USA eller hittar någon EU-återförsäljare så kanske det kan vara ett prisvärt alternativ men annars äter kringkostnaderna upp den eventuella besparingen.

@ERIKSON URHANDEL kanske kan kommentera huruvida de har några klockor bokade i en eventuell kommande batch eller om det numera är 32v som gäller även vid beställning där? Samt kanske har lite inside info att dela med sig av kring vad förseningarna beror på? Ett påslag från redan sega 19v till 32v är ju en avsevärd försening... 😕

@ERIKSON URHANDEL kanske kan kommentera huruvida de har några klockor bokade i en eventuell kommande batch eller om det numera är 32v som gäller även vid beställning där? Samt kanske har lite inside info att dela med sig av kring vad förseningarna beror på? Ett påslag från redan sega 19v till 32v är ju en avsevärd försening... 😕
Läste på uhrforum att vid kontakt med Sinn(eller AD?) får man mer exakt lev tid.
De har brist på urmakare var tydligen den största orsaken.

Fråga till forumet, vet ni om man byter ut verket vid service av en klocka med Selita SW 220?? Tänker att verket i sig inte är så dyrt? Kostar ju att sitta och pilla....

Nåt jag undrar är om Sellita levererar färdiga och ihopskruvade urverk till Sinn eller om Sinn skruvar ihop dem själva? Jag har ju två Sinn-klockor som gått på garantiservice (och min 356 är inte ens hemma än) pga struliga urverk så jag undrar vem jag egentligen ska lägga skulden på. Sellita eller Sinn?

Nåt jag undrar är om Sellita levererar färdiga och ihopskruvade urverk till Sinn eller om Sinn skruvar ihop dem själva? Jag har ju två Sinn-klockor som gått på garantiservice (och min 356 är inte ens hemma än) pga struliga urverk så jag undrar vem jag egentligen ska lägga skulden på. Sellita eller Sinn?
Selitta 😊

Vilken klocka har det verket?
F760A903-D92B-4E61-B138-29DCB244C7A2.jpeg
104 och 240 bland annat, kanske fler som har dag/datum?

Ja, de levereras kompletta. Vissa tillverkare väljer även att rucka dem men jag tror inte att Sinn gör det.

Beror väl på ”leverantören” av klockan, vissa byter ju alltid verket (CW tror jag tex.), andra skurvar…(fan vilket dåligt svar…)
Allmän fundering. Förstår att det finns en brytpunkt när det inte är ekonomiskt försvarbart att skruva. Men känslomässigt mår jag illa om man något märke som standard bara slänger ut ett Sellitaverk för ett nytt. Hoppas verkligen inte att Sinn gör så.

Allmän fundering. Förstår att det finns en brytpunkt när det inte är ekonomiskt försvarbart att skruva. Men känslomässigt mår jag illa om man något märke som standard bara slänger ut ett Sellitaverk för ett nytt. Hoppas verkligen inte att Sinn gör så.
Delarna borde ju sannolikt återanvändas vid senare tillfälle? Kanske att de har en separat avdelning som i lugn och ro går igenom de kasserade verken och tar reda på vad som egentligen gått fel, fixar det, och sätter in i annan klocka? 100% gissning.

Tillbaka
Topp