Hörde från kompis att det var rätt lite båtar ute i helgen? Kanske drivmedelspriserna som avskräcker.Om två veckor typ om man är på sjön .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hörde från kompis att det var rätt lite båtar ute i helgen? Kanske drivmedelspriserna som avskräcker.Om två veckor typ om man är på sjön .
Så kan det mycket väl vara. Hörde att det muttrades lite i hamnen.Hörde från kompis att det var rätt lite båtar ute i helgen? Kanske drivmedelspriserna som avskräcker.
Nej, men jag har bara hört gott om märket. Är själv sugen på att pröva något ur G-serien men $16 frakt för ett band och lite moms på det så är vi uppe i runt 600 spänn (för att inte nämna leveranstiden) och då kan man lika gärna köpa ett Erica's.Nån som provat de här?
New Colors!
Five new options available in 18mm, 20mm, 22mm, 24mm, and 26mm widths!From left to right, here's what we got:Up in SmokeMajolica BlueMoss GreenBronze BrownBritish KhakiBlack (not pictured)18mm - All Series and hardware options available!20mm - All Series and hardware options available!22mm - All...www.thewatchsteward.com
Världen är ur led!Hoppla! Det var den julklappen, kanske blir lagom till beach 2023 istället?
Läste på uhrforum att vid kontakt med Sinn(eller AD?) får man mer exakt lev tid.@ERIKSON URHANDEL kanske kan kommentera huruvida de har några klockor bokade i en eventuell kommande batch eller om det numera är 32v som gäller även vid beställning där? Samt kanske har lite inside info att dela med sig av kring vad förseningarna beror på? Ett påslag från redan sega 19v till 32v är ju en avsevärd försening...
Det finns en U50S för direkt leverans på uhrinstinkt.de om du kan tänka dig den.Hoppla! Det var den julklappen, kanske blir lagom till beach 2023 istället?
Den är verkligen grym på BoR-länken!Vi kör 103 idag! God morgon alla!
Beror väl på ”leverantören” av klockan, vissa byter ju alltid verket (CW tror jag tex.), andra skurvar…(fan vilket dåligt svar…)Fråga till forumet, vet ni om man byter ut verket vid service av en klocka med Selita SW 220?? Tänker att verket i sig inte är så dyrt? Kostar ju att sitta och pilla....
Nu tänkte jag märkligt nog på Sinn klockor.... ;-)Beror väl på ”leverantören” av klockan, vissa byter ju alltid verket, andra skurvar…(fan vilket dåligt svar…)
Sinn lagar nog hellre än byter vad jag tolkar det, men man skulle ju kunna fundera på byte vore snabbare i dessa tider…?Nu tänkte jag märkligt nog på Sinn klockor.... ;-)
Så tänkte jag oxå. 5-6 månader för en service är länge.....Sinn lagar nog hellre än byter vad jag tolkar det, men man skulle ju kunna fundera på byte vore snabbare i dessa tider…?
Vilken klocka har det verket?Fråga till forumet, vet ni om man byter ut verket vid service av en klocka med Selita SW 220?? Tänker att verket i sig inte är så dyrt? Kostar ju att sitta och pilla....
Vi kör 103 idag! God morgon alla!
SelittaNåt jag undrar är om Sellita levererar färdiga och ihopskruvade urverk till Sinn eller om Sinn skruvar ihop dem själva? Jag har ju två Sinn-klockor som gått på garantiservice (och min 356 är inte ens hemma än) pga struliga urverk så jag undrar vem jag egentligen ska lägga skulden på. Sellita eller Sinn?
104 och 240 bland annat, kanske fler som har dag/datum?Vilken klocka har det verket?
Ja, de levereras kompletta. Vissa tillverkare väljer även att rucka dem men jag tror inte att Sinn gör det.Nåt jag undrar är om Sellita levererar färdiga och ihopskruvade urverk till Sinn eller om Sinn skruvar ihop dem själva? Jag har ju två Sinn-klockor som gått på garantiservice (och min 356 är inte ens hemma än) pga struliga urverk så jag undrar vem jag egentligen ska lägga skulden på. Sellita eller Sinn?
Då borde sannolikt Sinn kunna reklamera i sin tur till Sellita då, antar jag?104 och 240 bland annat, kanske fler som har dag/datum?
Ja, de levereras kompletta. Vissa tillverkare väljer även att rucka dem men jag tror inte att Sinn gör det.
Allmän fundering. Förstår att det finns en brytpunkt när det inte är ekonomiskt försvarbart att skruva. Men känslomässigt mår jag illa om man något märke som standard bara slänger ut ett Sellitaverk för ett nytt. Hoppas verkligen inte att Sinn gör så.Beror väl på ”leverantören” av klockan, vissa byter ju alltid verket (CW tror jag tex.), andra skurvar…(fan vilket dåligt svar…)
Delarna borde ju sannolikt återanvändas vid senare tillfälle? Kanske att de har en separat avdelning som i lugn och ro går igenom de kasserade verken och tar reda på vad som egentligen gått fel, fixar det, och sätter in i annan klocka? 100% gissning.Allmän fundering. Förstår att det finns en brytpunkt när det inte är ekonomiskt försvarbart att skruva. Men känslomässigt mår jag illa om man något märke som standard bara slänger ut ett Sellitaverk för ett nytt. Hoppas verkligen inte att Sinn gör så.