• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Mot Oktoberfest i München
15068284806051868929055.jpg

Trevligt att 556A får lite "face time" :watching:

Det är faktiskt en 856:a. Men förvillande lik. :)Placering på datum, 1,5mm i storlek och tegimentering är nog det som skiljer.

Men jag håller med dig. Modellerna med 12-3-6-9 syns inte så ofta. :)
Vet inte om det är att de är snäppet ”tooligare” än i-varianten och därför kanske lite mindre allsidig som gör det. Perfekt finbeater/helgklocka för min del iaf. :smug:

Det är faktiskt en 856:a. Men förvillande lik. :)Placering på datum, 1,5mm i storlek och tegimentering är nog det som skiljer.

Men jag håller med dig. Modellerna med 12-3-6-9 syns inte så ofta. :)
Vet inte om det är att de är snäppet ”tooligare” än i-varianten och därför kanske lite mindre allsidig som gör det. Perfekt finbeater/helgklocka för min del iaf. :smug:
Är det inte en 556a? De ser ju precis likadana ut!

Håller med @AdrianO och röstar för U1 SDR. Själv kontemplerar jag möjligheten att köpa en SDR bezel... S varianten har aldrig varit min grej.
Jag tycker att SDR med svart gummi är jäkligt snyggt. Blir lite för mycket grått mot det svarta om man kör länken. Den svarta är dock min favorit! En hang-up jag har helt enkelt. Skulle vilja ha en PVD:ad klocka :)

Tillbaka
Topp