Tror inte det. I alla fall inte på modeller från närtid. Visst är den "ihålig"?
Timvisaren på 856B finns väl inte på några andra modeller?
[Edit] Känns dock som 756 UTC visare fast vit?[/Edit]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte det. I alla fall inte på modeller från närtid. Visst är den "ihålig"?
Timvisaren på 856B finns väl inte på några andra modeller?
757 Diapal har en och vanliga 757UTC har en gul.Tror inte det. I alla fall inte på modeller från närtid. Visst är den "ihålig"?
757 Diapal har en och vanliga 757UTC har en gul.
Jag joinar dig och delar isf dumstruten .Redigerade mitt inlägg samtidigt som du la in ditt Men fortfarande tveksam om någon annan Sinn modell använder den som timvisare (inte enbart UTC), men har säkert fel och tar villigt på mig dumstruten och går till skämshörnan
Svårt att finna någon bra SINN letar med ljus och lykta efter en SINN BW den som ser ut som Heuer 1550. Moderna limiterade tilltalar inte mig längre så det får bli Vintage som gäller i fortsättningen.
Tröstar mig med min 103 B Hd till dess det dyker upp något bättre.
Mycket smakfull och trevlig modell. Är det en vintage?Svårt att finna någon bra SINN letar med ljus och lykta efter en SINN BW den som ser ut som Heuer 1550. Moderna limiterade tilltalar inte mig längre så det får bli Vintage som gäller i fortsättningen.
Tröstar mig med min 103 B Hd till dess det dyker upp något bättre.
Nja.. semi vintage sent 80 tidig eller sent 90talMycket smakfull och trevlig modell. Är det en vintage?
Det "eviga slutförvaret" ska ej tolkas som att klockorna är ingjutna i kopparkapslar fyllda med bentonit och betong. Klockorna kommer fram då och då, andvänds vid speciella tillfällen och visas för folk med liknande sjukdomssymtom som jag själv har. Slutförvaret består av ett Frans Jäger, vaktat av ett par svartkrutsrevolvrar och en svarkrutskanon. Just nu är det klockor typ CP2 som gäller. SINN BW1550, Lemania viggen, Speedy osv.. Som du säger så dyker de alltid upp vid fel tillfälle.Betyder det här att något kan ta sig ur "det eviga slutförvaret"?? Nejdå, förstår helt vad du menar men föreslår att du uppskattar den fantastiska samling du redan har, i första hand. Dyker rätt sak upp så gör den det, dock inte sällan vid fel tillfälle
Haha gjorde samma tolkning, satte morgonkaffet i halsen vid sängfrukosten så nu måste jag bädda om.Betyder det här att något kan ta sig ur "det eviga slutförvaret"?? Nejdå, förstår helt vad du menar men föreslår att du uppskattar den fantastiska samling du redan har, i första hand. Dyker rätt sak upp så gör den det, dock inte sällan vid fel tillfälle
Ett förtydligande. Vad jag menar med att moderna/nya SINNar inte tilltalar mig är det enorma flödet av samma klockor med olika färger. Detta gäller även för många andra tillverkare. Det saknas nytänkande och tillbakablickar på gamla lyckade modeller. Ska det vara så jävla svårt att tillverka en SINN 103 med manuellt verk, rättvänd panda och subbarna på rätt ställe? Som exempel på lyckade klockor kan nämnas Breitlings Premier pistag och SINNs 103 Klassik 12 även om den senare borde ha utrustats med ett mauellt verk och tunnare boett.Haha gjorde samma tolkning, satte morgonkaffet i halsen vid sängfrukosten så nu måste jag bädda om.
Kan hålla med om mycket men så är även jag en gubbeEtt förtydligande. Vad jag menar med att moderna/nya SINNar inte tilltalar mig är det enorma flödet av samma klockor med olika färger. Detta gäller även för många andra tillverkare. Det saknas nytänkande och tillbakablickar på gamla lyckade modeller. Ska det vara så jävla svårt att tillverka en SINN 103 med manuellt verk, rättvänd panda och subbarna på rätt ställe? Som exempel på lyckade klockor kan nämnas Breitlings Premier pistag och SINNs 103 Klassik 12 även om den senare borde ha utrustats med ett mauellt verk och tunnare boett.
JA JA jag vet att jag är en konservativ surgubbe
Inte då, man ska stå upp för sina värderingar!Ett förtydligande. Vad jag menar med att moderna/nya SINNar inte tilltalar mig är det enorma flödet av samma klockor med olika färger. Detta gäller även för många andra tillverkare. Det saknas nytänkande och tillbakablickar på gamla lyckade modeller. Ska det vara så jävla svårt att tillverka en SINN 103 med manuellt verk, rättvänd panda och subbarna på rätt ställe? Som exempel på lyckade klockor kan nämnas Breitlings Premier pistag och SINNs 103 Klassik 12 även om den senare borde ha utrustats med ett mauellt verk och tunnare boett.
JA JA jag vet att jag är en konservativ surgubbe
Kul med oranga band - tycker om kombon.Godmorgon!
Tack, tycker också det blev lyckat . Slog till stort och har beställt tre olika färger från watchwear nu .Kul med oranga band - tycker om kombon.
Oh, delat perlon! Snyggt!på idag.
Jag är inte gubbe, men kan ändå hålla med.Kan hålla med om mycket men så är även jag en gubbe
Hmm, kanske skulle passa på 240…Kör på med nuvarande favorit-Sinn.
Fick lite sommarfeeling och klicka hem ett gummi som kanske passar, får väll se när det krånglat sig genom import & postnord lagom till vintern.
Jag är mer lagd åt hightech när det gäller Sinn som UX mfl. Alltså en gubbe som vägrar förlika sig med att vara gubbe och sorgligt och desperat försöker klamra sig fast vid något modernt. Nä så illa är det inte, men gillar Sinns teknik. Men har full förståelse att man gillar manuella 103or mm.
Kan hålla med de som "gubbar till sig" det var bättre förr! Jag gillar de tidiga Sinnen och jag gillar vissa av de nyare, medans andra går mig rakt förbi!
Mer oldschool åt oss Sinnister!
240 funkar nog toppen! Skulle inte helt utesluta 103/104 & Ezm3/13 boetterna heller.Hmm, kanske skulle passa på 240…
Jag kanske är ”ovanlig” som har lite av varje?Jag är mer lagd åt hightech när det gäller Sinn som UX mfl. Alltså en gubbe som vägrar förlika sig med att vara gubbe och sorgligt och desperat försöker klamra sig fast vid något modernt. Nä så illa är det inte, men gillar Sinns teknik. Men har full förståelse att man gillar manuella 103r mm.
Det låter som en konstälskare som ratar Picasso till förmån för hightech nätkonst, som inte går att varken ta på eller hänga upp på en vägg. Okej man kankse kan spika upp paddan på väggen.Jag är mer lagd åt hightech när det gäller Sinn som UX mfl. Alltså en gubbe som vägrar förlika sig med att vara gubbe och sorgligt och desperat försöker klamra sig fast vid något modernt. Nä så illa är det inte, men gillar Sinns teknik. Men har full förståelse att man gillar manuella 103r mm.
Jag har fler vintage, både automat och manuellt, än Sinn som jag kan hänga upp på väggen. Vill inte riktigt placera in mig i beskrivet fack. /Blivande surgubbe .Det låter som en konstälskare som ratar Picasso till förmån för hightech nätkonst, som inte går att varken ta på eller hänga upp på en vägg. Okej man kankse kan spika upp paddan på väggen.
Visdomsord från en bakåtsträvande surgubbe