Riktigt snyggt, var hittade du det bandet?Själv kör jag alla färger på samma gång
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snyggt, var hittade du det bandet?Själv kör jag alla färger på samma gång
Unckle Seiko??? Vart hittar jag de? Passar länken direkt på en 103:a?
Det är från Wristbuddys https://wristbuddys.com/en-se/products/rainbowRiktigt snyggt, var hittade du det bandet?
Det ser iallafall väldigt bra ut, men det är väl så att skenet bedrar!Så ZULUDIVER 295 Vintage Style Rubber Watch Strap (20mm) kom hem typ en månad snabbare med DHL express än med Postnord (bestälde från UK igår så helt fantastiskt).
TLDR: skulle jag rekommendera det till en Sinn kronograf? NEJ!!!
En tunnare mindre typ Seiko Willard reissue skulle jag nog 100% rekommendera den för snarare.
Återkommer med mer detaljer imorgon om någon är nyfiken… har druckit för mycket mezcal för att palla skriva på telefonen ikväll.
Edit - haha, satte nedre bandet upp och ned ser jag nu. Tillfixat på följande bild.
Unckle Seiko??? Vart hittar jag de? Passar länken direkt på en 103:a?
Nu när man hunnit gå med det några timmar (och kommit över besvikelsen att det inte blev lika bra som man hoppats på för 144an) så stör jag mig inte lika mycket på att det inte är typ ”isofrane-tjockt”.Det ser iallafall väldigt bra ut, men det är väl så att skenet bedrar!
Jag kan tänka mig att testa det på 240, den är ju inte lika hög… synd att det är ett 20mm band
Det där funkar!Saken är den att det verkar vara riktigt bra kvalite på gummit och tusan om det inte är det absolut mest bekväma band jag någonsin testat!
Såg rätt ballt ut på ezm13 faktiskt.
Enda jag egentligen kan gnälla på är att spännet verkar vara 18mm vilket jag bara har polerade av hemma samt att det stinker vanilj.
Har du kollat på några andra än 356/103?
Passar rakt av!
Nej, vet att 104an inte blir bra iaf.Har du kollat på några andra än 356/103?
Jag tycker det var superläckert! På en U50 S E hade det varit perfekt (om den hade funnits)Nu när man hunnit gå med det några timmar (och kommit över besvikelsen att det inte blev lika bra som man hoppats på för 144an) så stör jag mig inte lika mycket på att det inte är typ ”isofrane-tjockt”.
Saken är den att det verkar vara riktigt bra kvalite på gummit och tusan om det inte är det absolut mest bekväma band jag någonsin testat!
Såg rätt ballt ut på ezm13 faktiskt.
Enda jag egentligen kan gnälla på är att spännet verkar vara18mm16mm vilket jag bara har polerade av hemma samt att det stinker vanilj.
Är det riktiga skruvade tryckknappar på 103 St Sa? Tycker det blir lite meckigt att använda kronografen på sådana, varför jag hoppas att det inte ska vara det.En till... Bild alltså.
Skruvade, absolut! Ett dj**a meck! Men rätt så snyggt!Är det riktiga skruvade tryckknappar på 103 St Sa? Tycker det blir lite meckigt att använda kronografen på sådana, varför jag hoppas att det inte ska vara det.
Okej bara så jag fattar;Skruvade, absolut! Ett dj**a meck! Men rätt så snyggt!
Bara en väl?Okej bara så jag fattar;
Innan du startar tidtagning måste du alltså skruva upp båda?
Vilket slit!Bara en väl?
Men båda om du vill återställa
Tack! Det blir en beställning ikväll = )Det är från Wristbuddys https://wristbuddys.com/en-se/products/rainbow
Det finns tyvärr fler klockor som har så. Breitling har fler såna och t ex.Okej bara så jag fattar;
Innan du startar tidtagning måste du alltså skruva upp båda?
Ja, det finns klockor som enbart har skruvarna som dekoration. Mycket bättre.Vilket slit!
De borde väl kunna fixa till det där så det bara ser ut som skruvade?
Riktigt bra modell det där. Äkta B-Uhr, lättläst och tilltalande. Var den begränsad också? Ser aldrig någon som säljs (säkert missat någon), så den verkar ju onekligen vara tillräckligt bra för att man inte ska sälja den.Väntar på buss
Den är grym! Finns (tror jag) att beställa hos Sinn.Riktigt bra modell det där. Äkta B-Uhr, lättläst och tilltalande. Var den begränsad också? Ser aldrig någon som säljs (säkert missat någon), så den verkar ju onekligen vara tillräckligt bra för att man inte ska sälja den.
Med 19-32 veckors leveranstid?Den är grym! Finns (tror jag) att beställa hos Sinn.
Ja, det är en LE men intresset verkar minst sagt svalt för jag tror det har gått åtminstone något år sedan lansering men de finns fortfarande att beställa. Lite märkligt för jag tycker i alla fall att den är riktigt snygg och även relativt billig jämfört med mycket annat. Om jag inte minns fel är leveranstiden betydligt kortare än 31v om det inte har ändrats de senaste veckorna.Riktigt bra modell det där. Äkta B-Uhr, lättläst och tilltalande. Var den begränsad också? Ser aldrig någon som säljs (säkert missat någon), så den verkar ju onekligen vara tillräckligt bra för att man inte ska sälja den.