• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ninna

Omega
Är det någon som har en 856 utan utc och som känner för att slänga upp lite bilder?
Efter att ha haft en U50 länge nu så inser jag hur mycket jag älskar tegimentering och samlingen skulle inte bli ledsen av en "rätt upp å ner" lättläst svartvit klocka. (även om jag har mycket svårt att släppa tanken på UTC- för vem gillar inte tech.)
Funderar även på hur lika färgen är på tegimenterad U50 och 856's stål, om någon vet något om det med?

Det kommer väl sluta med att man vill ha en av varje, men jag kan ju iaf försöka att börja med 856:D
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Är det någon som har en 856 utan utc och som känner för att slänga upp lite bilder?
Efter att ha haft en U50 länge nu så inser jag hur mycket jag älskar tegimentering och samlingen skulle inte bli ledsen av en "rätt upp å ner" lättläst svartvit klocka. (även om jag har mycket svårt att släppa tanken på UTC- för vem gillar inte tech.)
Funderar även på hur lika färgen är på tegimenterad U50 och 856's stål, om någon vet något om det med?

Det kommer väl sluta med att man vill ha en av varje, men jag kan ju iaf försöka att börja med 856:D
856 utan UTC 👌🏽
2A1BE905-4871-44ED-8166-C180173F642B.jpeg
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Du och @Dr. D har självklart rätt, jag lägger ner jakten på nått annat till den! Bara att ta sitt förnuft tillfånga!

27973791-4C73-41EF-89CB-3587EAE3129D.jpeg

Ordning återställd!
Ge nu bara inte upp helt på att hitta alternativa till länken. Den funkar såklart super på originallänk men jag tänker att det måste finnas fler alternativ som funkar fint. Ligger en hel del efter, men kanske ett sailcloth (som du antagligen redan testat)?
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Ge nu bara inte upp helt på att hitta alternativa till länken. Den funkar såklart super på originallänk men jag tänker att det måste finnas fler alternativ som funkar fint. Ligger en hel del efter, men kanske ett sailcloth (som du antagligen redan testat)?
Jo, det är den bästa alternativa matchen hittils faktiskt. Har ju ett Zuludiver som funkar fint men det har beige söm så färgmatchningen är off, får se om jag springer på ett bra begagnat!
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jo, det är den bästa alternativa matchen hittils faktiskt. Har ju ett Zuludiver som funkar fint men det har beige söm så färgmatchningen är off, får se om jag springer på ett bra begagnat!
Älskar Zuludivers sailcloth, fantastisk kvalitet. Har precis köpt ett till av en forummedlem, är inne på mitt femte eller sjätte i olika varianter. En rå men ändå stilig look som fungerar till en massa olika klockor.
 
Topp