LuuuuuugnJag får förihelvete inte ens av länkfan !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
LuuuuuugnJag får förihelvete inte ens av länkfan !
Kan inte annat än att hålla med, om inte annat borde det vara Sinn-standard och dom borde gratis borra nya hål på alla gamla boetter som inte har det!Borde vara lag på att det alltid ska vara hål på hornen.
En sån där tysk lag från 1500-talet.
Tur att jag gillar länken för min urmakare gick på semester i onsdags. UX och 857 är en barnlek jämfört med detta.Luuuuuugn
Word!Kan inte annat än att hålla med, om inte annat borde det vara Sinn-standard och dom borde gratis borra nya hål på alla gamla boetter som inte har det!
Vad är det som skiljer då? Lätt att fördelas att tro att de är lika...?Tur att jag gillar länken för min urmakare gick på semester i onsdags. UX och 857 är en barnlek jämfört med detta.
Det är verkligen märkligt hur stor skillnad det kan vara.Tur att jag gillar länken för min urmakare gick på semester i onsdags. UX och 857 är en barnlek jämfört med detta.
UX och 857 har genomgående stifthål. Man kan peta lös dessa utifrån. På 13 så måste jag ha två verktyg alt ett annat bättre verktyg och komprimera båda stiftändarna från insidan samtidigt man drar ut ändlänken.Vad är det som skiljer då? Lätt att fördelas att tro att de är lika...?
Tänker att den största skillnaden borde vara vilka pinnar som använts.Vad är det som skiljer då? Lätt att fördelas att tro att de är lika...?
Det förstår jag. Men den där är ju ny, så torde vara rätt från start.Tänker att den största skillnaden borde vara vilka pinnar som använts.
Satte fel en gång och höll på att bli tokig när jag ville ha bort den.
Edit; om man nu har en klocka utan hål.
En boetthållare man kunde spänna fast klockan i hade hjälpt också.Tänker att den största skillnaden borde vara vilka pinnar som använts.
Satte fel en gång och höll på att bli tokig när jag ville ha bort den.
Edit; om man nu har en klocka utan hål.
Behåll länken på.En boetthållare man kunde spänna fast klockan i hade hjälpt också.
Det är rätt pinnar men ovan förare. Jag ska ta ett par djupa andeta och försöka igen. Utan att repa.Det förstår jag. Men den där är ju ny, så torde vara rätt från start.
Då fattar jag att du får krupp.UX och 857 har genomgående stifthål. Man kan peta lös dessa utifrån. På 13 så måste jag ha två verktyg alt ett annat bättre verktyg och komprimera båda stiftändarna från insidan samtidigt man drar ut ändlänken.
Så brukar jag också göra med andra klockor utan genomgående hål och läder eller gummiband.. Men länkuslingen har styrningar som försvårar så den sitter stumt mot boetten. Meeeennn äntligen fick jag nytta av denna !Då fattar jag att du får krupp.
Men om du bara tar ett (bra) verktyg i ena änden, när du har fått ut änden, samtidigt håller ändlänken i spjärn uppåt, så kommer inte sprinten åka tillbaka in i sitt hål. Sen tar du andra sidan. Samma sak, pressa ihop stiftet och pressa ändlänken fortsatt uppåt. Då bör bägge ändarna på stiftet vara ute ur sina hål.
Sen bör det gå att få loss länken.
Dock bottnar förmodligen stiftet i sig själv när du komprimerar samtidigt i bägge ändarna. Så man får vara lite stark, utan att vara oförsiktig.
Så brukar jag (framgångsrikt, kanske jag ska tillägga) göra.
Du måste ha den rätta knycken!Jag får förihelvete inte ens av länkfan !
Därför jag aldrig har länken på 103. Montera av är den enkla biten. Montera på suger hårt.Victory . Om det var så här bökigt att demontera länken kan det bara bli lättare att montera eller hur? Svara INTE på det .
TackTack! Jag beställde från Suppaparts vilket var enda stället jag hittade. Skickas från Hongkong. 13kr importmoms + 75kr PN hanteringsavgift. Sitter originalmonterade på Armida f.ö.
Länk till hemsida -> https://suppaparts.com/STRAPS.php
Skam den som ger sig!Victory . Om det var så här bökigt att demontera länken kan det bara bli lättare att montera eller hur? Svara INTE på det .
Liten lustgaspatron och luftgevärskulorLaddar upp i dubbel bemärkelse för nytt semesterförsök.
Trevlig helg alla!
Ha! Du och jag kompis!!!Jag får förihelvete inte ens av länkfan !
Sprängdeg??En boetthållare man kunde spänna fast klockan i hade hjälpt också.
Regel 1 hos mig, har man fått dit länkeländet så tar jag inte av det! Punkt!Sprängdeg??
Snyggt!!Passar på att posta ett hand i fickan shot med nya gummit. Med färgmatchande byxor såklart .
Tack! Väldigt stelt till en början men börjar mjukna/forma sig något redan.Snyggt!!