• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Provsmakar Aperol
7A3B2F34-C732-4957-AE42-254AD4806C5A.jpeg
Du är säker på att det inte är ett avkok från när du försökte värme-forma ditt kanske liiiite för styva Isofrane-gummi?

Det ser iaf ut så 😝

De borde verkligen se över sina fraktvillkor/leverantörer. Såna små saker ska inte kosta 12 euro att lägga i en vadderat kuvert.
Jag förstår verkligen inte prissättningen när de tar 900kr för att skicka en klocka till Sverige. De verkar mest tycka att det är en j-la huvudvärk att behöva skicka saker utanför Tyskland? 🤔

Nog för att det säkert kostar några kronor men det är nästan en deal-breaker när man handlar för 20-30k och de vill att man pungar ut en tusenlapp till bara för att få hem prylarna när de flesta aktörer bjuder på DHL Express eller motsvarande i den prisklassen.

Jag förstår verkligen inte prissättningen när de tar 900kr för att skicka en klocka till Sverige. De verkar mest tycka att det är en j-la huvudvärk att behöva skicka saker utanför Tyskland? 🤔

Nog för att det säkert kostar några kronor men det är nästan en deal-breaker när man handlar för 20-30k och de vill att man pungar ut en tusenlapp till bara för att få hem prylarna när de flesta aktörer bjuder på DHL Express eller motsvarande i den prisklassen.
Tror de behöver välja. Direkt eller genom AD.
Deras tillväxt sedan Lothar Schmidt köpte ut Helmut Sinn beror säkerligen på de nya modellerna och en del tekniska innovationer han tillförde.
Men Helmuts affärsidé var att sälja direkt utan mellanhänder så när de började med återförsäljare betydde det mycket större exponering.
Såklart är mycket effektivare att skicka upp 10 klockor till Sundbyberg än en till mig.
Läste på WUS forumet att många tvekade att köpa från Guinand då de inte har någon AD i USA som Sinn/Damasko har och där går Guinand miste om en betydande volymtillväxt.

Tror de behöver välja. Direkt eller genom AD.
Deras tillväxt sedan Lothar Schmidt köpte ut Helmut Sinn beror säkerligen på de nya modellerna och en del tekniska innovationer han tillförde.
Men Helmuts affärsidé var att sälja direkt utan mellanhänder så när de började med återförsäljare betydde det mycket större exponering.
Såklart är mycket effektivare att skicka upp 10 klockor till Sundbyberg än en till mig.
Läste på WUS forumet att många tvekade att köpa från Guinand då de inte har någon AD i USA som Sinn/Damasko har och där går Guinand miste om en betydande volymtillväxt.
Det låter rimligt men varför ens erbjuda direktförsäljning över huvud taget i så fall? 🥴 Det känns som att de har en hel del att lära vad gäller kundvård och service och risken är att det bara skapar än mer badwill.

Var det inte Stålmannen som fick ett helt absurt prisförslag för någon justering men fick nej i alla fall när han sade sig vara villig att betala begärt pris?

Det låter rimligt men varför ens erbjuda direktförsäljning över huvud taget i så fall? 🥴 Det känns som att de har en hel del att lära vad gäller kundvård och service och risken är att det bara skapar än mer badwill.

Var det inte Stålmannen som fick ett helt absurt prisförslag för någon justering men fick nej i alla fall när han sade sig vara villig att betala begärt pris?
Lär väl ha varit U1 nodate modden?🤔

Jag tror det varit för krångligt att inte sälja till vissa länder pg avsaknad av AD därav har dom kvar möjligheten, tycker ändå det är en bra service..

Det är väl klart att det går, men känns som ett onödigt administrativt steg att begränsa. Möjligen skulle det driva lite mer försäljning mot lokal AD, men det är ju många här på KS som köpt klockor och tillbehör direkt från Sinn utifrån att det ”ändå” ska skickas. Nu är ju inte EUR-kursen den roligaste, men det har ju funnits perioder där det varit billigare att köpa direkt från Sinn.

Alltså, jag har inga problem med att frakt av klockor eller annan värdefullt från Sinn kostar pengar. Det är såklart ett sätt för Sinn att erbjuda sina varor online men göra det fördelaktigt att köpa från lokala ADs.
Vad jag kommenterade var en lumeplupp för 12 euro. För små varor med låga värden och som inte är ömtåliga (reservdelar tex) borde man bemöda sig att leta vettigare alternativ.

Tillbaka
Topp