• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hämtade ut denna idag 😍 Otroligt nöjd med klockan😊 Svårt att fånga urtavlan på bild men den är helt fantastisk. Så otroligt bra i verkligheten och kan tycka bilderna på nätet inte gör den helt rättvis. Tack @ERIKSON URHANDEL för möjligheten att få köpa denna och tack för ett fantastiskt bemötande 😊
Grattis och high five! Jag väntar fortfarande på min så det var kul att höra att de börjat dyka upp i det vilda nu.

Om den röda färgen, så såg jag någon kalla den ”blood orange”. Låter ju toppen om så är fallet!

Jag har ett silikonband till U50 som jag hade velat byta mot en länk
Bandet är kapat till 18-18,5mm
Alternativt ifall någon vill sälja en U50 länk så är jag intresserad :)

IMG_2796.JPG

Hey fellow Sinners.
Har säkert tagits upp förut men hittar inget bra när jag söker.

Vilka länkar (H/F OEM) är kompatibla med vilka klockor?
Tänker 103/104/356/556 främst.

Är det 103+104 och 356+556 (om ens dessa) som är kompatibelt eller går det mellan 10x och x56 också? Eller är allt custom fit på varje modell?
Allt gott!

Hey fellow Sinners.
Har säkert tagits upp förut men hittar inget bra när jag söker.

Vilka länkar (H/F OEM) är kompatibla med vilka klockor?
Tänker 103/104/356/556 främst.

Är det 103+104 och 356+556 (om ens dessa) som är kompatibelt eller går det mellan 10x och x56 också? Eller är allt custom fit på varje modell?
Allt gott!
Finns olika ändlänkar för olika modeller, men sedan är ju även olika ytbehandling på modellerna vilket gör att man måste ha tungan rätt i munnen för att kunna byta mellan modeller… :)

Finns olika ändlänkar för olika modeller, men sedan är ju även olika ytbehandling på modellerna vilket gör att man måste ha tungan rätt i munnen för att kunna byta mellan modeller… :)
Ah ja såklart, tänkte främst på den fysiska passformen 🙂
För att vara ännu mer specifik är det som frågan gäller en H-länk från 104 till en 556. Kom på att det var en dum fråga nu dock eftersom även om luggbredden är samma så är ju diametern olika så jag misstänker att det inte funkar 😋

Men fortfarande nyfiken om arbetshypotesen 103 och 104 är kompatibla samt 356 och 556. De har väl iaf liknande/samma boett?

Ah ja såklart, tänkte främst på den fysiska passformen 🙂
För att vara ännu mer specifik är det som frågan gäller en H-länk från 104 till en 556. Kom på att det var en dum fråga nu dock eftersom även om luggbredden är samma så är ju diametern olika så jag misstänker att det inte funkar 😋

Men fortfarande nyfiken om arbetshypotesen 103 och 104 är kompatibla samt 356 och 556. De har väl iaf liknande/samma boett?
Jag har en F-länk som funkar på både 103 och 104 med samma end links, så de verkar kompatibla.

God kväll alla Sinnister! Vad är ett rimligt pris för en Sinn 757 uttagen 2022 fullset med både original läderarmband och H-länk?

Bilagor

• 2246C084-6A06-4BD2-BA46-54E28A889F78.jpeg
    2246C084-6A06-4BD2-BA46-54E28A889F78.jpeg
    320.4 KB · Visningar: 6
  • 82D94C6F-D108-4BA0-980D-3F8C12C7F6BE.jpeg
    82D94C6F-D108-4BA0-980D-3F8C12C7F6BE.jpeg
    460.7 KB · Visningar: 6
God kväll alla Sinnister! Vad är ett rimligt pris för en Sinn 757 uttagen 2022 fullset med både original läderarmband och H-länk?
Har sålts tidigare på KS mellan 13-15 men då denna är sprillans ny så borde priset rimligtvis bli lite uppåt (Förutsatt att lumepluppen åker på ordentligt innan försäljning).

Finns på C24 idag för emellan 17,5 - 27,5 (utan länk).

I övrigt ganska kasst sälj-läge så kanske avvakta om du inte absolut måste flippa nu? Relativt ovanlig modell (som nyligen slutade tillverkas) i ett märke som tidigare var hyffsat billigt men blivit dyrare för varje år - tror inte någon vet riktigt vad som är ett rimligt värde för den just nu, speciellt med tanke på att vi inte ens vet värdet på pengar ett år framåt pga. inflation osv.

Senast ändrad:
Har sålts tidigare på KS mellan 13-15 men då denna är sprillans ny så borde priset rimligtvis bli lite uppåt (Förutsatt att lumepluppen åker på ordentligt innan försäljning).

Finns på C24 idag för emellan 17,5 - 27,5 (utan länk).

I övrigt ganska kasst sälj-läge så kanske avvakta om du inte absolut måste flippa nu? Relativt ovanlig modell (som nyligen slutade tillverkas) i ett märke som tidigare var hyffsat billigt men blivit dyrare för varje år - tror inte någon vet riktigt vad som är ett rimligt värde för den just nu, speciellt med tanke på att vi inte ens vet värdet på pengar ett år framåt pga. inflation osv.
+1 på allt du skrev. :) Sen är det som @Laddsladd skriver, en liten kundkrets här på K&S, men, förutom C24 som är riktigt mycket för dyra i mina ögon, svårt att få mycket mer on line just nu, jag har hållit koll på omsättningstider och bumpningar och priserna går ner, och klockor jag kollar på ligger längre än för 6 månader sedan. Så, fan vet just nu. Märklig marknad.....

Köpte inte du den nyligen från @aosehus? Hittar dock inte annonsen så kan ha fel då man enl KS regler inte får skriva över avslutade annonser. Vad låg den på då, 17? Har för mig att den låg ute relativt länge innan den blev såld.

Tillbaka
Topp