Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så där kan yttre AR se ut när det farit illa. Så årets dummaste fråga blir, du är säker på att dimmigheten är på insidan?Tror det blir retur till Frankfurt...
Alldeles för mycket drink i klockan för att kallas tät...
Jag må vara lätt bakfull, men det har jag kollat.Så där kan yttre AR se ut när det farit illa. Så årets dummaste fråga blir, du är säker på att dimmigheten är på insidan?
Det kan man verkligen undra?Inte så ny, men tillbaka från Sinn i förrgår. Undrar hur de trycktestade den...
Förstod förstås att du har koll. Jag frågade för att jag hade en liten sådan "mjölkfläck" på 856 men inte brytt mig så hårt. Tills jag förstod att det var yttre AR som fått sig något och efter polering var det putsveck. Hur som, lycka till.Jag må vara lätt bakfull, men det har jag kollat.
Tänkte först att det var kvar drink på den och sköljde av den en vända till men insåg snabbt att mer vatten inte var lösningen...
Nu har den fått ligga med kronan ute (borde inte spela roll, men om det är där det läckt in kanske det läcker ut igen) och dimman har lättat rätt ordentligt. Kanske är avfuktaren som gjort sitt jobb.
Självklart är det så, nu kan du ta tid på rekryterna istället!Hade jag haft UX hade jag såklart skuttat upp för denna. Nu lät jag bli
Hur som helst är det inte ok. Ta klockan till en vanlig urmakare och gör ett trycktest. Visar det sig att klockan inte klarar det så sänd den till SINN med en begäran om förtur eftersonm den redan varit på service. Lite dålig kvalitetskontroll tycker jag.Jag må vara lätt bakfull, men det har jag kollat.
Tänkte först att det var kvar drink på den och sköljde av den en vända till men insåg snabbt att mer vatten inte var lösningen...
Nu har den fått ligga med kronan ute (borde inte spela roll, men om det är där det läckt in kanske det läcker ut igen) och dimman har lättat rätt ordentligt. Kanske är avfuktaren som gjort sitt jobb.
Bra ide. Risken är stor att väggen välter om jag ger mig på den.Självklart är det så, nu kan du ta tid på rekryterna istället!
Bedrövligt... Du kanske borde kontakta SINN och fråga om de anser att det är realistiskt att lämna in en klocka på garantiservice efter några dagar efter en vanlig service är utförd och om det i såfall är befogat med lika lång väntetid. Om SINN håller hög service nivå borde de åtgärda problemet med vändande post.Glaset var helt klart efter en timme på köksbänken. Ställde den och tog på mig den. Fem minuter senare var den immig igen...
Jag mailade dem direkt i morse.Bedrövligt... Du kanske borde kontakta SINN och fråga om de anser att det är realistiskt att lämna in en klocka på garantiservice efter några dagar efter en vanlig service är utförd och om det i såfall är befogat med lika lång väntetid. Om SINN håller hög service nivå borde de åtgärda problemet med vändande post.
Groggen innehåller socker. Balansfjädern har väl klibbatihop och då blir resultatet samma som vid magetisering. Klockan går för fort.. Kontakta länkarna sänd klockan på avvänjningFort går den nu oxå.
Ca 30s för fort i minuten.
Det är utanför tolerans va?
Ja, även vanlig fukt borde väl kunna orsaka detta. Ska bli intressant att se om ampullen blir knallblå.Groggen innehåller socker. Balansfjädern har väl klibbatihop och då blir resultatet samma som vid magetisering. Klockan går för fort.. Kontakta länkarna sänd klockan på avvänjning
eller så blir den knallröd... som en näsa efter många års intesivt festandeJa, även vanlig fukt borde väl kunna orsaka detta. Ska bli intressant att se om ampullen blir knallblå.
Hur ser kopparsulfat-kapseln ut? Börjat bli blå?Glaset var helt klart efter en timme på köksbänken. Ställde den och tog på mig den. Fem minuter senare var den immig igen...
Ja precis.Hur ser kopparsulfat-kapseln ut? Börjat bli blå?
Edit: Såg att du bevakade
Undrar om den skulle blivit så med att bada i vatten?Ja precis.
Märkligt nog är den ljusblå än.
Den var bara nån sekund i drinken, men spolades rätt länge under kranen, så jag tror nog det är mest vanligt kranvatten i den.Undrar om den skulle blivit så med att bada i vatten?
Ja, den var ju inte så djupt ner direkt.Oavsett så ska man väl kunna bada i vad man vill med en vattentät klocka. Eller sa jag precis emot mig själv nu?
Lumeshot. 356. Helt ok.
Alla andra pappor tittade avundsjukt och deras fruarna trånande. Jag vet hur det känns .Denna klarade av dagens lekparksaktiviteter med bravur. Märkte knappt att jag hade den på mig