• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har börjat uppskatta Sinn mer och mer under tiden.
Speciellt deras 556 och U50 då jag gillar mer avskalade klockor.
Dock har jag svårt för deras AR på utsidan som kan repas.
Vad har ni för tankar kring det Sinnägare?
Allt kan repas tänker jag. Har en 103 med alrylglas som repas lätt men också enkelt att polera. Stör man sig polerar man som @R.Capac eller byter glas enkelt. Just 556 kan vilken urmakare som helst fixa

Just det, tisdag idag 🥰
image.jpg

Nej.
Den stora repan mellan 4 och 5 kan nog skymtas. Inget jag stör mig på.
Här bredvid kusinen som har kupat glas och endast AR på insidan.
F1DB2C79-6F3F-4C89-B633-2AB8237DD066.jpeg
37E3E328-8024-4688-90B2-AE4122EB3663.jpeg
Sinn har bäst AR av de klockor jag har och har haft törs jag nog säga och det är nog mycket tack vare dubbla AR. Men även 856, där jag numera bara har inre, står sig bra.

Har börjat uppskatta Sinn mer och mer under tiden.
Speciellt deras 556 och U50 då jag gillar mer avskalade klockor.
Dock har jag svårt för deras AR på utsidan som kan repas.
Vad har ni för tankar kring det Sinnägare?

Klart Du skall ha en Sinn! Du har ju redan fått ett gäng bra svar beträffande AR, och jag kan bara instämma. Har nu burit en ezm 13 lejonparten av dagarna under sex år utan att se något som stör på glaset. (Ser nästan inte heller glaset 😜 )

Klart Du skall ha en Sinn! Du har ju redan fått ett gäng bra svar beträffande AR, och jag kan bara instämma. Har nu burit en ezm 13 lejonparten av dagarna under sex år utan att se något som stör på glaset. (Ser nästan inte heller glaset 😜 )
Har du några modeller att rekommendera?
556 är snygg, u50 är också snygg
Gillar lite avskalat och inte svinstora klockor 😊

Apropå höst
05EA15BA-B457-4866-BAA9-E4422D366884.jpeg

Vad tror ni det kommer för nyheter i höst, nu är ju datumen spikade för släpp iallafall 😛

Oavsett vad de kommer med för nyhet så lär den vara totalt omodern vid leverans. Kikade på SINNs hemsida idag.. 38 veckors leveranstid på enkla modeller som 103 och104, det är 8 månader. Nästan lika lång väntetid som på en Omega Ed White med 321 verket. Tror till och med att man kan få den enklaste Rålexen på kortare tid. Tror inte det är bara bristen på urmakare som ställer till det. Energipriserna i Europa kommer att få otroliga konsekvenser framöver vad gäller möjligheten att tillverka och leverera. SINN kommer att bli en bristvara. Håll hårt i klockorna :)

Pryder dig mycket fint! Hade du på några andra liknande du vägde mellan innan du slog till på den där?
Jag har en vision att jag ska äga de flesta klockfabrikat nån gång i livet. Valet av modell grundar sig på min smak för tillfället och att modellen till viss del kännetecknar tillverkarens klockor.
Jag var länge inne på en 103a men då jag för tillfället är inne på lite enklare klockor som funkar som GADA så var valet enkelt, 556i kändes helrätt.

Tillbaka
Topp