Eller gå upp nån millimeter och få tegiment/antimag; 856.Jag har både 556A och U50. Jag gillar båda. Det vanliga rekommendationen är att förstås välja vilken som helst som du gillar. De två modellerna är ju väldigt olika från varandra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller gå upp nån millimeter och få tegiment/antimag; 856.Jag har både 556A och U50. Jag gillar båda. Det vanliga rekommendationen är att förstås välja vilken som helst som du gillar. De två modellerna är ju väldigt olika från varandra.
Synd att inte 656 är i produktion längre…Eller gå upp nån millimeter och få tegiment/antimag; 856.
Håller medSynd att inte 656 är i produktion längre…
Då skulle jag bli lite besviken. Tycker 556 och 856 täcker upp rätt bra.Håller med
Svårfångade verkar det som..
Kanske 656 eller 657 som kommer i november
Känns dock inte så troligt att det skulle vara nyheterna. Gissar på någon ny färg på tavla i befintlig modell.Då skulle jag bli lite besviken. Tycker 556 och 856 täcker upp rätt bra.
Har ni inte hört?? Det blir en samproducerad klocka med, wait for it,............. STEINHART!!!!! Lila pärlemortavla med röda visare. i plast....... Vart ställer man sig på kö???Känns dock inte så troligt att det skulle vara nyheterna. Gissar på någon ny färg på tavla i befintlig modell.
Jag står där nu!Har ni inte hört?? Det blir en samproducerad klocka med, wait for it,............. STEINHART!!!!! Lila pärlemortavla med röda visare. i plast....... Vart ställer man sig på kö???
Läste längre bak i tråden och vår Stålman skrev en sak jag inte tänkt på men som är så självklar; datumen är horisontellt på 556A även om gluggen är mellan 4-5, vilket blir mer lättläst. Det är det inte på t ex 856.Sinnessjukt bra
Det har inte jag heller tänkt på men det var en klart intressant observation.Läste längre bak i tråden och vår Stålman skrev en sak jag inte tänkt på men som är så självklar; datumen är horisontellt på 556A även om gluggen är mellan 4-5, vilket blir mer lättläst. Det är det inte på t ex 856.
Ja det har du rätt i!Jag har både 556A och U50. Jag gillar båda. Det vanliga rekommendationen är att förstås välja vilken som helst som du gillar. De två modellerna är ju väldigt olika från varandra.
Stämmer men det gör också att datumet på 556A (och 657 som jag har haft) blir oläsbart liten, åtminstone för oss som är på den bättre halvleken av livet .Läste längre bak i tråden och vår Stålman skrev en sak jag inte tänkt på men som är så självklar; datumen är horisontellt på 556A även om gluggen är mellan 4-5, vilket blir mer lättläst. Det är det inte på t ex 856.
Stödjer min teori att det där med datumvisning är onödigtStämmer men det gör också att datumet på 556A (och 657 som jag har haft) blir oläsbart liten, åtminstone för oss som är på den bättre halvleken av livet .
Tror vi diskuterade detta för inte allt för länge sedan, men jag saxar från Sinns ”glossary”Läste litegrann om de tekniska specifikationerna hos 556 och det står bla Anti-magnetic as per DIN 8309
Någon som har koll på vad det innebär i praktiken och hur starka magnetiska fält som den klarar av ?
Ja, jättesvårt att hitta nått att jämföra med, men jag läste nånstans att högtalarna på macbook är 6000A/m. Dock minskar ju ett magnetfälts styrka väldigt fort med ökat avstånd, typ en handled, så man kanske inte behöver vara livrädd även utan hamburgare.Tror vi diskuterade detta för inte allt för länge sedan, men jag saxar från Sinns ”glossary”
DIN guideline 8309 stipulates that mechanical watches are antimagnetic if their rate change does not exceed +/- 30 seconds per day after exposure to a magnetic field of 6 mT (corresponds to 4800 A/M) (movement diameter larger than 20 mm). The watch should also not stop when exposed to a magnetic field of this strength.
Jmf ”hamburgaren” som är 100mT skydd.
Kan som exempel ta Swatch Group Nordic som jag hade att göra med nyligen. Väldigt snabba och trevliga att ha att göra med. Jag mailade dem om en klocka och de svarade inom några timmar att deras urmakare skulle titta på den. Nästa dag fick jag en servicebox med posten och inom ett par veckor hade jag en fixad klocka i min hand igen. Inte en krona i frakt eller andra avgifter, dessutom fick jag ett snyggt travel case och en putsduk som bonus. Riktigt snyggt skött - så ser föredömlig kundvård ut.Jag har bara erfarenhet av service från Sinn, hur är andra märken?
Kan ju säga att hur de sköter sitt totala misslyckade med min vattenresistens och sviterna av den bristen kommer starkt påverka mina framtida köp, och det har ju inte börjat bra.Kan som exempel ta Swatch Group Nordic som jag hade att göra med nyligen. Väldigt snabba och trevliga att ha att göra med. Jag mailade dem om en klocka och de svarade inom några timmar att deras urmakare skulle titta på den. Nästa dag fick jag en servicebox med posten och inom ett par veckor hade jag en fixad klocka i min hand igen. Inte en krona i frakt eller andra avgifter, dessutom fick jag ett snyggt travel case och en putsduk som bonus. Riktigt snyggt skött - så ser föredömlig kundvård ut.
Sex månader för en vanlig service låter helt horribelt i mina öron. Det är inte okej bara för att det är Sinn och vi älskar deras klockor. De måste skärpa sig tämligen omgående.
Ja, det förstår jag till fullo. Hade resonerat på samma sätt om det hade drabbat mig.Kan ju säga att hur de sköter sitt totala misslyckade med min vattenresistens och sviterna av den bristen kommer starkt påverka mina framtida köp, och det har ju inte börjat bra.
Löser de bara allt prickfritt resten av ärendet tycker jag det är ok, men jag kommer ju ändå dra mig för klockor i närheten av servicebehov.
Tråkigt att höra. Förstår inte vad problemet är? Detta ärende borde vara prio!? Du borde ju fått en fraktsedel omgående och sen skulle de fixat klockan direkt när den kom fram för att orsaka så lite lidande som möjligt.Kan ju säga att hur de sköter sitt totala misslyckade med min vattenresistens och sviterna av den bristen kommer starkt påverka mina framtida köp, och det har ju inte börjat bra.
Löser de bara allt prickfritt resten av ärendet tycker jag det är ok, men jag kommer ju ändå dra mig för klockor i närheten av servicebehov.
Nånstans blev det fel vid första kontakt. Antingen blev det fel hos de på Sinn som kontaktar UPS eller på UPS. Den biten kan ju hända, men det tog väl länge innan de gjorde ett nytt försök.Tråkigt att höra. Förstår inte vad problemet är? Detta ärende borde vara prio!? Du borde ju fått en fraktsedel omgående och sen skulle de fixat klockan direkt när den kom fram för att orsaka så lite lidande som möjligt.
Mitt ärende som endast var att rucka klockan gick väldigt smärtfritt, skickade ett mail och gnällde på att den gick sakta. Fick en fraktsedel och sen var det klart på 5veckor. Nä hoppas det löser sig för dig!
Okej, nu är ju Swatch group ett litet annat monster förvisso, men ja. Med dessa servicetider plus det faktum att jag haft två splitternya Sinn på garantiservice (av tre möjliga) plus alla rapporter här i tråden så är jag inte jättesugen på fler Sinn...Kan som exempel ta Swatch Group Nordic som jag hade att göra med nyligen. Väldigt snabba och trevliga att ha att göra med. Jag mailade dem om en klocka och de svarade inom några timmar att deras urmakare skulle titta på den. Nästa dag fick jag en servicebox med posten och inom ett par veckor hade jag en fixad klocka i min hand igen. Inte en krona i frakt eller andra avgifter, dessutom fick jag ett snyggt travel case och en putsduk som bonus. Riktigt snyggt skött - så ser föredömlig kundvård ut.
Sex månader för en vanlig service låter helt horribelt i mina öron. Det är inte okej bara för att det är Sinn och vi älskar deras klockor. De måste skärpa sig tämligen omgående.
Vi får hoppas på att detta bara är växtvärk.Okej, nu är ju Swatch group ett litet annat monster förvisso, men ja. Med dessa servicetider plus det faktum att jag haft två splitternya Sinn på garantiservice (av tre möjliga) plus alla rapporter här i tråden så är jag inte jättesugen på fler Sinn...
Grattis till din nya SinnMorgonkaffe med nya livskamraten
Ville även passa på att tacka @ERIKSON URHANDEL för en grym service och trevligt bemötande i vanlig ordning
Otroligt fin! Saknar min A RS ibland...Morgonkaffe med nya livskamraten
Ville även passa på att tacka @ERIKSON URHANDEL för en grym service och trevligt bemötande i vanlig ordning
Förstår att du gör detOtroligt fin! Saknar min A RS ibland...