• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skulle det vara en klocka för att fira någon form av jubileum med historiska anor känns en variant av 103 eller 158 som det mest klassiska. Nackdelen är att klockan blir förhållandevis dyr för icke-sinn frälsta. Då blir 556 eller 104 ett billigare alternativ att jobba med

Sista försök :). Så här då?

sinn103_12h_5.jpg
Sjukt snygg mockup!

Många trådar med önskemål om tips på klocka i olika budgetklasser upp till 10 000-15 000 kr får ofta förslag på Oris, Longines och Sinn. Jag har inte ägt någon Sinn och har försökt förstå märket och varför Sinn är populärt. Är det den tyska kvalitén i kombination med rätt design? Eller något annat? Jag själv är osäker på vad jag känner inför märket, kan gilla 757 även fast tavlan är lite för rörig för min smak.

Så frågan jag ställer är helt enkelt: varför gillar du Sinn? :)

757
Screen Shot 2015-11-02 at 17.52.05.png
Detr en väldigt bra fråga, för min del var det slumpen som gjorde att jag fastnade för Sinn, hittade hit via Heuer Bund. Gillade stilen på deras ur och tycker att pris prestanda ratio är bra! Mycket ur för pengarna helt enkelt. 😍

Edit, Inser att jag just svarade på ett väldigt gammalt inlägg, sak samma, svaret gäller lika fullt.

Detr en väldigt bra fråga, för min del var det slumpen som gjorde att jag fastnade för Sinn, hittade hit via Heuer Bund. Gillade stilen på deras ur och tycker att pris prestanda ratio är bra! Mycket ur för pengarna helt enkelt. 😍

Edit, Inser att jag just svarade på ett väldigt gammalt inlägg, sak samma, svaret gäller lika fullt.
Utan KS och denna tråd hade jag aldrig haft förmånen att få testa tre olika Sinn. Kommer ihåg att jag satt och bläddrade igenom tråden tills några 556 dök upp - då var det kärlek vid första ögonkastet! Än idag tycker jag att denna instegsmodell är deras mest lyckade. Det finns två klockor jag tycker har helt fulländad design och 556 är den ena (den andra är av en annan tillverkare och hör inte hemma i denna tråd).

Vill minnas att det var någon som körde 104an på OWGMarch förra året som fick upp ögonen för mig.
I vilket fall blev det att byta ut dinkan jag hade i mars till en blå 104a, och där var Pandoras lilla klockbox öppen.
104an tycker jag fortfarande är riktigt snygg och lyckad, men ville ha en lite tuffare, mer Sinnteknisk modell, och då blev det 857an.

Dags att ha lite kul och spekulera i hur Erikson på bästa sätt designar sin jubileumsklocka.

Jag kan börja.

Man satsar på den klassiska fliegern. Sneglar mot 155 men inser att det blir svårt. Väljer därför att gå på en 103 modell. Man anlitar @Clark Kent som konsult för uppdraget och skapar en limiterad modell med tydliga historiska drag. Slutligen faller valet på en remake av 103 c, självklart med akrylglas. Lothar får ett kort infall av sinnesförvirring och går med på en manuell uppdragning. Eriksons namn står diskret på baklocket.
50 klockor säljer som smör för 25 tkr.

Vad tror ni?

Bild lånad av CK. 103 c längst till höger ❤️
89E8978F-D1EF-4821-90AE-BA2EEF4B0A4D.png

Vill minnas att det var någon som körde 104an på OWGMarch förra året som fick upp ögonen för mig.
I vilket fall blev det att byta ut dinkan jag hade i mars till en blå 104a, och där var Pandoras lilla klockbox öppen.
104an tycker jag fortfarande är riktigt snygg och lyckad, men ville ha en lite tuffare, mer Sinnteknisk modell, och då blev det 857an.
Det var jag...

Dags att ha lite kul och spekulera i hur Erikson på bästa sätt designar sin jubileumsklocka.

Jag kan börja.

Man satsar på den klassiska fliegern. Sneglar mot 155 men inser att det blir svårt. Väljer därför att gå på en 103 modell. Man anlitar @Clark Kent som konsult för uppdraget och skapar en limiterad modell med tydliga historiska drag. Slutligen faller valet på en remake av 103 c, självklart med akrylglas. Lothar får ett kort infall av sinnesförvirring och går med på en manuell uppdragning. Eriksons namn står diskret på baklocket.
50 klockor säljer som smör för 25 tkr.

Vad tror ni?

Bild lånad av CK. 103 c längst till höger ❤️
89E8978F-D1EF-4821-90AE-BA2EEF4B0A4D.png
100% enig!
Den där trion är så bra. Självklart ska den utgå från 103 modellen-utan den skulle inte Sinn vara Sinn.

Tillbaka
Topp