• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ball måste ju ha klockvärldens färggladaste lume :)

OBS OT.

Stänger i stugan
809FB2C9-53B9-476E-AE43-C8B524BECB81.jpeg

Inte snällt!!! 😱😱 Jag viiiilllll haaaaaa. Kan man köra en croudfunding?? 😅😅

Förlåt 😥! Spelar mig verkligen ingen roll var du får pengarna ifrån 😃.

@perhog vurmar ju alltid för Sms-lån, det kanske är läge nu….

Swishar 😉

Förvånansvärt bra faktiskt! 👍
Den där boetten tycker jag är lite vansklig att hitta passande band till.
Japp. Lite snåljåp nu så klockhobby ligger lågt på priolistan (ska testa den här eller den här när Ingves lugnar ner sig). Däremot så är jag supernöjd med att använda ett Sinn 22mm som redan var deformerat vid bandhornen, ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild tack vara röda sömmarna.
F333096A-4135-420A-91C7-3CEAC9217B10.jpeg

Japp. Lite snåljåp nu så klockhobby ligger lågt på priolistan (ska testa den här eller den här när Ingves lugnar ner sig). Däremot så är jag supernöjd med att använda ett Sinn 22mm som redan var deformerat vid bandhornen, ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild tack vara röda sömmarna.
Blev också snyggt.
Fattar läget, ibland är det dessutom bra att ligga lite lågt.
Waccex säljer monza-bandet för 39 eur och sen 10% rabatt.

Blev inspirerad av allt röttochsvartsnack. RS sailstap med röd söm på. Liiite styvt men ska få hänga med i bastun ikväll så får vi se.
20221002_170949 (1).jpg

Blev inspirerad av allt röttochsvartsnack. RS sailstap med röd söm på. Liiite styvt men ska få hänga med i bastun ikväll så får vi se.
20221002_170949 (1).jpg
Har funderat på dom, men varit orolig för styvhet bla. Dom ”gamla” från Zuludiver var ju så himla bra, man borde ha köpt på sig…. Får se om du kan få det att mjukna!

Har funderat på dom, men varit orolig för styvhet bla. Dom ”gamla” från Zuludiver var ju så himla bra, man borde ha köpt på sig…. Får se om du kan få det att mjukna!
Jag kan inte jämföra med så många sailstrap men kanske som Rios1931 albatross men RS är lite tjockare🤔 . Gillar man sailstrap vill jag definitivt inte avråda att prova. Vi har KS rabatt om någon undrar.

Har ni tänkt på hur aktiviteten i tråden varierar. Nyss var det många färgglada 556or. De är nästan helt osynliga i tråden. Nu är det mest de ”vanliga” modellerna.

För ett år sedan såg jag många klassik. De är också rätt sällsynta nu.
Ja, det är lite intressant, antar att det är nyhetens behag som spelar in lite? 🤔 (jag postar ju inte så ofta på min 240 tex)

Tillbaka
Topp