• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Känns bra idag också…
29E2BF91-F650-4195-90EB-969DEDB84376.jpeg 9522AD52-7B61-48CF-BA3D-21B9849263C9.jpeg
Sååå fin👍. Hade jag inte en EZM13.1 så skulle jag med stor sannolikhet ha skaffat en EZM3.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Jag hoppas att alla förstår ironin i ovanstående inlägg från mig, jag är bara dryg.....MEN jag blir lite irri över att man inte ens kan få det rätt, kan iof vara skjortan eller så som är gjord i Portugal. Svårt att veta.
 

Goflorp

Cartier
Sitter och väntar på länkbitar, som jag betalt dyrt för.
@ERIKSON URHANDEL beställde för över 7v sedan och har sedan dess inte fått dem i sina leveranser.
Ingen skugga över Erikson - de är nog mer upprörda än vad jag är, men Sinn får fan skärpa till sig.

Det är ju ständigt kvalitetsfel, saker som missas. Man läser om helvetestider och ur som är kass
även efter service etc. Slarv helt enkelt.

JUST NU känns det som att min nästa klocka blir en Damasko, inte en SInn.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Sitter och väntar på länkbitar, som jag betalt dyrt för.
@ERIKSON URHANDEL beställde för över 7v sedan och har sedan dess inte fått dem i sina leveranser.
Ingen skugga över Erikson - de är nog mer upprörda än vad jag är, men Sinn får fan skärpa till sig.

Det är ju ständigt kvalitetsfel, saker som missas. Man läser om helvetestider och ur som är kass
även efter service etc. Slarv helt enkelt.

JUST NU känns det som att min nästa klocka blir en Damasko, inte en SInn.
beställ från fabriken i Portugal, de kanske har kortare ledtider :)
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Sitter och väntar på länkbitar, som jag betalt dyrt för.
@ERIKSON URHANDEL beställde för över 7v sedan och har sedan dess inte fått dem i sina leveranser.
Ingen skugga över Erikson - de är nog mer upprörda än vad jag är, men Sinn får fan skärpa till sig.

Det är ju ständigt kvalitetsfel, saker som missas. Man läser om helvetestider och ur som är kass
även efter service etc. Slarv helt enkelt.

JUST NU känns det som att min nästa klocka blir en Damasko, inte en SInn.
Tror nog det är bra läge att bejaka ens andra favoritmärken en stund tills de är i fas med allt nere i Frankfurt (om det inte är redan tillgängliga saker det handlar om).

Tråkigt bara att det varit så rätt länge nu.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Sitter och väntar på länkbitar, som jag betalt dyrt för.
@ERIKSON URHANDEL beställde för över 7v sedan och har sedan dess inte fått dem i sina leveranser.
Ingen skugga över Erikson - de är nog mer upprörda än vad jag är, men Sinn får fan skärpa till sig.

Det är ju ständigt kvalitetsfel, saker som missas. Man läser om helvetestider och ur som är kass
även efter service etc. Slarv helt enkelt.

JUST NU känns det som att min nästa klocka blir en Damasko, inte en SInn.
Min nästa blir definitivt ett annat favorit märke. Väntar på den senast beställda Sinnen, nr 12 och då har jag två fulla sinn-lådor. Att fylla ytterligare en låda kan kosta allt mellan 150 och 250 tusen så jag lägger nog de pengarna på något roligare. 😜
 

Goflorp

Cartier
Min nästa blir definitivt ett annat favorit märke. Väntar på den senast beställda Sinnen, nr 12 och då har jag två fulla sinn-lådor. Att fylla ytterligare en låda kan kosta allt mellan 150 och 250 tusen så jag lägger nog de pengarna på något roligare. 😜

250 lök la jag på senaste MC'n ...

Försvarlig summa kosing, men jag har heller ingen bil.
Vintern är spårvagn i Götet.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Jag kommer nog avvakta med ny Sinn om de inte släpper någon total kioskvältare. Allt jag är mest sugen på nu är dyrare än vad jag brukar anse rimligt (för mig) men inget känns så 100% på villhöver-listan att jag inte kan hinna ändra mig under 20-30 veckor leverans.

Speciellt så med modeller man inte har möjlighet att testa först.
 
Senast ändrad:

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Jag hoppas att alla förstår ironin i ovanstående inlägg från mig, jag är bara dryg.....MEN jag blir lite irri över att man inte ens kan få det rätt, kan iof vara skjortan eller så som är gjord i Portugal. Svårt att veta.
Inte första gången de klantar till det med produktbeskrivningen av sina klockor :banghead:
På Unimatic U4 som är 40 mm så har CoC skrivit 38,5 mm och jag vet inte ens vad de fått just det måttet ifrån.
1668441433898.png
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Måndagsbuffel.
77CDA8D7-7018-4A65-B988-18437FD74300.jpeg


Såhär efter ett tag så är det vissa skillnader på Rioslädret och motsvarande från Sinn - Rios är lite robustare, har skydd under spännet (vilket adderar i tjocklek under handleden) och en aning större/rakare dimensioner generellt då det inte smalnar av lika mycket mot spännet. Kvalitetskänsla och prisvärdhet vinner Rios men på design och smidighet vinner Sinn.
 
Senast ändrad:

vanman

Rolex
2-Faktor
Måndagsbuffel.
77CDA8D7-7018-4A65-B988-18437FD74300.jpeg


Såhär efter ett tag så är det vissa skillnader på Rioslädret och motsvarande från Sinn - Rios är lite robustare, har skydd under spännet (vilket adderar i tjocklek under handleden) och en aning större/rakare dimensioner generellt då det inte smalnar av lika mycket mot spännet. Kvalitetskänsla och prisvärdhet vinner Rios men på design och smidighet vinner Sinn.
Snyggt testat! Har några Rios som har en gröve typ av C-spänne än Sinns motsvarande… blir bra på tex canvaset till min U1SE men mindre smäckert på läder till mindre klockor…
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Måndagsbuffel.
77CDA8D7-7018-4A65-B988-18437FD74300.jpeg


Såhär efter ett tag så är det vissa skillnader på Rioslädret och motsvarande från Sinn - Rios är lite robustare, har skydd under spännet (vilket adderar i tjocklek under handleden) och en aning större/rakare dimensioner generellt då det inte smalnar av lika mycket mot spännet. Kvalitetskänsla och prisvärdhet vinner Rios men på design och smidighet vinner Sinn.
Riktigt snyggt👍. Bilden på bandet med röd söm är alltså Rios1931? Är det så långt som Di Modells version dvs 120/90 totallängder på långa resp. korta delen utan spänne? Fler bilder tack :)
 
Topp