• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Inga skarpa planer men med det sagt så har mina två senaste förvärv (104 och 836) gått snabbt på ren impuls.

Så man vet aldrig. Skulle gärna hitta begagnat och kikar en del på Uhrforum. Just nu är en 936 lockande då jag är väldigt nöjd med 836 och är sugen på en bi-compax. En blå 903 har jag kikat på emellanåt också. Ezm13 ligger också bra till.
Här EZM13.1, 3006 och 836 bredvid varandra vid ett besök hos E. Alla tre var favoriter men 13.1 vann den matchen för mig. Men 3006 på f-länk var mumma! På en 178mm handled på bilderna på slutet.

20220730_114545.jpg

20220730_114237.jpg

20220730_114513 (1).jpg


20220730_114127.jpg
 
Senast ändrad:

vanman

Rolex
2-Faktor
Har varit dåligt med inköpsplanerna senaste tiden, men skulle det dyka upp en rätt prissatt EZM2 så skulle jag nog ha svårt att inte öppna plånboken. Men spontant tror jag att jag inväntar våren och om det släpps nått nytt intressant. Om/När Sinn är tebax på pre-covid leverans/produktionstider så skulle ju en destro 856 UTC också kunna vara nått…
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har varit dåligt med inköpsplanerna senaste tiden, men skulle det dyka upp en rätt prissatt EZM2 så skulle jag nog ha svårt att inte öppna plånboken. Men spontant tror jag att jag inväntar våren och om det släpps nått nytt intressant. Om/När Sinn är tebax på pre-covid leverans/produktionstider så skulle ju en destro 856 UTC också kunna vara nått…

Nu tänker jag kanske fel, men visst fungerar väl inte desto på 856 UTC? 🤔
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Nu tänker jag kanske fel, men visst fungerar väl inte desto på 856 UTC? 🤔
Jodå, man använder datumhjulet från EZM7, säkrade den med Sinn för länge sedan…

Du som fick mig att fråga efter att ha postat den här bilden för länge sedan…

2CB2917F-A7B4-49F7-A96F-C5063D144017.png

Fan, blir ju mer och mer sugen varje gång jag ser den bilden. Tur att valutan är off, annars är risken stor att jag spontanbeställt.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jodå, man använder datumhjulet från EZM7, säkrade den med Sinn för länge sedan…

Du som fick mig att fråga efter att ha postat den här bilden för länge sedan…

2CB2917F-A7B4-49F7-A96F-C5063D144017.png

Fan, blir ju mer och mer sugen varje gång jag ser den bilden. Tur att valutan är off, annars är risken stor att jag spontanbeställt.
Destro is tha shit som ungdomarna säger! 😄
Det är ju så 856utc borde sett ut från början😍
Uppskattar destro mycket sen jag började använda min Ezm7, inget krångligt alls att ställa tid och datum. Det bästa av allt, ingen krona som gräver på ovansida hand! Borde ju vara mer vanligt med destro än vad det är kan tyckas 🤔
 
Senast ändrad:

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Destro is tha shit som ungdomarna säger! 😄
Det är ju så 856utc borde sett ut från början😍
Uppskattar destro mycket sen jag började använda min Ezm7, inget krångligt alls att ställa tid och datum. Det bästa av allt, ingen krona som gräver på ovansida hand! Borde ju vara mer vanligt med destro än vad det kan tyckas 🤔
Fråga @Dr. D vad han tycker om destro....
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Tips på Kaplans, U200 SDR (EZM 8), inte så ofta man ser denna 37mm dykare till salu.


Screenshot_38.jpg
Fränt, hoppas någon kniper den.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ibland får man bita i det sura äpplet att man i perioder håller sig borta från klockträsket.
Bara någon vecka innan jag återupptog surfandet såldes det en full set svart 856 UTC på Tidssonen för 9´ nok.

Visar på vikten att ständigt hålla koll på alla säljforum för att lyckas med att fynda. Även med svensk moms så är det ett fantastiskt bra pris.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är det samma boett, dvs endlinks som moderna 903or?

Det är en liknande boett, men jag tror faktiskt inte att det är samma om jag går efter bilderna på Sinn´s hemsida. Det är kraftigare bandhorn om man jämför klockorna i profil, så risken finns att nya ändlänkar varken passar med placering av bandstift eller storleksmässigt gällande främst höjden.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Det är en liknande boett, men jag tror faktiskt inte att det är samma om jag går efter bilderna på Sinn´s hemsida. Det är kraftigare bandhorn om man jämför klockorna i profil, så risken finns att nya ändlänkar varken passar med placering av bandstift eller storleksmässigt gällande främst höjden.
Just det, höjden också. För visst är din manuell?
 

phille87

Cartier
Är det någon i tråden som har skarpa planer för nyförvärv? I sådana fall, vilken modell lutar det åt?
Jag går ständigt och väntar på en mindre UX. Hade den vanliga UX men storleken blev en dealbreaker till slut.

Har mailat sinn om de har planer på en mindre UX men såklart inget de ville bekräfta men bad mig hålla utkik i slutet på februari då några nyheter kommer släppas så håller tummarna för en reissue av 403 hydro och gärna tegimenterad i svart 😍
 
Topp