• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Just det, höjden också. För visst är din manuell?

Japp, stämmer. Men dem är snarlika i höjd gällande själva boetten. Min ca 13,5mm och nya 14,5mm troligtvis beroende på glasbaksidan, min har solid baksida.
Bifogar bild för att visa skillnaden. Men det kan också vara att skärningen går i en annan vinkel så att det ser ut som att bandhornet är tjockare på den nya.

För övrigt extremt nöjd med min vridring där det är den äldre och längre typen av "huggtänder" :)


Skärmavbild 2023-01-12 kl. 16.53.49.png
BAE9F84C-0BB9-48CB-8F7A-19F4B68ABDC7.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag går ständigt och väntar på en mindre UX. Hade den vanliga UX men storleken blev en dealbreaker till slut.

Har mailat sinn om de har planer på en mindre UX men såklart inget de ville bekräfta men bad mig hålla utkik i slutet på februari då några nyheter kommer släppas så håller tummarna för en reissue av 403 hydro och gärna tegimenterad i svart 😍

Det hade varit något det :) Jag hoppas oavsett att nästa släpp kommer vara teknikfokuserat. Det skulle vara bra för märket med någon nyutveckling alternativt förbättring gällande befintliga tekniker.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Jag går ständigt och väntar på en mindre UX. Hade den vanliga UX men storleken blev en dealbreaker till slut.

Har mailat sinn om de har planer på en mindre UX men såklart inget de ville bekräfta men bad mig hålla utkik i slutet på februari då några nyheter kommer släppas så håller tummarna för en reissue av 403 hydro och gärna tegimenterad i svart 😍
Då stämmer det ju ändå med det Jörg sa till mig… men det behöver ju inte betyda att det blir så…
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad låg den på för ungefärligt pris hos Erikson Urhandel när den fanns i lager ?

Hittar inget om Erikson, men verkar spreta en del från andra AD. Europa är ju överlägset billigast om man tänker på att det tillkommer moms i de andra fallen.


Skärmavbild 2023-01-12 kl. 21.42.11.png



Skärmavbild 2023-01-12 kl. 21.42.40.png



Skärmavbild 2023-01-12 kl. 21.45.11.png
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Hittar inget om Erikson, men verkar spreta en del från andra AD. Europa är ju överlägset billigast om man tänker på att det tillkommer moms i de andra fallen.


Skärmavbild 2023-01-12 kl. 21.42.11.png



Skärmavbild 2023-01-12 kl. 21.42.40.png



Skärmavbild 2023-01-12 kl. 21.45.11.png
Tack för infon 👍 :)
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Hej Sinn-tråden! Vad är rimligt att ge/ta betalt för en beggad H-länk till 556-boetten? Vet att prissuppskattningar kan vara lite känsligt, men på ett ungefär?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hej Sinn-tråden! Vad är rimligt att ge/ta betalt för en beggad H-länk till 556-boetten? Vet att prissuppskattningar kan vara lite känsligt, men på ett ungefär?

Tittar man på försäljningarna på forumet så har det legat på ca halva nypriset eller något över det. Men det beror ju helt på skick så svårt att säga annat än generellt.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Tillräckligt lång tid för att hinna äta schitzel inne i stan. Annars minns jag inte Wiens flygplats som nått fantastiskt…
Inte många flygplatser som är fantastiska 😉

Dessutom finns det få ställen som är så dyra att befinna sig på. Min kompis som driver resebyrå brukar lite skämtsamt säga att varje timma extra på en mellanlandning kostar 1.000kr
 
Topp