• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Sinns årliga reklam filmer är klockårets absoluta höjdpunkt. Till och med Ronny å Ragge i svt framstår som seriöst i jämförelse :p
Visst är det lite mossigt men jag ser nog tyska dubbade gubbar i kostym hellre än överexalterade influensers och rappare som står och skriker in i en kamera.

Men visst… helt klart utrymme för innovation på marknadsföringen. I dagsläget känns det som man tittar på någon ihopkrystad informationsvideo på jobbet. :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Visst är det lite mossigt men jag ser nog tyska dubbade gubbar i kostym hellre än överexalterade influensers och rappare som står och skriker in i en kamera.

Men visst… helt klart utrymme för innovation på marknadsföringen. I dagsläget känns det som man tittar på någon ihopkrystad informationsvideo på jobbet. :)
Vi får se om de kommer vara med på Berlin Fashionweek även detta år. ;)

 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Rätt cool. Men inget som leder till köp för mig.


T50_V.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Korta reflektioner innan tandläkaren :)

Titan och svärdvisare är ingen dålig kombo. Man har dessutom plockat den bästa featuren från T1/2, dvs vridringen som har en annan funktion än resterande i sortimentet och som man måste trycka ner för att kunna rotera.

Brons är inte min legering men jag har å andra sidan aldrig testat. Vet att till exempel @Limeee har haft bronsare från flera andra märken och varit supernöjd. Det är ju speciellt att få ett patinering på relativt kort tid och samtidigt att det går återställa till nyskick.

DS-tavlan förstår jag mig inte på och hade jag varit spekulant på den limiterade bronsaren hade jag försökt förhandla till mig en helsvart tavla i affären och bytt på studs.

Nu när man har passerat 50 kanske man är redo för tvåton också :) Men hade även där velat komplettera vridringen i brons med en vanlig för att kunna variera.

Vanliga T50 är så monokrom att det känns som ett svartvitt foto.

Mitt betyg blir ett 3:a. Ett mellansläpp utan riktig wow-faktor men även utan stora frågetecken eller galenskaper.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Samma här.

Hade inga stora förväntningar egentligen. Inget stort släpp.

Inget fel på T50 men inget jag går igång på. De blir dessutom ganska dyra med bronset
Ändå en innovation - tycker de ska få cred för det;

"Goldbronze 125 (CuSn7Au12.5) is a bronze alloy developed by Sinn. The gold bronze produced in a multi-stage alloy process has an exceptionally high degree of purity.
Compared to conventional bronze alloys, the special degree of purity results in improved skin compatibility and increased corrosion resistance to seawater.
Goldbronze 125 is a registered trademark, patent pending."
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Ändå en innovation - tycker de ska få cred för det;

"Goldbronze 125 (CuSn7Au12.5) is a bronze alloy developed by Sinn. The gold bronze produced in a multi-stage alloy process has an exceptionally high degree of purity.
Compared to conventional bronze alloys, the special degree of purity results in improved skin compatibility and increased corrosion resistance to seawater.
Goldbronze 125 is a registered trademark, patent pending."
alla tillverkare har ett eget unikt recept på guldbrons..

Vad bli nästa steg för SINN ? samarbete med Swatch och guldplast
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Ändå en innovation - tycker de ska få cred för det;

"Goldbronze 125 (CuSn7Au12.5) is a bronze alloy developed by Sinn. The gold bronze produced in a multi-stage alloy process has an exceptionally high degree of purity.
Compared to conventional bronze alloys, the special degree of purity results in improved skin compatibility and increased corrosion resistance to seawater.
Goldbronze 125 is a registered trademark, patent pending."
Absolut.

Men hade hellre sett nytt spänne 😉
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Korta reflektioner innan tandläkaren :)

Titan och svärdvisare är ingen dålig kombo. Man har dessutom plockat den bästa featuren från T1/2, dvs vridringen som har en annan funktion än resterande i sortimentet och som man måste trycka ner för att kunna rotera.

Brons är inte min legering men jag har å andra sidan aldrig testat. Vet att till exempel @Limeee har haft bronsare från flera andra märken och varit supernöjd. Det är ju speciellt att få ett patinering på relativt kort tid och samtidigt att det går återställa till nyskick.

DS-tavlan förstår jag mig inte på och hade jag varit spekulant på den limiterade bronsaren hade jag försökt förhandla till mig en helsvart tavla i affären och bytt på studs.

Nu när man har passerat 50 kanske man är redo för tvåton också :) Men hade även där velat komplettera vridringen i brons med en vanlig för att kunna variera.

Vanliga T50 är så monokrom att det känns som ett svartvitt foto.

Mitt betyg blir ett 3:a. Ett mellansläpp utan riktig wow-faktor men även utan stora frågetecken eller galenskaper.
Inga släpp som fick mig att gå bananas direkt, men brons är kul tycker jag! MOP:en var min favorit och den i goldbronze såg också bra ut! Kul att de börjar experimentera med brons🥉 Har haft flera bronsklockor, varav en som fortfarande är kvar i samlingen. Personligen gillar jag patinan och tycker de bara blir snyggare och snyggare ju mörkare ton de får.
 
Topp