• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni om texten "GOLDBRONZE"?
Skulle nog varit trevligare med det gamla hederliga Automatik.
A50CEF10-93CA-48CB-A6B8-F18ACB798CCC.jpeg
 
D

Deemfo

Guest
Ja, det var ju lite speciellt. Men på till exempel U1 är det å andra sidan samma pris för länk och gummi och på Ezm3 är länken bara marginellt dyrare än silikon.
Läst att silikon (som banden är gjorda av, inte gummi) stigit i pris väldigt mycket senaste åren och att även efterfrågan ökat. Därav priset kan jag tänka mig, lägg till att silikon kräver mycket energi för att bearbeta.
Sen kanske även låset är dyrare än det som som sitter på länken.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det här är ju ändå rätt läckert trots allt....


T50-GBDR_V.jpg

När jag först såg bilder på T50 var reaktionen ljummen. Men efter att det har sjunkit in en smula så uppskattar jag den mer och mer.

Man har tagit det bästa från T1/2 med tvåfärgad lume och funktionen i vridringen, skippat T1/2:s väldigt speciella visare till förmån för klassiska svärdvisare. Titanboett med låg profil, så jag gissar att den bärs väldigt bekvämt. Vridringen måste jag se i verkligheten för att kunna bestämma mig helt. Det kan gå åt vardera håll, men jag tycker att på filmklipp som har dykt upp har den en varm och behaglig ton.

Sen vet jag inte riktigt hur det blir med en vridring som oxiderar och patineras på en Sinn. Patinad Sinn är snudd på en oxymoron :) Åtminstone gällande dykarklockor och kanske främst tegimenterade varianter i stål. Återstår att se hur titanboetten kommer att klara sig då den till skillnad från flygaren Ezm9 inte är tegimenterad. Det kanske finns någon metallurg på forumet som kan utveckla, men så som jag har förstått är grad 5 åtminstone relativt tåligt.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
När jag först såg bilder på T50 var reaktionen ljummen. Men efter att det har sjunkit in en smula så uppskattar jag den mer och mer.

Man har tagit det bästa från T1/2 med tvåfärgad lume och funktionen i vridringen, skippat T1/2:s väldigt speciella visare till förmån för klassiska svärdvisare. Titanboett med låg profil, så jag gissar att den bärs väldigt bekvämt. Vridringen måste jag se i verkligheten för att kunna bestämma mig helt. Det kan gå åt vardera håll, men jag tycker att på filmklipp som har dykt upp har den en varm och behaglig ton.

Sen vet jag inte riktigt hur det blir med en vridring som oxiderar och patineras på en Sinn. Patinad Sinn är snudd på en oxymoron :) Åtminstone gällande dykarklockor och kanske främst tegimenterade varianter i stål. Återstår att se hur titanboetten kommer att klara sig då den till skillnad från flygaren Ezm9 inte är tegimenterad. Det kanske finns någon metallurg på forumet som kan utveckla, men så som jag har förstått är grad 5 åtminstone relativt tåligt.
Stå emot tvåton!
Så gamla är vi inte ...än!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
När jag först såg bilder på T50 var reaktionen ljummen. Men efter att det har sjunkit in en smula så uppskattar jag den mer och mer.

Man har tagit det bästa från T1/2 med tvåfärgad lume och funktionen i vridringen, skippat T1/2:s väldigt speciella visare till förmån för klassiska svärdvisare. Titanboett med låg profil, så jag gissar att den bärs väldigt bekvämt. Vridringen måste jag se i verkligheten för att kunna bestämma mig helt. Det kan gå åt vardera håll, men jag tycker att på filmklipp som har dykt upp har den en varm och behaglig ton.

Sen vet jag inte riktigt hur det blir med en vridring som oxiderar och patineras på en Sinn. Patinad Sinn är snudd på en oxymoron :) Åtminstone gällande dykarklockor och kanske främst tegimenterade varianter i stål. Återstår att se hur titanboetten kommer att klara sig då den till skillnad från flygaren Ezm9 inte är tegimenterad. Det kanske finns någon metallurg på forumet som kan utveckla, men så som jag har förstått är grad 5 åtminstone relativt tåligt.
Vad jag vet så är väl Titanium Grade 5 tåligare än stål, men repor syns ofta tydligare än på stål. Så hade nog varit trevligt med lite tegimentering på den😁
 
Topp