Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tycker ni om texten "GOLDBRONZE"?
Skulle nog varit trevligare med det gamla hederliga Automatik.
Läst att silikon (som banden är gjorda av, inte gummi) stigit i pris väldigt mycket senaste åren och att även efterfrågan ökat. Därav priset kan jag tänka mig, lägg till att silikon kräver mycket energi för att bearbeta.Ja, det var ju lite speciellt. Men på till exempel U1 är det å andra sidan samma pris för länk och gummi och på Ezm3 är länken bara marginellt dyrare än silikon.
Tycker de borde haft Automatik istället och att texten skulle varit i blank svart.Vad tycker ni om texten "GOLDBRONZE"?
Skulle nog varit trevligare med det gamla hederliga Automatik.
Tycker de borde haft Automatik istället och att texten skulle varit i blank svart.
Eller en PRO modell i titan med ENZO - i gult!Ändrar mig och säger T50 i vitt och GOLDBRONZE i guldbrons
Eller en PRO modell i titan med ENZO - i gult!
I brist på ny video med Lothar, Här finns en hel del BEAMS -Sinn.
Helsköna typer - kul att välja engelsk översättning på texten - mycket JIN , ibland Gin stället för Sinn.Vilka jäkla Kings!
@ERIKSON URHANDEL - kommer textilbanden till butik snabbare än klockorna?Nytt tygband som sitter på den limiterade T50 men som verkar kunna beställas till samtliga referenser med 20mm och 22mm.
Textilbanden finns att beställa, har några som skickades idag, sålda dock. Men beställ så kommer dom i nästa leverans.@ERIKSON URHANDEL - kommer textilbanden till butik snabbare än klockorna?
Säkerligen jag som är blind men vart på hemsidan finns banden?Textilbanden finns att beställa, har några som skickades idag, sålda dock. Men beställ så kommer dom i nästa leverans.
Du menar det gröna textilbandet (Olivegrey), finns i både 20-22mmSäkerligen jag som är blind men vart på hemsidan finns banden?
Ja precis, det gröna i 20mm.Du menar det gröna textilbandet (Olivegrey), finns i både 20-22mm
Säkerligen jag som är blind men vart på hemsidan finns banden?
Har inte hunnit lägga upp dessa ännu. Men antar du menar det nya gröna textilbandet, eller?
Det kan vi ta hem.Ja precis, det gröna i 20mm.
Jag tänkte att han frågade var på hemsidan banden finns bara. Jag kollade inte ens själv om just det bandet fanns. Men det förklarar varför det var svårt att hitta då .Har inte hunnit lägga upp dessa ännu. Men antar du menar det nya gröna textilbandet, eller?
Det här är ju ändå rätt läckert trots allt....
Stå emot tvåton!När jag först såg bilder på T50 var reaktionen ljummen. Men efter att det har sjunkit in en smula så uppskattar jag den mer och mer.
Man har tagit det bästa från T1/2 med tvåfärgad lume och funktionen i vridringen, skippat T1/2:s väldigt speciella visare till förmån för klassiska svärdvisare. Titanboett med låg profil, så jag gissar att den bärs väldigt bekvämt. Vridringen måste jag se i verkligheten för att kunna bestämma mig helt. Det kan gå åt vardera håll, men jag tycker att på filmklipp som har dykt upp har den en varm och behaglig ton.
Sen vet jag inte riktigt hur det blir med en vridring som oxiderar och patineras på en Sinn. Patinad Sinn är snudd på en oxymoron Åtminstone gällande dykarklockor och kanske främst tegimenterade varianter i stål. Återstår att se hur titanboetten kommer att klara sig då den till skillnad från flygaren Ezm9 inte är tegimenterad. Det kanske finns någon metallurg på forumet som kan utveckla, men så som jag har förstått är grad 5 åtminstone relativt tåligt.
Vad jag vet så är väl Titanium Grade 5 tåligare än stål, men repor syns ofta tydligare än på stål. Så hade nog varit trevligt med lite tegimentering på denNär jag först såg bilder på T50 var reaktionen ljummen. Men efter att det har sjunkit in en smula så uppskattar jag den mer och mer.
Man har tagit det bästa från T1/2 med tvåfärgad lume och funktionen i vridringen, skippat T1/2:s väldigt speciella visare till förmån för klassiska svärdvisare. Titanboett med låg profil, så jag gissar att den bärs väldigt bekvämt. Vridringen måste jag se i verkligheten för att kunna bestämma mig helt. Det kan gå åt vardera håll, men jag tycker att på filmklipp som har dykt upp har den en varm och behaglig ton.
Sen vet jag inte riktigt hur det blir med en vridring som oxiderar och patineras på en Sinn. Patinad Sinn är snudd på en oxymoron Åtminstone gällande dykarklockor och kanske främst tegimenterade varianter i stål. Återstår att se hur titanboetten kommer att klara sig då den till skillnad från flygaren Ezm9 inte är tegimenterad. Det kanske finns någon metallurg på forumet som kan utveckla, men så som jag har förstått är grad 5 åtminstone relativt tåligt.
Helsköna typer - kul att välja engelsk översättning på texten - mycket JIN , ibland Gin stället för Sinn.
Det blir ett rätt fantasifullt samtal även med svenska undertexter
Och den finns att köpaHm, jag har nog aldrig sett 756 Beams tidigare.
Och den finns att köpa
Modehusets hemsida.Hittar den inte på Sinn´s japansida?