• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det här är ju ändå rätt läckert trots allt....


T50-GBDR_V.jpg
Den klart snyggaste av de nya.

Lär väl komma en vanlig helt i bronsguldet senare. Tror det skulle bli riktigt snyggt. Smart med pushbezel också. Titan känns ju rätt meningslöst till 41mm, hoppas de även gör en större motsvarande i titan framöver.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den klart snyggaste av de nya.

Lär väl komma en vanlig helt i bronsguldet senare. Tror det skulle bli riktigt snyggt. Smart med pushbezel också. Titan känns ju rätt meningslöst till 41mm, hoppas de även gör en större motsvarande i titan framöver.

Nu får du förklara för oss som har dålig koll på metallära :)

Vad menas med att det är meningslöst till en mindre boett? Är titanet extra trycktåligt så att det passar bättre till större boetter med högre vattenresistens?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Skulle vara cool infällt i Sinn-Peli med klocka utåt🙂. Utan att sabba Sinn märkningen förstås. Dags att visa bild på denna väska igen!

Hittade bilden jag menade där det är vanliga Sinn-klockor + Nabo. Misstänker att det är Vintage Sinn Collectors väska från ett par år sedan men har inte sparat bilden tillsammans med någon info. Men hyfsat innehåll!

d88f0d6c7aaabff15d039d6f65351c24.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu får du förklara för oss som har dålig koll på metallära :)

Vad menas med att det är meningslöst till en mindre boett? Är titanet extra trycktåligt så att det passar bättre till större boetter med högre vattenresistens?
U50 och T50 har ju samma WR så jag syftade på bärbarhet, inte trycktålighet. Exempelvis U1 är ju rätt tung. I titan hade den varit klockren för mig (viktmässigt).
T1 finns i titan och är hela 45mm annars.

1677095737340.png
Jag gillar inte boetten. Inte visarna heller för den delen. Men ta ringen från T1 och sätt den på U1 och gör det i titan så…
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
U50 och T50 har ju samma WR så jag syftade på bärbarhet, inte trycktålighet. Exempelvis U1 är ju rätt tung. I titan hade den varit klockren för mig (viktmässigt).

Jag gillar inte boetten. Inte visarna heller för den delen. Men ta ringen från T1 och sätt den på U1 och gör det i titan så…
Håller med om boetten och särskilt visarna på T1. Precis som Omega AT tycker jag det blir fel med pilen på minutvisaren om man öht ska ha en pil.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snart läggdags. Lämplig avslutning för dagen med en lumebild på T50 där man tydligt ser hur den är tvåfärgad med blått på sekund- och minutvisare samt bezelplupp.
Och som sagt, dubbel markering vid 12 så att man inte blir tidvill om man måste uppsöka vc mitt i natten :)

Skärmavbild 2023-02-22 kl. 22.25.20.png
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
De flesta av er har kanske redan sett detta men det dyker upp i mitt FB flöde konstant så jag tänkte att jag delar ifall någon är intresserad av Sinn swag (luvtröjor med Sinn logga)

 
Topp