• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
De flesta av er har kanske redan sett detta men det dyker upp i mitt FB flöde konstant så jag tänkte att jag delar ifall någon är intresserad av Sinn swag (luvtröjor med Sinn logga)


Posta gärna en print screen för oss utan FB :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Oj vad många följare(229.000) Sinn har fått på Instagram och nästan 5000 likes på det här inlägget 😳
Så var det inte för några år sedan.
B704B635-08E3-49E1-9F1D-E7AD3B52896F.jpeg
 

BerserkKW

Breitling
Apparently the T50 are backed up until September delivery.. I sent an email to a sales representative about a current order I have and asked if I wanted to place an order for the T50.. that was the response..
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Aja där gick nyårslöftet. Fick bli en UX GSG9 dat dere original eftersom Sinn vägrar göra en UX50. Har ju iofs nästan 19 cm handled så får sluta vara en fegis. Med det gröna textilbandet kan det bli en fullträff!
När jag frågat dem har svaret varit att modellen utvecklas ihop med GSG 9, Grenzschutzgruppe, som inte har något behov av en mindre klocka. Tvärt om fyller specen kraven de har.
Modellen är extrem med vattentrycket den klarar av och verket är med chronometerprestanda. Kombinationen av alla dessa parametrar gör att de inte ser behovet av att minska dess storlek.

M a o tror jag inte att den kommer att komma i mindre strlk. Den är skapad precis för att möta de behov som finns, så som modellen ser ut idag.
 
Senast ändrad:

phille87

Cartier
När jag frågat dem har svaret varit att modellen utvecklas ihop med GSG 9, Grenzschutzgruppe, som inte har något behov av en mindre klocka. Tvärt om fyller specen kraven de har.
Modellen är extrem med vattentrycket den klarar av och verket är med chronometerprestanda. Kombinationen av alla dessa parametrar gör att de inte ser behovet av att minska dess storlek.

M a o tror jag att den kommer att komma i mindre strlk. Den är skapad precis för att möta de behov som finns, så som modellen ser ut idag.
Tack för info, men du menar att du tror att den INTE kommer i mindre storlek?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Att man inte har ett rejält lager redan från dag 1 är fasen ett mysterium dock. Hade väl varit smartare att vänta med släppet tills man hade byggt upp det lagret annars?

Håller med om att man borde kunna köpa klockorna antingen direkt eller i nära anslutning till släppet. Men så här ser det väl ut för snudd på samtliga tillverkare tyvärr och det har inte blivit bättre varken av materialbrist, (urverk m.m.), eller covid-restriktioner som åtminstone i Tyskland fortfarande begränsar bemanningen på arbetsplatsen.

Men 30 veckor som man först aviserade var oavsett verkligen inte ok. 13...nja, men bättre i alla fall.
 
Topp