• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nu är det höst och då är vi glada :rolleyes:

20171015_152522.jpg

Har aldrig charmats av den formen. Ser lite konstigt ut. Väldigt bulkig.

De ligger fantastiskt på armen :) Som karvad ur 70-talets formspråk också. Men det är bra för mig att de inte tilltalar så många...blir billigare så :)
Halkade in på en videorecension av Urban Gentry. Förstår mig verkligen inte på hur han kan ha så många följare....tittar banne mig nästan hellre på Archie.

De ligger fantastiskt på armen :) Som karvad ur 70-talets formspråk också. Men det är bra för mig att de inte tilltalar så många...blir billigare så :)
Halkade in på en videorecension av Urban Gentry. Förstår mig verkligen inte på hur han kan ha så många följare....tittar banne mig nästan hellre på Archie.
Han är lite väl positiv till allt. Men det är väl så han får många följare. Archie är ju mest roligt att kolla på pga freakshowen. ;)

Kommer säkert ändra mig. Men jag är ju inte 70-talist, så jag kan inte jämföra :)

Senast ändrad:
En Sinn för var tusende inlägg :) Katastrofal bild såg jag nu men försent :cool:

IMG_20171015_210527.jpg

Edit: La till en ny bild och en gammal favorit på trion.

IMG_20171015_211335.jpg
IMG_20170324_205116-03.jpeg
Inte ska du väl spräcka den trion :eek: Och om du gör det så får du väl ändå besinna dig och i så fall byta mot en annan Sinn ;)

Bra idé också att fira 3000 inlägg på det viset! För egen del är det en bit kvar dit och det innebär att det finns tid att spara till ytterligare en Sinn :)

Inte ska du väl spräcka den trion :eek: Och om du gör det så får du väl ändå besinna dig och i så fall byta mot en annan Sinn ;)

Bra idé också att fira 3000 inlägg på det viset! För egen del är det en bit kvar dit och det innebär att det finns tid att spara till ytterligare en Sinn :)

Det brukar bli någon alternativ lösning till slut :) Det hade varit kul med mer pengar bara. Vintageklockan som jag funderar på finns i Frankfurt och det hade ju varit kul att kombinera köpet med ett besök på Sinn och en härlig 103:a med plexi med sig hem :)

Trodde faktiskt att en 104 med vit urtavla skulle komma ut rätt fort på k&s men den jäkeln växer på mig :) Kan inte riktigt sätta fingret på det men tror faktiskt att finelänken gör mkt. Den är ruggigt skön på handleden. Den vita urtavlan ger klockan lite mer liv också.

Fan jag gillar denna mer än förväntat alltså :) Tack @Anatta för affären.

Trodde faktiskt att en 104 med vit urtavla skulle komma ut rätt fort på k&s men den jäkeln växer på mig :) Kan inte riktigt sätta fingret på det men tror faktiskt att finelänken gör mkt. Den är ruggigt skön på handleden. Den vita urtavlan ger klockan lite mer liv också.

Fan jag gillar denna mer än förväntat alltså :) Tack @Anatta för affären.
Vet precis vad du menar! Det är en konfiguration som behöver tid för att uppskattas. Och precis som du säger, den sitter väldigt bra på även på oss med lite mindre handleder :)
Hade på känn att den skulle få det bra :heart:

Vet precis vad du menar! Det är en konfiguration som behöver tid för att uppskattas. Och precis som du säger, den sitter väldigt bra på även på oss med lite mindre handleder :)
Hade på känn att den skulle få det bra :heart:
Ja som sagt, den börjar bli en oväntad favorit :)

Om någon sitter på en halvlänk till finelänken och kan tänka sig låna ut får den gärna skriva till mig :)

Vill mest få testa om de skulle göra att länken sitter perfekt innan man köper en till själv :angel:

Galet fin! Min fine-länk hälsar:
1508164755140504819663.jpg

Till er övriga, nu får någon ta o köpa upp Sinn 556i klockan som är till salu :rolleyes: vart försvann köpsuget?
Den kommer gå inom sin tid. När någon väl vill köpa kommer den gå :)

Du har inte en halvlänk över att låna ut? :angel:vet att din är helborstad men vill bara testa om de hjälper min justering av länken. Så kan jag beställa en egen

Galet fin! Min fine-länk hälsar:
1508164755140504819663.jpg

Till er övriga, nu får någon ta o köpa upp Sinn 556i klockan som är till salu :rolleyes: vart försvann köpsuget?

Om du inte redan har provat, så tror jag att Blocket/Tradera fungerar bra för en klocka som 556:n. Personligen så har jag bara bra erfarenheter av att sälja på Blocket, även om det verkar som att många inte står ut med det. Sålde tex min första Sjöö&Sandström Chronolink till ett pris som jag tror hade varit svårt att få på KS.

Sen är det ju så klart trist att den försvinner från forumet.

Köpte helt klart "fel" Sinn med min 103 St Sa. Förstår det inte riktigt heller då den klickar de allra flesta av mina boxar ;

Fin urtavla, tilltagen höjd, grym länk, bra storlek och känsla på handleden.
Ändå kommer jag på mig själv med att oftare än inte välja bort den när jag ska ut.

Ska nog lägga ut den här.

Köpte helt klart "fel" Sinn med min 103 St Sa. Förstår det inte riktigt heller då den klickar de allra flesta av mina boxar ;

Fin urtavla, tilltagen höjd, grym länk, bra storlek och känsla på handleden.
Ändå kommer jag på mig själv med att oftare än inte välja bort den när jag ska ut.

Ska nog lägga ut den här.
Tråkigt! Men den kommer sälja utan problem :)
Vill du prova en 356 istället så kan du prata ihop dig med @Maer

Tillbaka
Topp