Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aldrig hört talas om Cuda förut, så tack för tipset! På hemsidan ser det ut som att det är avsmalnande, stämmer det?UX poserar med Cuda. Det svarta Cuda är lika bekvämt som Isofrane tycker jag. Gröna Cuda är som tidigare avhandlat stelare.
Inte avsmalnande. Väldigt likt Isofrane.Aldrig hört talas om Cuda förut, så tack för tipset! På hemsidan ser det ut som att det är avsmalnande, stämmer det?
Hmmm, är det så bra att man ska slå till? eller ska man spara sig till ett ”äkta” isofrane?UX poserar med Cuda. Det svarta Cuda är lika bekvämt som Isofrane tycker jag. Gröna Cuda är som tidigare avhandlat stelare.
Isofrane är ett säkert kort men kostar en del. Jag är inte säker på om mitt svarta Cuda är bättre än mitt gröna Cuda för att det är från den "svarta batchen" eller om det beror på att det gröna är nyare och man gjort om receptet. @KlockTotte har en del erfarenheter av Cuda också .Hmmm, är det så bra att man ska slå till? eller ska man spara sig till ett ”äkta” isofrane?
Ja fast jag har med mest erfarenhet av de svarta. Har testat både 20, 22 och 24 och de har alla varit riktigt bra. Men det gröna var styvt som attans.Isofrane är ett säkert kort men kostar en del. Jag är inte säker på om mitt svarta Cuda är bättre än mitt gröna Cuda för att det är från den "svarta batchen" eller om det beror på att det gröna är nyare och man gjort om receptet. @KlockTotte har en del erfarenheter av Cuda också .
45usd så antar att det blir + moms på det priset? Och om du vill ha hem det lite snabbare 65usd.Isofrane är ett säkert kort men kostar en del. Jag är inte säker på om mitt svarta Cuda är bättre än mitt gröna Cuda för att det är från den "svarta batchen" eller om det beror på att det gröna är nyare och man gjort om receptet. @KlockTotte har en del erfarenheter av Cuda också .
Var är bäst att köpa Cuda ifrån? Jag googlade men hittade bara en kinesisk webshop med 90-talsdesign som heter Suppaparts.45usd så antar att det blir + moms på det priset? Och om du vill ha hem det lite snabbare 65usd.
Jag beställde därifrån. Hemsidan ser ut som faan men det funkar. Som @Dr. D skriver så tillkommer moms och tullavgift men hamnar ändå på halva priset mot Isofrane. Har för mig att det fanns rabattkod någonstans . Jag är iaf supernöjd med mitt svarta Cuda.Var är bäst att köpa Cuda ifrån? Jag googlade men hittade bara en kinesisk webshop med 90-talsdesign som heter Suppaparts.
Om du jämför spännet?Jag beställde därifrån. Hemsidan ser ut som faan men det funkar. Som @Dr. D skriver så tillkommer moms och tullavgift men hamnar ändå på halva priset mot Isofrane. Har för mig att det fanns rabattkod någonstans . Jag är iaf supernöjd med mitt svarta Cuda.
Jag har Armidaspänne då det satt originalmonterat på Armidan. Kan kolla på gröna Cuda när jag kommer hem.Om du jämför spännet?
Isofrane jmf med Borealis; stor skillnad.
Spännet är bättre på Isofrane. De andra, Borealis och Cuda varierar. Cuda säljs med olika spännen beroende på vilken klocka det kommer med. Om du inte köper från Suppaparts förstås.Om du jämför spännet?
Fångar upp denna gamla bild, hur var det med hajen från RS @R.Capac - hur är långtidsrecensionen?Dags för bandbyte till svart haj från RS. Ska ha på det en vecka med tillhörande träning, dusch och bastu så får vi se. Mjukt och stadigt än så länge.
Nöjd. Enda anmärkningen jag har är att det är för långt för 175mm handled då jag har det rätt tight monterat. Jag fick göra ett extra hål och eftersom att hålen är avlånga för att passa den avlånga pinnen blev hålet jag gjorde inte så snyggt när det börjar bli nött. Men det är en skitsak och ickeproblem om du har +180mm. Såg att det fanns en kortare variant nu men den blir nog för kort för mig. Aaaningens plastig yta om man jämför med andra icke vattentåliga läder.Fångar upp denna gamla bild, hur var det med hajen från RS @R.Capac - hur är långtidsrecensionen?
Beträffande kortare variant har jag nog drömt, hittar inte nu. Det var nog RS Sailstrap.Nöjd. Enda anmärkningen jag har är att det är för långt för 175mm handled då jag har det rätt tight monterat. Jag fick göra ett extra hål och eftersom att hålen är avlånga för att passa den avlånga pinnen blev hålet jag gjorde inte så snyggt när det börjar bli nött. Men det är en skitsak och ickeproblem om du har +180mm. Såg att det fanns en kortare variant nu men den blir nog för kort för mig. Aaaningens plastig yta om man jämför med andra icke vattentåliga läder.
Från vänster (alla monterade på Sinn såklart ):Om du jämför spännet?
Tydlig kvalitetsskillnad på spännet. Sedan ska det såklart ställas mot prisskillnadenFrån vänster (alla monterade på Sinn såklart ):
- Isofrane RS 22mm
- Cuda / Armida 22mm
- Cuda 20mm
Alla använda en del. Cuda och Armida verkar vara samma / lika spänne. Obs. Cuda/Armida 22mm smalnar av till 20mm vid spännet. 20mm Cuda är 20mm hela vägen.
Tycker det funkar fint. Tror jag sagt det innan men orange på den ger en känsla av fjällräddare typ.Testar orange honeycomb på UX utan några förhoppningar om succé. Inte helt åt skogen?
Det kanske jag har . Eller kanske det var @Dr. D .Tycker det funkar fint. Tror jag sagt det innan men orange på den ger en känsla av fjällräddare typ.
Hade du inte orange isofrane-ish också? Vill minnas att det såg snäppet vassare ut
Snyggt! Har alltid undrat hur baksidan på dom banden ser ut, är dom ”luftiga”?Testar orange honeycomb på UX utan några förhoppningar om succé. Inte helt åt skogen?
Tänk om det finns rödorange isofraneish lika färgen på UX visare och text? Aaaargh inköp krävs!Tycker det funkar fint. Tror jag sagt det innan men orange på den ger en känsla av fjällräddare typ.
Hade du inte orange isofrane-ish också? Vill minnas att det såg snäppet vassare ut
Ja, det hade varit något!!Tänk om det finns rödorange isofraneish lika färgen på UX visare och text? Aaaargh inköp krävs!
Luftigt.Snyggt! Har alltid undrat hur baksidan på dom banden ser ut, är dom ”luftiga”?