• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kvällstur med båten. Känns som mitt på dagen men tystare.
20230701_192125.jpg
 
Hmmm, är det så bra att man ska slå till? 🤔 eller ska man spara sig till ett ”äkta” isofrane?
Isofrane är ett säkert kort men kostar en del. Jag är inte säker på om mitt svarta Cuda är bättre än mitt gröna Cuda för att det är från den "svarta batchen" eller om det beror på att det gröna är nyare och man gjort om receptet. @KlockTotte har en del erfarenheter av Cuda också :).
 
Isofrane är ett säkert kort men kostar en del. Jag är inte säker på om mitt svarta Cuda är bättre än mitt gröna Cuda för att det är från den "svarta batchen" eller om det beror på att det gröna är nyare och man gjort om receptet. @KlockTotte har en del erfarenheter av Cuda också :).
Ja fast jag har med mest erfarenhet av de svarta. Har testat både 20, 22 och 24 och de har alla varit riktigt bra. Men det gröna var styvt som attans.
Men jag tycker absolut att de svarta cuda är väl värda sina pengar. Isofrane är bra och är man villig att betala 1600kr för ett nytt så 🤷🏻‍♂️ Annars, testa ett svart Cuda 😊
 
Isofrane är ett säkert kort men kostar en del. Jag är inte säker på om mitt svarta Cuda är bättre än mitt gröna Cuda för att det är från den "svarta batchen" eller om det beror på att det gröna är nyare och man gjort om receptet. @KlockTotte har en del erfarenheter av Cuda också :).
45usd så antar att det blir + moms på det priset? Och om du vill ha hem det lite snabbare 65usd.
 
Var är bäst att köpa Cuda ifrån? Jag googlade men hittade bara en kinesisk webshop med 90-talsdesign som heter Suppaparts.
Jag beställde därifrån. Hemsidan ser ut som faan men det funkar. Som @Dr. D skriver så tillkommer moms och tullavgift men hamnar ändå på halva priset mot Isofrane. Har för mig att det fanns rabattkod någonstans 🤔. Jag är iaf supernöjd med mitt svarta Cuda.
 
Jag beställde därifrån. Hemsidan ser ut som faan men det funkar. Som @Dr. D skriver så tillkommer moms och tullavgift men hamnar ändå på halva priset mot Isofrane. Har för mig att det fanns rabattkod någonstans 🤔. Jag är iaf supernöjd med mitt svarta Cuda.
Om du jämför spännet?
Isofrane jmf med Borealis; stor skillnad.
 
Fångar upp denna gamla bild, hur var det med hajen från RS @R.Capac - hur är långtidsrecensionen?
Nöjd. Enda anmärkningen jag har är att det är för långt för 175mm handled då jag har det rätt tight monterat. Jag fick göra ett extra hål och eftersom att hålen är avlånga för att passa den avlånga pinnen blev hålet jag gjorde inte så snyggt när det börjar bli nött. Men det är en skitsak och ickeproblem om du har +180mm. Såg att det fanns en kortare variant nu men den blir nog för kort för mig. Aaaningens plastig yta om man jämför med andra icke vattentåliga läder.
20230702_220424.jpg
 
Nöjd. Enda anmärkningen jag har är att det är för långt för 175mm handled då jag har det rätt tight monterat. Jag fick göra ett extra hål och eftersom att hålen är avlånga för att passa den avlånga pinnen blev hålet jag gjorde inte så snyggt när det börjar bli nött. Men det är en skitsak och ickeproblem om du har +180mm. Såg att det fanns en kortare variant nu men den blir nog för kort för mig. Aaaningens plastig yta om man jämför med andra icke vattentåliga läder.
20230702_220424.jpg
Beträffande kortare variant har jag nog drömt, hittar inte nu. Det var nog RS Sailstrap.
 
Senast ändrad:
Från vänster (alla monterade på Sinn såklart :) ):
  • Isofrane RS 22mm
  • Cuda / Armida 22mm
  • Cuda 20mm

Alla använda en del. Cuda och Armida verkar vara samma / lika spänne. Obs. Cuda/Armida 22mm smalnar av till 20mm vid spännet. 20mm Cuda är 20mm hela vägen.

P1040602.JPG

P1040603.JPG
P1040604.JPG
P1040605.JPG
Tydlig kvalitetsskillnad på spännet. Sedan ska det såklart ställas mot prisskillnaden
 
Tillbaka
Topp