Undrar hur https://watchwear.se/produkt/gummi-honeycomb-rod/ står sig färgmässigt mot det röda på UX?Luftigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Undrar hur https://watchwear.se/produkt/gummi-honeycomb-rod/ står sig färgmässigt mot det röda på UX?Luftigt.
Vill minnas att det var du men kan ha fel såklartDet kanske jag har . Eller kanske det var @Dr. D .
Tror det är väldigt rött jämfört med åtmistone min UX. Tycker min UX känns mer orange än andra jag sett bilder på men det kan vara inbillning.Undrar hur https://watchwear.se/produkt/gummi-honeycomb-rod/ står sig färgmässigt mot det röda på UX?
KlasskillnadFrån vänster (alla monterade på Sinn såklart ):
- Isofrane RS 22mm
- Cuda / Armida 22mm
- Cuda 20mm
Alla använda en del. Cuda och Armida verkar vara samma / lika spänne. Obs. Cuda/Armida 22mm smalnar av till 20mm vid spännet. 20mm Cuda är 20mm hela vägen.
Skillnad när man granskar så här men inget man märker mycket av då det är monterat på armen eller ens vid montaget. Men vi är ju inte riktigt riktiga här på forat så visst har det betydelse!Klasskillnad
Japp men 20mm.Det kanske jag har . Eller kanske det var @Dr. D .
Kanske @Feskarn kan ge oss en bild på de olika röda gummibanden tillsammans så det går att avgöra färgskillnaderna, men du har nog rätt. Det du länkade till senast färgmatchar nog bättre…Tror det är väldigt rött jämfört med åtmistone min UX. Tycker min UX känns mer orange än andra jag sett bilder på men det kan vara inbillning.
Konstaterade dock att det röda perlonbandet och röda honeycomb samt tropic var väldigt lika färgmässigt på produktbilderna samt lite IG-bilder. Kanske kan det funka… hmmm.Kanske @Feskarn kan ge oss en bild på de olika röda gummibanden tillsammans så det går att avgöra färgskillnaderna, men du har nog rätt. Det du länkade till senast färgmatchar nog bättre…
Tänk om du haft en sånTycker inte ett orangefärgat Isofrane gör bort sig på en UX.
Arkivbild;
Japp men 20mm.
Lite sladdrigare men fungerar såklart.
Tycker det ser ut som 22mm . Ser inte sladdrigt ut.Tycker inte ett orangefärgat Isofrane gör bort sig på en UX.
Arkivbild;
22 är IsofraneTycker det ser ut som 22mm . Ser inte sladdrigt ut.
Snyggt även på kusinen . Undra hur det skulle se ut på min UX... undra undra....22 är Isofrane
Nu på kusinen
Roligt det där med hur vi upplever saker olika, finns ju flera som har motsatt erfarenhet av Sinn (inte vi ärke-sinnister alltså)…Nu har U50 S tickat på i tre månader med perfekt resultat. På natten får den vila med kronan ner, förutom någon dag i veckan då den ligger med kronan upp. Då går den 0,0 spd. Ett väljusterat top grade Sellita SW300-1 skojar man inte bort helt enkelt. Jag personligen tycker Sinn är mästerliga på att justera sina urverk. Detta är min fjärde Sinn och alla har gått kanonfint.
Grattis!Känns lite konstigt med kronan på ”fel” håll. Men väldigt bekvämt på armen. Så himla bra klocka! I vissa vinklar blir tavlan nästan svart. Men jag funderar på om den kanske blir bättre på en F-länk?
Helt sjukt bra! Kul att du kommit på ett system som får det att funka så bra. Min 856 med SW300 lyckades jag få på 0,0 efter några månader i winder. Tur kanske men den har varit hos Sinn för ruckning då den gick lite fort som ny.Nu har U50 S tickat på i tre månader med perfekt resultat. På natten får den vila med kronan ner, förutom någon dag i veckan då den ligger med kronan upp. Då går den 0,0 spd. Ett väljusterat top grade Sellita SW300-1 skojar man inte bort helt enkelt. Jag personligen tycker Sinn är mästerliga på att justera sina urverk. Detta är min fjärde Sinn och alla har gått kanonfint.
I love destro. På EZM13.1 kan jag sköta kronografen med tummen och det är najst .Känns lite konstigt med kronan på ”fel” håll. Men väldigt bekvämt på armen. Så himla bra klocka! I vissa vinklar blir tavlan nästan svart. Men jag funderar på om den kanske blir bättre på en F-länk?
Ja, jag har också hört det mumlas ibland. Jag måste haft flax fyra gånger i rad i så fall.Roligt det där med hur vi upplever saker olika, finns ju flera som har motsatt erfarenhet av Sinn (inte vi ärke-sinnister alltså)…
Ja, det är en del av charmen med mekaniska ur. Alla är olika och kräver att man lär sig deras egenheter. Vissa är som den sura gubben i huset bredvid som man aldrig riktigt kommer överens med, medan andra är mjuka och lena till sättet... som jag själv!Helt sjukt bra! Kul att du kommit på ett system som får det att funka så bra. Min 856 med SW300 lyckades jag få på 0,0 efter några månader i winder. Tur kanske men den har varit hos Sinn för ruckning då den gick lite fort som ny.
Min 856 håller också tiden väldigt bra.Helt sjukt bra! Kul att du kommit på ett system som får det att funka så bra. Min 856 med SW300 lyckades jag få på 0,0 efter några månader i winder. Tur kanske men den har varit hos Sinn för ruckning då den gick lite fort som ny.
Kanske @Feskarn kan ge oss en bild på de olika röda gummibanden tillsammans så det går att avgöra färgskillnaderna, men du har nog rätt. Det du länkade till senast färgmatchar nog bättre…
Det var det röda hatchlock, det röda honeycomb och det röda tropic som vi såg lirade fint mot det röda på en U50 på en IG-bild…Ja det ska allt gå att lösa om jag vet vilka olika band det är som ni önskar se tillsammans.
Kanske detta oranga nato du tänker på. Life saver style .Tycker det funkar fint. Tror jag sagt det innan men orange på den ger en känsla av fjällräddare typ.
Hade du inte orange isofrane-ish också? Vill minnas att det såg snäppet vassare ut
Sååå var det ju! AscooltKanske detta oranga nato du tänker på. Life saver style .
Ett klassiskt och omhuldat urverk, det där 7750.
Det här med urverk, jag är grymt glad i mina 7750, dels för att dom lever om som en mindre stenkross och dels för att dom håller tiden väldigt bra. &, rent subjektivt, jag tycker att dom drar upp sig lättare än mina selita verk. Vet inte om det är så eller om jag inbillar mig, det är egalt, jag vill helst ha 7750 om jag får välja! Just detta ur har en magisk känsla när den snurrar upp sig! Stor skillnad mot den 103:a jag sålde till @KlockTotte som var mer eller mindre tyst om jag minns rätt.
Det går verkligen att nörda ner sig i detta med klockor!