• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Luftigt.
20230703_101113.jpg
Undrar hur https://watchwear.se/produkt/gummi-honeycomb-rod/ står sig färgmässigt mot det röda på UX? 🤔
 
Kanske @Feskarn kan ge oss en bild på de olika röda gummibanden tillsammans så det går att avgöra färgskillnaderna, men du har nog rätt. Det du länkade till senast färgmatchar nog bättre…
Konstaterade dock att det röda perlonbandet och röda honeycomb samt tropic var väldigt lika färgmässigt på produktbilderna samt lite IG-bilder. Kanske kan det funka… hmmm.
 
Nu har U50 S tickat på i tre månader med perfekt resultat. På natten får den vila med kronan ner, förutom någon dag i veckan då den ligger med kronan upp. Då går den 0,0 spd. Ett väljusterat top grade Sellita SW300-1 skojar man inte bort helt enkelt. Jag personligen tycker Sinn är mästerliga på att justera sina urverk. Detta är min fjärde Sinn och alla har gått kanonfint.

Screenshot_20230703_190934_edit_927547968371486.jpg
 
Nu har U50 S tickat på i tre månader med perfekt resultat. På natten får den vila med kronan ner, förutom någon dag i veckan då den ligger med kronan upp. Då går den 0,0 spd. Ett väljusterat top grade Sellita SW300-1 skojar man inte bort helt enkelt. Jag personligen tycker Sinn är mästerliga på att justera sina urverk. Detta är min fjärde Sinn och alla har gått kanonfint.

Screenshot_20230703_190934_edit_927547968371486.jpg
Roligt det där med hur vi upplever saker olika, finns ju flera som har motsatt erfarenhet av Sinn (inte vi ärke-sinnister alltså)…
 
Nu har U50 S tickat på i tre månader med perfekt resultat. På natten får den vila med kronan ner, förutom någon dag i veckan då den ligger med kronan upp. Då går den 0,0 spd. Ett väljusterat top grade Sellita SW300-1 skojar man inte bort helt enkelt. Jag personligen tycker Sinn är mästerliga på att justera sina urverk. Detta är min fjärde Sinn och alla har gått kanonfint.

Screenshot_20230703_190934_edit_927547968371486.jpg
Helt sjukt bra! Kul att du kommit på ett system som får det att funka så bra👍. Min 856 med SW300 lyckades jag få på 0,0 efter några månader i winder. Tur kanske men den har varit hos Sinn för ruckning då den gick lite fort som ny.
 
Roligt det där med hur vi upplever saker olika, finns ju flera som har motsatt erfarenhet av Sinn (inte vi ärke-sinnister alltså)…
Ja, jag har också hört det mumlas ibland. Jag måste haft flax fyra gånger i rad i så fall. 😁
Helt sjukt bra! Kul att du kommit på ett system som får det att funka så bra👍. Min 856 med SW300 lyckades jag få på 0,0 efter några månader i winder. Tur kanske men den har varit hos Sinn för ruckning då den gick lite fort som ny.
Ja, det är en del av charmen med mekaniska ur. Alla är olika och kräver att man lär sig deras egenheter. Vissa är som den sura gubben i huset bredvid som man aldrig riktigt kommer överens med, medan andra är mjuka och lena till sättet... som jag själv! 😇
 
IMG_20230704_090954.jpg

Det här med urverk, jag är grymt glad i mina 7750, dels för att dom lever om som en mindre stenkross och dels för att dom håller tiden väldigt bra. &, rent subjektivt, jag tycker att dom drar upp sig lättare än mina selita verk. Vet inte om det är så eller om jag inbillar mig, det är egalt, jag vill helst ha 7750 om jag får välja! Just detta ur har en magisk känsla när den snurrar upp sig! Stor skillnad mot den 103:a jag sålde till @KlockTotte som var mer eller mindre tyst om jag minns rätt. :)

Det går verkligen att nörda ner sig i detta med klockor! :)
 
IMG_20230704_090954.jpg

Det här med urverk, jag är grymt glad i mina 7750, dels för att dom lever om som en mindre stenkross och dels för att dom håller tiden väldigt bra. &, rent subjektivt, jag tycker att dom drar upp sig lättare än mina selita verk. Vet inte om det är så eller om jag inbillar mig, det är egalt, jag vill helst ha 7750 om jag får välja! Just detta ur har en magisk känsla när den snurrar upp sig! Stor skillnad mot den 103:a jag sålde till @KlockTotte som var mer eller mindre tyst om jag minns rätt. :)

Det går verkligen att nörda ner sig i detta med klockor! :)
Ett klassiskt och omhuldat urverk, det där 7750. 👍
 
Tillbaka
Topp