• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vill minnas att den fick att köpa av ADs i Tyskland men att Sinn inte riktigt var tydliga med det i kommunikationen
Ja, vill också minnas det, o andra sidan fick ju @Clark Kent köpa sin Chronos-LE direkt från Sinn när det begav sig…. Ett stort grattis till @perhog iallafall, kanske han åter frekventerar tråden med vackra bilder och glada tillrop om alligator-band. Har kanske varit lite mycket UX och gummiband senaste tiden 🤣
 
OK. Men var? Hos Chronos? Har för mig att den inte var för alla men jag kan ha fel och blandar ihop det med någon annan modell.
Edit: Ser att det diskuterats redan.
Den var free for all, bara att köpa, men det var lite lurigt att förstå, om man är halvbra på tyska iaf, vet att Sinn gick ut med en "förklaring" som var lika märklig som försäljningen i sig själv. Men men, @perhog fick sitt ur och att var åter lugnt i det stora slutförvaret! :cool:
 
Gillar verkligen den här, nu när jag bara har den 😀

CE52C6B7-E8A5-45C4-B0AA-4FCAFE26681D.png
 
1688674295458.png
Plasten kvar👍. Visst är detta en Special Edition för Chronos? Hur fick du tag i denna för den gick väl inte att köpa hur som helst?

Nånting säger mig att herr @perhog redan la en order när den släpptes ;)
Det stämmer.. En Chronos Edition och tack vare @Jamterik :s emenente kunskaper i det germanska språket framgick det att Sverige kunde väljas som leverans land. Beställ hos Chronos, få orderbekräftelse och faktura från SINN. Nästan 9 månaders leveranstid, ockej en månad var UPS skylldiga till, enormt klantiga och förvånandsvär okunniga i både Svenska och engelska språket.. Hur fan kan man slarva bort ett paket mellan arlanda och Enköping?
Hursom helst klockan är nu inbakad i bentonit och nedsänkt i det eviga slutförvaret. Det enda negativa, nåja två negativa saker med klockan, subbarna är på tok för stora och visarna i subbarna är blankpolerade vilket innebär att man inte kan läsa av i vissa vinklar. Ska det vara så svårt att hälla på lite vit färg.
Det är en synd att inte klaga ;)

Och jo.. plasten är kvar :)

1688674285614.png
 
Ska man nöja sig med en låda fylld med 103or? Kanske kanske inte.. Personligen tycker jag det haltar lite, rent av skär sig.. Två klockor med plasen kvar och en som är manuell.. Dessutom 3 pandor varav bara en riktig panda. En 103 SA B E hade varit smaskens men då åker man på en låda till och i det läget skulle det saknas 5 st 103 or.. i den lådan.
Vad gör man??? :rolleyes:


1688675053613.jpeg
 
Ska man nöja sig med en låda fylld med 103or? Kanske kanske inte.. Personligen tycker jag det haltar lite, rent av skär sig.. Två klockor med plasen kvar och en som är manuell.. Dessutom 3 pandor varav bara en riktig panda. En 103 SA B E hade varit smaskens men då åker man på en låda till och i det läget skulle det saknas 5 st 103 or.. i den lådan.
Vad gör man??? :rolleyes:


1688675053613.jpeg
Haha och det frågor du i denna tråden. Go for en låda till 🤓 !
 
Det stämmer.. En Chronos Edition och tack vare @Jamterik :s emenente kunskaper i det germanska språket framgick det att Sverige kunde väljas som leverans land. Beställ hos Chronos, få orderbekräftelse och faktura från SINN. Nästan 9 månaders leveranstid, ockej en månad var UPS skylldiga till, enormt klantiga och förvånandsvär okunniga i både Svenska och engelska språket.. Hur fan kan man slarva bort ett paket mellan arlanda och Enköping?
Hursom helst klockan är nu inbakad i bentonit och nedsänkt i det eviga slutförvaret. Det enda negativa, nåja två negativa saker med klockan, subbarna är på tok för stora och visarna i subbarna är blankpolerade vilket innebär att man inte kan läsa av i vissa vinklar. Ska det vara så svårt att hälla på lite vit färg.
Det är en synd att inte klaga ;)

Och jo.. plasten är kvar :)

1688674285614.png

Grattis till en fin 103 samling!
9 månader, oj.
Är inte subbarna på den lika stora som som K12?
Hann du ta en bild på baksidan innan du gjöt in den? Den har väl en hel baksida, vilket jag gillar. Samt inga skruvade pushers.
 
Tillbaka
Topp