• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Idag för första gången någonsin har någon kommenterat min klocka. Då har jag ändå ägt allt från olika Rolex, JLC, Omega, Heuer. Satt på soldatcaféet i Karlsborg när en kille går förbi och säger : "- Fräsig UX!". Kändes helt overkligt. 😅

Lägger någonsin icke klockintresserade märke till eran Sinn?
Icke klockintreserade lägger inte märke till någon av mina Sinn. Men fått en handfull kommentarer, men inte mer, genom åren av klockintresserade. Idioter!😬
 
Idag för första gången någonsin har någon kommenterat min klocka. Då har jag ändå ägt allt från olika Rolex, JLC, Omega, Heuer. Satt på soldatcaféet i Karlsborg när en kille går förbi och säger : "- Fräsig UX!". Kändes helt overkligt. 😅

Lägger någonsin icke klockintresserade märke till eran Sinn?
Ingen 😅
 
IMG_5189.jpeg
 
Så nöjd att denna kommit hem! Äntligen! Nu behöver jag inte sitta på avbytarbänken och se alla andra med sina UX!
 

Bilagor

  • 20230817_134728-02.jpeg
    20230817_134728-02.jpeg
    353.9 KB · Visningar: 2
  • 20230817_134827-01.jpeg
    20230817_134827-01.jpeg
    291.7 KB · Visningar: 5
  • 20230817_135907-02.jpeg
    20230817_135907-02.jpeg
    486.2 KB · Visningar: 5
Idag för första gången någonsin har någon kommenterat min klocka. Då har jag ändå ägt allt från olika Rolex, JLC, Omega, Heuer. Satt på soldatcaféet i Karlsborg när en kille går förbi och säger : "- Fräsig UX!". Kändes helt overkligt. 😅

Lägger någonsin icke klockintresserade märke till eran Sinn?
Haha, knappt att de klockintresserade lägger märke till min 556 😅 Förutom Sinnisterna, såklart
 
Det där är en riktigt bra förstaklocka. Kommer du dra ner honom i fördärvet (?) och introducera honom för denna tråd på detta forum?
Han var inne på en gigantisk Citizen först. Sedan en Sjöö Sandström Skydiver på 44 mm som skulle sett gigantisk ut.
Så han fick låna min 104 i två veckor sen var det klart!

Kommer inte introducera någon jag känner irl till denna tråd. Vill inte outa hur knäpp man är. 🙈
 
På ett annat forum diskuteras hur snabbt ärgad nya T50 gold blir.
Ser onekligen väldigt märkligt ut efter så kort tid?
IMG_0384.jpeg

https://uhrforum.de/threads/neue-uhr-sinn-t50.532958/post-8309363
Att brons oxiderar är ingen överraskning. Vissa som gillar brons vill att den ska oxideras snabbt för att få ”patina” och laborerar tom med olika medel. Jag har egentligen inga synpunkter men gillar inte riktigt när handled osv blir grönt när man svettas.
Så jag tycker egentligen inte att det är konstigt/orimligt att även Sinns legering oxiderar. De har vad jag vet inte sagt att den inte ska göra det?
Sedan kan jag tycka att det verkar gått väldigt snabbt och mycket.
 
Att brons oxiderar är ingen överraskning. Vissa som gillar brons vill att den ska oxideras snabbt för att få ”patina” och laborerar tom med olika medel. Jag har egentligen inga synpunkter men gillar inte riktigt när handled osv blir grönt när man svettas.
Så jag tycker egentligen inte att det är konstigt/orimligt att även Sinns legering oxiderar. De har vad jag vet inte sagt att den inte ska göra det?
Sedan kan jag tycka att det verkar gått väldigt snabbt och mycket.
Bäraren måste ju ha en extremt kraftig kroppsavdunstning??
 
Bästa Sinnister,
Säger man A bör man säga B också, men det blir bara A idag. Den 1 september kommer det tre nyheter från Sinn som kommer kunna levereras i oktober i år.
En är limiterad och de två övriga kommer ingå i kollektionen.

Önskar er Alla en trevlig helg!
Tänk om man skulle köpa nått nytt för engångsskull..
 
Bästa Sinnister,
Säger man A bör man säga B också, men det blir bara A idag. Den 1 september kommer det tre nyheter från Sinn som kommer kunna levereras i oktober i år.
En är limiterad och de två övriga kommer ingå i kollektionen.

Önskar er Alla en trevlig helg!
Jag hoppas innerligt att UX linjen förblir orörd. UX ska inte bli en ny Speedy som inte ens världens bästa marknadsförare knappt kan rättfärdiga utan att skämmas.

Och kommer det en (mot förmodan) LE på UX eller U2 pajar det min höstbudget; jag ska ju byta värmesystem i morsans kåk. 🫡😄
 

vem blir den nye lycklige ägaren?
 
Var lite sugen, men behöver säkerligen snart service så får man lägga på 4100kr + nytt glass+ frakt (och även inte få njuta av klockan på några månader) och då tycker jag man är farligt nära nypris 😅
Men med det sagt är det en sjukt cool model 😁

Dagens klocka för att få med någon bild 😁
IMG_4847.jpeg
 

vem blir den nye lycklige ägaren?
Hade det varit den "vanliga" 856 så hade det varit jag. Inte helt överens med tavlan på denna utc tyvärr
 

vem blir den nye lycklige ägaren?
Tycker priset är för högt mht ålder, oservad mm
 
Tycker priset är för högt mht ålder, oservad mm
Pratar du om en UX från 2016 på köp&sälj?🤔🤭

När jag beställde min UX var inte valet så svårt; PM till Laddsladden, om han inte vill sälja får det bli nytt. "De tappar halva värdet på direkten". Kanske, men nu orkar jag inte hänga på k&s 24/7 och refresha sidan i KANSKE TVÅ år för att kanske hitta en fyra år gammal med rätt spec för 10' billigare. Nu är ju den som ligger ute nu ett extremfall i och för sig. Samma, att köpa en Sinn på Chrono24 'öhh nej tack. Går hellre till Erikssons ur och hämtar ut en ny och sparar några tusen! "

In this world there are two kinds of people; the bump forever people who only want the profit, and those that sell at a normal price because they want another watch.

Fun story: Jag har sålt en Rolex Sub 5513 här på forumet för 22'. Sålde en svinfin Heuer Autavia till Denke för 12'. Faaaan vad priserna har skenat på tio år.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp