• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Pratar du om en UX från 2016 på köp&sälj?🤔🤭

När jag beställde min UX. Var inte valet så svårt; PM till Laddsladden, om han inte vill sälja får det bli nytt. "De tappar halva värdet på direkten". Kanske, men nu orkar jag inte hänga på k&s 24/7 och refresha sidan i KANSKE TVÅ år för att kanske hitta en fyra år gammal med rätt spec för 10' billigare. Nu är ju den som ligger ute nu ett extremfall i och för sig. Samma, att köpa en Sinn på Chrono24 'öhh nej tack. Går hellre till Erikssons ur och hämtar ut en ny och sparar några tusen! "

In this world there are two kinds of people; the bump forever people who only want the profit, and those that sell at normal price because they want another watch.

Fun strory: Jag har sålt en Rolex Sub 5513 här på forumet för 22'. Sålde en svinfin Heuer Autavia till Denke för 12'. Faaaan vad priserna har skenat på tio år.
Nä, på jamteriks inlägg om 856.

UX en som ligger ute har sänkts från 20 till 16, en rimligare nivå.

Beroende på vad man söker kan det vara värt att vara kall eller så hugger man direkt. UX S på länk är nog inte läge att vänta in. När jag bestämt mig för att köpa en UX kunde jag inte fatta att exakt min spec dök upp på K&S. Jag trodde jag skulle köpa en ny. Klippte den på typ 2 sekunder.

Andra klockor kan man vara kyligare med. Fast när jag bestämt mig så kör jag bara. 🙈
 
Om jag skulle få för mig att sälja min UX ska @KlockTotte få köpa den. Skulle vara grym på honom 😘
IMG_5191.jpeg
 
Om jag skulle få för mig att sälja min UX ska @KlockTotte få köpa den. Skulle vara grym på honom 😘
IMG_5191.jpeg
Den där alltså! 😍 Den har stått på min lista ett tag och när den kom ut på k&s så hade jag inte pengarna. Sen har det inte dykt upp fler och chansen på en begagnad, eller typ ny som i ditt fall, skulle dyka upp igen känns väldigt liten. Så ja tack, köar jättegärna på den där 😊
 
Den där alltså! 😍 Den har stått på min lista ett tag och när den kom ut på k&s så hade jag inte pengarna. Sen har det inte dykt upp fler och chansen på en begagnad, eller typ ny som i ditt fall, skulle dyka upp igen känns väldigt liten. Så ja tack, köar jättegärna på den där 😊
Sannolikheten att jag säljer är tyvärr inte stor. Men om det dyker upp någon (eller om jag ångrar mig) säger jag såklart till. Hittade en lite äldre på Uhrforum innan jag köpte min men killen ville inte skicka utomlands och när jag väl fixat en adress i Tyskland var det för sent
 
Sannolikheten att jag säljer är tyvärr inte stor. Men om det dyker upp någon (eller om jag ångrar mig) säger jag såklart till. Hittade en lite äldre på Uhrforum innan jag köpte min men killen ville inte skicka utomlands och när jag väl fixat en adress i Tyskland var det för sent
Jag förstår det 😊 Behåll den där 👌🏻 Jag har med kollat då och då bl.a. på c24. Men priserna har stuckit iväg och det är rätt gamla modeller. Sen är ju c24 priserna som dom är tyvärr.
 
Jag förstår det 😊 Behåll den där 👌🏻 Jag har med kollat då och då bl.a. på c24. Men priserna har stuckit iväg och det är rätt gamla modeller. Sen är ju c24 priserna som dom är tyvärr.
Nästan slutat kolla på C24, löjliga priser oftast. Tycker även att Uhrforum dragit iväg men osäker på om det är enbart växelkurs eller även prisökning pga efterfrågan
 
Nästan slutat kolla på C24, löjliga priser oftast. Tycker även att Uhrforum dragit iväg men osäker på om det är enbart växelkurs eller även prisökning pga efterfrågan
Tror det är en kombination av de båda. Så det är nog lite som @Rossi skriver, man kan nog oftast lika gärna köpa en ny beroende på vilken modell man är ute efter 🤷🏻‍♂️ Och om man inte säljer 🤦🏻‍♂️ Så förlorar man inget. Var det inte så @perhog? 😄
 
Så är det. Det är den diametrala motsatsen till makanaden för Rolex Sub. Om man, förslagvis, prompt ville ha en U212 på länk eller en 212ksk..."de sjunker i värde" Och? Finns ju inga på andrahandsmarknaden att får tag på, och i såfall är det enklare att köpa nytt rätt över disk. Blir oftast inte mycket dyrare att köpa nytt med allt vad det innebär.
 
Tror det är en kombination av de båda. Så det är nog lite som @Rossi skriver, man kan nog oftast lika gärna köpa en ny beroende på vilken modell man är ute efter 🤷🏻‍♂️ Och om man inte säljer 🤦🏻‍♂️ Så förlorar man inget. Var det inte så @perhog? 😄
Med en Eurokurs på 12 spänn och nuvarande trend kanske klockor är en bättre placering än mycket annat. Inflationsskyddat i alla fall 😉
 
Tror det är en kombination av de båda. Så det är nog lite som @Rossi skriver, man kan nog oftast lika gärna köpa en ny beroende på vilken modell man är ute efter 🤷🏻‍♂️ Och om man inte säljer 🤦🏻‍♂️ Så förlorar man inget. Var det inte så @perhog? 😄
Du har så rätt. Man förlorar inget om man inte säljer. Samtidit kan man se det som att man förorar allt när man köper om man aldrig säljer. Ett lysananse exempel på en brak förlust är när jag 1980 köpte en rolex 6263 för 2600 kronor (vilket motsvarar 10500 idag), det var mycket pengar på den tiden, fuktansvärt mycket att förlora.. Så den kan jag aldrig sälja. 😱
 
Hittade en artikel om Sinn 8820t som verkar ha gjorts i endast 200 exemplar med djupmätare. Verkar som 8820t är både tunn och relativt liten med 39mm.
Djupmätaren ser ut att vara av liknande teknisk lösning som Malm Frogdiver 44. Någon som vet om de har någon modern modell med djupmätare? Lyckades inte hitta någon efter lite googlande.
En Sinn UX hydro med djupmätare och länkarband med dykarförlängning hade varit jäkligt coolt. Verkar som 8820t hade någon slags fjädrande funktion i armbandet?
Här bilder tagna från internet.
 

Bilagor

  • 9E75A76A-C3C9-4DDA-8440-B3EF780C2678.jpeg
    9E75A76A-C3C9-4DDA-8440-B3EF780C2678.jpeg
    119.1 KB · Visningar: 2
  • 0BBFB998-C6B9-412F-A551-5A5129E5DB69.jpeg
    0BBFB998-C6B9-412F-A551-5A5129E5DB69.jpeg
    219.2 KB · Visningar: 2
Hittade en artikel om Sinn 8820t som verkar ha gjorts i endast 200 exemplar med djupmätare. Verkar som 8820t är både tunn och relativt liten med 39mm.
Djupmätaren ser ut att vara av liknande teknisk lösning som Malm Frogdiver 44. Någon som vet om de har någon modern modell med djupmätare? Lyckades inte hitta någon efter lite googlande.
En Sinn UX hydro med djupmätare och länkarband med dykarförlängning hade varit jäkligt coolt. Verkar som 8820t hade någon slags fjädrande funktion i armbandet?
Här bilder tagna från internet.
Det är deras enda modell med djupmätare såvitt jag vet.
Stålis har en, vore ju kul att få se både @Clark Kent och klockan i tråden igen :)

 
Nu har jag letat och letat och bläddrat och sökt. Visst finns det en tråd specifikt för klockband? Jag hittar den inte. Vet ni vad den heter?
 
Nä, på jamteriks inlägg om 856.

UX en som ligger ute har sänkts från 20 till 16, en rimligare nivå.

Beroende på vad man söker kan det vara värt att vara kall eller så hugger man direkt. UX S på länk är nog inte läge att vänta in. När jag bestämt mig för att köpa en UX kunde jag inte fatta att exakt min spec dök upp på K&S. Jag trodde jag skulle köpa en ny. Klippte den på typ 2 sekunder.

Andra klockor kan man vara kyligare med. Fast när jag bestämt mig så kör jag bara. 🙈
hade jag varit ute efter en UX så hade den där max fått kosta 10. Sen var den teg. Säg 12 då. Måste direkt räkna med service som med dagens kurs inkl. Frakt letar sig upp mot 5000 -5500kr. Sen ska jag räkna in den väntan jag får räkna med när jag precis köpt en klocka. Kan ta månader. Då landar vi på 17.500kr + serviceväntan vilket fan i slutändan blev dyrt ändå för en 7 år gammal UX.

Jag släppte min 2 månader gamla UX för 17’ men ja alla får såklart sätta vilket pris de vill.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp