• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Testar gummi. Mycket skönt och följsamt men drar till sig damm bara man tittar på det.

9B4D866B-7DBE-4043-91ED-5777ADB14E46.jpeg
F89B56BE-3833-494B-990B-D2B9C4C3D4D0.jpeg

IMG_6390.PNG
Hej hej!
Som ni säkert kunde se så var det en 103:a och den är äkta Den finns nu hos Eriksons Urhandel, dom har min tillåtelse att visa den om någon av er är intresserade. Väntar på värdering men sen kommer den säljas. Tack igen för all hjälp!!

IMG_6390.PNG
Hej hej!
Som ni säkert kunde se så var det en 103:a och den är äkta Den finns nu hos Eriksons Urhandel, dom har min tillåtelse att visa den om någon av er är intresserade. Väntar på värdering men sen kommer den säljas. Tack igen för all hjälp!!

Spännande!
Har du nån aning om vad den kan tänkas landa på prismässigt?
Jag är riktigt sugen, har redan börjat förbereda frugan :blackeye:.

IMG_6390.PNG
Hej hej!

Verkligen en fantastiskt fin klocka!

Vad vet vi om tingesten, ålder? Urverk?

Fantastiskt roligt att de har hållit sig till en så liknande design under så många år!

Skulle vara otroligt roligt om klockan fångas av någon i gruppen!

En mycket yngre 103:a säger hej!
E5FBB87C-E093-4B9C-ABBB-9273AA619F30.jpeg

Mitt hittills bästa klockköp och utan tvekan det veligaste då jag inte alls trodde jag skulle gilla vit urtavla. Men ack så fel jag hade. Tror denna kommer få stanna länge i samlingen :)
IMG_20171030_220359.jpg

Får se till att få lite snyggare bilder på den nu när höstens färger är här

Mitt hittills bästa klockköp och utan tvekan det veligaste då jag inte alls trodde jag skulle gilla vit urtavla. Men ack så fel jag hade. Tror denna kommer få stanna länge i samlingen :)
IMG_20171030_220359.jpg

Får se till att få lite snyggare bilder på den nu när höstens färger är här

Tror att den skulle göra sig riktigt bra till hösten/vintern på ett brunt mockaband. Kul att du är så nöjd...då hamnade den rätt :)

IMG_6390.PNG
Hej hej!
Vad sas om de andra kronograferna? Några bekräftade reffar?
Och bjud nu @Tärnan på något fint när detta är över.

Tror att den skulle göra sig riktigt bra till hösten/vintern på ett brunt mockaband. Kul att du är så nöjd...då hamnade den rätt :)
Jag är alldeles för dålig på att byta från länk på en klocka som passar så jäkla bra och dessutom är galet skön.

Vet inte vad man ens skulle köpa för något då. Vet att jag borde lägga en slant på det så man får schyst kvalité men samtidigt vill jag inte lägga mkt pengar på ett då jag vet att länken lik förbaskat kommer åka på efter någon dag igen :D

Alltså seriöst....jag har f-n gåshud fortfarande. Har precis varit hos Erikson. Har så seg uppkoppling så jag postar bilder senare men nu har jag tittat på @Lumbeno 's alla Sinn. Som att vara i Sinn-Mecka :) Enda nackdelen är egentligen att de saknar originallänkar men på det stora hela så var det en grym upplevelse att klämma och prova.

Alltså seriöst....jag har f-n gåshud fortfarande. Har precis varit hos Erikson. Har så seg uppkoppling så jag postar bilder senare men nu har jag tittat på @Lumbeno 's alla Sinn. Som att vara i Sinn-Mecka :) Enda nackdelen är egentligen att de saknar originallänkar men på det stora hela så var det en grym upplevelse att klämma och prova.
Fick du reda på ref ang. de svarta?

Jag är alldeles för dålig på att byta från länk på en klocka som passar så jäkla bra och dessutom är galet skön.

Vet inte vad man ens skulle köpa för något då. Vet att jag borde lägga en slant på det så man får schyst kvalité men samtidigt vill jag inte lägga mkt pengar på ett då jag vet att länken lik förbaskat kommer åka på efter någon dag igen :D

Jag tror tex att ett Hirsch Terra skulle passa finfint :) Fast det är skinn och jag tror att ett ännu mjukare brunt mocka skulle vara pricken över i:t.

IMG_20171031_122127.jpg

Fick du reda på ref ang. de svarta?

Nej, de har inte hunnit med att titta mer noga på klockornas än, men det är åtminstone två stycken 142 utöver 103. Den som saknar Sinn-logga ser på första bilden som postades ut att ha en blankare boett men det var en synvilla. Samma boetter och fantastiskt skick. 142 x 2 är NOS med stickers kvar på baksidan.

Nej, de har inte hunnit med att titta mer noga på klockornas än, men det är åtminstone två stycken 142 utöver 103. Den som saknar Sinn-logga ser på första bilden som postades ut att ha en blankare boett men det var en synvilla. Samma boetter och fantastiskt skick. 142 x 2 är NOS med stickers kvar på baksidan.
Men den som "saknar" Sinnlogga är ju en Lemania 5012.

Tillbaka
Topp