• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

seikosha

Guld
2-Faktor
Byte till 103 med hesalit-glas!
20240128_165950.jpg
20240128_170017.jpg
 

Burnman

Guld
2-Faktor
Fast för att försvara @Jamterik .
1. Den går liksom inte att köpa ny
2. Jag personligen ser det som ett åtagande att ta hand och serva sina klockor.

Det här med slit och släng såsom att kasta gamla urverk o sätta i nya tilltalar inte riktigt mig. Nu vet vi att Sinn servar verken så det är inte ett problem. Skulle det ändras hade jag skickat på service någon annan stans
Varför går den inte att köpa ny? Har den utgått?? Den fanns hos Erikssons för bara någon månad sen
IMG_4640.jpeg
IMG_4642.jpeg
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Varför går den inte att köpa ny? Har den utgått?? Den fanns hos Erikssons för bara någon månad sen
IMG_4640.jpeg
IMG_4642.jpeg
Sinn 180 menas.
Den är nog svår att hitta ny 😊
Finns på beg marknaden dock.

 

Burnman

Guld
2-Faktor

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Ok, du menar alltså 180 medans övriga diskuterar 856. Men då förstår jag mer 👍🏻
Nej. Sennelier anmärkte priset på 10 tkr för service av 180 som Jamterik betalade. Min (och Dr. Ds) kommentar var på det påståendet.
För att det är kul att köpa beg, men i detta fall håller jag med dig. Får vara måtta, sa han som la nästan 10k på att serva sinn 180...

Fast för att försvara @Jamterik .
1. Den går liksom inte att köpa ny
2. Jag personligen ser det som ett åtagande att ta hand och serva sina klockor.

Det här med slit och släng såsom att kasta gamla urverk o sätta i nya tilltalar inte riktigt mig. Nu vet vi att Sinn servar verken så det är inte ett problem. Skulle det ändras hade jag skickat på service någon annan stans

Sinn 180 menas.
Den är nog svår att hitta ny 😊
Finns på beg marknaden dock.

 

Burnman

Guld
2-Faktor
Nej. Sennelier anmärkte priset på 10 tkr för service av 180 som Jamterik betalade. Min (och Dr. Ds) kommentar var på det påståendet.
Så tolkade inte jag diskussionerna. Det talades om den 856 som är till salu och aningen pricy mtp servicebehovet. Det kommenterades med att det las 10k på service av 180. Någonstans på vägen blev det ett missförstånd där diskussionen gled iväg från den 856 som var till salu till en servad 180
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Fast å andra sidan hade det varit roligt av två anledningar om @Lundgren🥊 klippte klockan på K&S: dels är det bra ur hållbarhetssynpunkt om den får service och nytt glas istället för att en ny inhandlas, dels hade vi fått njuta av bilder på 856 UTC här i tråden, vilket det varit sparsmakat med minst sagt. En Sinn förtjänar heller inte att ligga osåld så länge, det är ovärdigt. 😁
 

vanman

Guld
2-Faktor
Fast å andra sidan hade det varit roligt av två anledningar om @Lundgren🥊 klippte klockan på K&S: dels är det bra ur hållbarhetssynpunkt om den får service och nytt glas istället för att en ny inhandlas, dels hade vi fått njuta av bilder på 856 UTC här i tråden, vilket det varit sparsmakat med minst sagt. En Sinn förtjänar heller inte att ligga osåld så länge, det är ovärdigt. 😁
Finns ju rätt många 856 UTC i tråden, dom används nog bara inte så mycket ;-)
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Ska inte vara ett problem, fanns ”rätt datumhjul” i lager när jag frågade, togs fram till EZM7… men det var ju ett tag sedan jag frågade iofs. Kan ju vara ”slut”…
Behöver man byta datumskiva om datumet fortfarande är på höger sida då man har samma urtavla 🤔? Har det att göra med när datumet växlar?
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Så tolkade inte jag diskussionerna. Det talades om den 856 som är till salu och aningen pricy mtp servicebehovet. Det kommenterades med att det las 10k på service av 180. Någonstans på vägen blev det ett missförstånd där diskussionen gled iväg från den 856 som var till salu till en servad 180
Det är inte alltid diskutionerna håller en röd tråd...kan bli riktigt kul!🥰
 
Topp