• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kör 356 på ett fantastiskt trevligt sportband från Di Model ☺️

IMG_4892.jpeg
Gillar detta band, tror jag har ett själv. Skulle passa finfint på @Jamterik s 956 också.
 
Att 103:an var bra visste jag, men att denna modell skulle vara så bra och härlig, det hade jag ändå inte föreställt mig. På bild ser den inte alltid jätterolig ut, men i verkligheten är den riktigt bra, och storleken är perfekt för denna typ av klocka på en 17,5 cm platt handled. Riktigt nöjd. Och som begagnad är den ju närmast att betrakta som ett fynd.
20240604_091552.jpg
 
Att 103:an var bra visste jag, men att denna modell skulle vara så bra och härlig, det hade jag ändå inte föreställt mig. På bild ser den inte alltid jätterolig ut, men i verkligheten är den riktigt bra, och storleken är perfekt för denna typ av klocka på en 17,5 cm platt handled. Riktigt nöjd. Och som begagnad är den ju närmast att betrakta som ett fynd.
20240604_091552.jpg
Håller verkligen med. Dagarna jag kör andra klockor så saknar jag 103an! 😅 Den är otroligt välbalanserad. Allt från case-designen, tavlan, länk, visare osv. är så bra. Har också 17,5cm handled och tycker den sitter bekvämt! 😀👍
 
Att 103:an var bra visste jag, men att denna modell skulle vara så bra och härlig, det hade jag ändå inte föreställt mig. På bild ser den inte alltid jätterolig ut, men i verkligheten är den riktigt bra, och storleken är perfekt för denna typ av klocka på en 17,5 cm platt handled. Riktigt nöjd. Och som begagnad är den ju närmast att betrakta som ett fynd.
20240604_091552.jpg
Ja! Skulle behållt någon av mina med Valjoux som jag köpte fullset med H-länk för 14-15 k det var 3-4 år sen. Nu ska man punga ut med 30 k för en ny (trots Concepto-verk)! Begagnade ser man sällan här och från utrikes ska de ha fantasipriser.

What’s a man to do?
 
Låter som att jag inte ska göra mig av med denna då, den har ju allt du beskriver 😂
Nja, du kan ju sälja den till mig? Jaha, nehe, nej jag får väl bita i det sura äpplet kanske. Skylla mig själv. Jag har ändå haft 4-5 st 103 och sålt och ångrat.

De är en aning tjocka. Tycker 356 blir mer obalanserad på mig, men 103 är ju större med samma höjd, och de nedåtlutande härligt kantiga polerade bandhornen kramar om handleden, åtminstone visuellt/optiskt, vilket gör dess höjd mindre märkbar.

Och det härliga brummandet av den stora aningen vobblande rotorn … mmmm!
 
Nja, du kan ju sälja den till mig? Jaha, nehe, nej jag får väl bita i det sura äpplet kanske. Skylla mig själv. Jag har ändå haft 4-5 st 103 och sålt och ångrat.

De är en aning tjocka. Tycker 356 blir mer obalanserad på mig, men 103 är ju större med samma höjd, och de nedåtlutande härligt kantiga polerade bandhornen kramar om handleden, åtminstone visuellt/optiskt, vilket gör dess höjd mindre märkbar.

Och det härliga brummandet av den stora aningen vobblande rotorn … mmmm!

103:an är underbar, men jag fixar inte höjden. Ska jag ha en 41mm boett så måste den upplevas och bäras nätt, men 103:an är tyvärr allt för stor för mig.
 
103:an är underbar, men jag fixar inte höjden. Ska jag ha en 41mm boett så måste den upplevas och bäras nätt, men 103:an är tyvärr allt för stor för mig.
Det är väl lite det som gjort att jag avyttrat mina efter ett tag. Den är så bra på alla sätt utom just höjden. Det är svårt med klockor!
 
Nja, du kan ju sälja den till mig? Jaha, nehe, nej jag får väl bita i det sura äpplet kanske. Skylla mig själv. Jag har ändå haft 4-5 st 103 och sålt och ångrat.

De är en aning tjocka. Tycker 356 blir mer obalanserad på mig, men 103 är ju större med samma höjd, och de nedåtlutande härligt kantiga polerade bandhornen kramar om handleden, åtminstone visuellt/optiskt, vilket gör dess höjd mindre märkbar.

Och det härliga brummandet av den stora aningen vobblande rotorn … mmmm!
Jo 103 har man ju hört ska vara en hög klocka och med den storleken kan den kanske bli topptung på vissa handleder. 356 är allt också en liten tjockis men 39mm gör att den funkar, i alla fall på mig (inte på nato) 😁
 
Det är väl lite det som gjort att jag avyttrat mina efter ett tag. Den är så bra på alla sätt utom just höjden. Det är svårt med klockor!
Jag tycker, efter att ha haft en 103 ST SA, att ST-modellen är lagom. Safirvarianten däremot, den är som en köttbulle. Men den här, med sin plana vridring och sitt välvda glas, den tycker jag inte upplevs tjock alls, egentligen. "Stål-stål-måttet", där boettlocket ansluter mot boetten och upp till vridringens ovansida är ju rätt litet. Att undersidan sticker ner några mm tänker i a f inte jag på direkt.
 
Senast ändrad:
103:an är underbar, men jag fixar inte höjden. Ska jag ha en 41mm boett så måste den upplevas och bäras nätt, men 103:an är tyvärr allt för stor för mig.
Själva caset på 103 St bygger tillsammans inklusive vridringen inte mer än cirka 12,5mm, plexi-glaset adderar ju också ca. 3mm till. Så jag skulle faktiskt inte alls kalla klockan tjock, vilket jag även har skrivit tidigare! Sedan är egentligen boetten 40mm, 41mm är klockan inklusive vridringen som sticker ut! Jag har själv tagit fram skjutmåttet och kontrollerat. Safirvarianten är en annan femma dock, den är en liten tjockis! 🤓
 
Senast ändrad:
Själva caset på 103 St bygger tillsammans inklusive vridringen inte mer än cirka 12,5mm, plexi-glaset adderar ju också ca. 3mm till. Så jag skulle faktiskt inte alls kalla klockan tjock, vilket jag även har skrivit tidigare! Sedan är egentligen boetten 40mm, 41mm är klockan inklusive vridringen som sticker ut! Jag har själv tagit fram skjutmåttet och kontrollerat... 🤓
Jaja, men boetten och vridringen är ju inte hela höjden.
 
Jag tycker, efter att ha haft en 103 ST SA, att ST-modellen är lagom. Safirvarianten däremot, den är som en köttbulle. Men den här, med sin plana vridring och sitt välvda glas, den tycker jag inte upplevs tjock alls, egentligen. "Stål-stål-måttet", där boettlocket ansluter mot boetten och upp till vridringens ovansida är ju rätt litet. Att undersidan sticker ner några mm tänker i a f inte jag på direkt.

Själva caset på 103 St bygger tillsammans inklusive vridringen inte mer än cirka 12,5mm, plexi-glaset adderar ju också ca. 3mm till. Så jag skulle faktiskt inte alls kalla klockan tjock, vilket jag även har skrivit tidigare! Sedan är egentligen boetten 40mm, 41mm är klockan inklusive vridringen som sticker ut! Jag har själv tagit fram skjutmåttet och kontrollerat. Safirvarianten är en annan femma dock, den är en liten tjockis! 🤓
Man kanske skulle skönhetsoperera in en liten grop på ovansidan av handleden?
 
Har varit intresserad av en ux ett tag, men detta med bubblan var nytt för mig. Är det något som händer generellt med ux eller bara just din? Och hur kallt ska det vara för att bubblan ska dyka upp?
Kort sammanfattat; Det är ett fenomen som uppstår på gamla UX:ar och ”förvärras” över tid som ska försvinna vid service/batteribyte.På nya UX ska det inte uppstå… finns några längre utläggningar om exakt vad fenomenet beror längre bak i tråden.
 
Tillbaka
Topp