• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

1717514782710.png
 
Hallojsan! Första frågan här på KS för lilla mig😅

Jag har förbokat nya 903:an (svart) och är ute efter bra inspiration på armband till den (köpte med läder för jag gillade inte något av alternativen riktigt).

Har något rockat Mesh eller annat fräsigt i t.ex. Nylon/Gummi och har bilder?

Känner inte att jag hittar bra mängd inspo när jag googlar eller kollar runt här (hittar såklart lite, men man är väl bortskämd med alternativ).

TL;DR: Vilket är det absolut ballaste armbandet man kan köra på en 903 (svart)?
 
Hallojsan! Första frågan här på KS för lilla mig😅

Jag har förbokat nya 903:an (svart) och är ute efter bra inspiration på armband till den (köpte med läder för jag gillade inte något av alternativen riktigt).

Har något rockat Mesh eller annat fräsigt i t.ex. Nylon/Gummi och har bilder?

Känner inte att jag hittar bra mängd inspo när jag googlar eller kollar runt här (hittar såklart lite, men man är väl bortskämd med alternativ).

TL;DR: Vilket är det absolut ballaste armbandet man kan köra på en 903 (svart)?
Grattis till ett bra val av klocka! Tänker att 903:an nog matchar riktigt bra med ett alligatorband med kontrastsömmar - annars har ju zuludiver riktigt bra meshband (finns säkert obrandade för halva pengen) som nog kan passa, annars kanske ett sailcloth kan vara nått.
 
Hallojsan! Första frågan här på KS för lilla mig😅

Jag har förbokat nya 903:an (svart) och är ute efter bra inspiration på armband till den (köpte med läder för jag gillade inte något av alternativen riktigt).

Har något rockat Mesh eller annat fräsigt i t.ex. Nylon/Gummi och har bilder?

Känner inte att jag hittar bra mängd inspo när jag googlar eller kollar runt här (hittar såklart lite, men man är väl bortskämd med alternativ).

TL;DR: Vilket är det absolut ballaste armbandet man kan köra på en 903 (svart)?
Ska du köpa mesh skulle jag tipsa om Staib. Bättre kvalitet än så blir det inte. De är förhållandevis dyra, men en ny 903:a är ju inte direkt billig heller.
 
Hallojsan! Första frågan här på KS för lilla mig😅

Jag har förbokat nya 903:an (svart) och är ute efter bra inspiration på armband till den (köpte med läder för jag gillade inte något av alternativen riktigt).

Har något rockat Mesh eller annat fräsigt i t.ex. Nylon/Gummi och har bilder?

Känner inte att jag hittar bra mängd inspo när jag googlar eller kollar runt här (hittar såklart lite, men man är väl bortskämd med alternativ).

TL;DR: Vilket är det absolut ballaste armbandet man kan köra på en 903 (svart)?

Välkommen! Har du testat att gå in på Sinn:s hemsida, välja läderband så att du får upp 23 olika alternativ med bild? Sinn:s band är helt ok i pris. Vill du ha inspiration så sök på den äldre 903 eller på en Breitling Navitimer 92. Klockan kommer passa på mycket, även tex Nato. Klassiska stilen är på alligator eller länk.


Bra band finns även här:


Lycka till!
 
OT:

Men, jag får en sjudjävla massa reklam på FB om Superreplica watches. Köp en super clone för en bråkdel av originalets pris, allt ingår. Cert kartonger mm mm. Är det ens lagligt att sälja skiten?
 
OT:

Men, jag får en sjudjävla massa reklam på FB om Superreplica watches. Köp en super clone för en bråkdel av originalets pris, allt ingår. Cert kartonger mm mm. Är det ens lagligt att sälja skiten?
Nej, att sälja replikor/kopior är varumärkesintrång och regleras både på nationell nivå och på EU-nivå. Det är däremot lagligt att köpa och äga en replika så länge du inte försöker sälja den vidare, i alla fall enligt svensk lag.
 
@ERIKSON URHANDEL

Vet ni om nyproducerade Sinn 556 I B fortfarande har ghost date eller om Sinn har uppdaterat urverken även till dessa?

556 I LE (de färgglada varianterna) har ju inte spökdatum, så kanske har Sinn sett till att fixa detta lilla störmoment?
 
@ERIKSON URHANDEL

Vet ni om nyproducerade Sinn 556 I B fortfarande har ghost date eller om Sinn har uppdaterat urverken även till dessa?

556 I LE (de färgglada varianterna) har ju inte spökdatum, så kanske har Sinn sett till att fixa detta lilla störmoment?
Det vore tacksamt. Det känns inte värdigt ett märke som Sinn att ha ghost date. Det har gjort att jag undvikit de reffarna samt att det sänker märkets anseende i mina ögon.
 
Det vore tacksamt. Det känns inte värdigt ett märke som Sinn att ha ghost date. Det har gjort att jag undvikit de reffarna samt att det sänker märkets anseende i mina ögon.
Ja, jag måste erkänna att jag har svängt i frågan. Från att inte ha brytt mig alls till att tycka det är ganska störigt och lite småslött att inte fixa.
 
Så jäkla nöjd!
20240606_133839.jpg

Bryggan har sett ut som skit de senaste 10 åren minst, eftersom isen har tryckt till den rejält. Trodde den var helt körd och behövde skrotas, alltihop typ. Men efter att ha snackat med grannen, som på senare år tagit över en pålningsbåt, så sa han att den där kan vi nog rikta. Eehhh, jaha....
Så istället för 12,5k per stolppar han slår ner, så har jag just betalat 6k för några timmars jobb.
Jag har ju sparat bergis 70k på detta!
Nu får jag demontera däcket och byta allt som är dåligt och knäckt, men jag tror att en hel del kommer att gå att återanvända.
Och skulle den satans isen sabba den igen, så kan man ju rikta den har jag just lärt mig.

Sa jag att det känns bra? 😇
 
Tillbaka
Topp