• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Så jäkla nöjd!
20240606_133839.jpg

Bryggan har sett ut som skit de senaste 10 åren minst, eftersom isen har tryckt till den rejält. Trodde den var helt körd och behövde skrotas, alltihop typ. Men efter att ha snackat med grannen, som på senare år tagit över en pålningsbåt, så sa han att den där kan vi nog rikta. Eehhh, jaha....
Så istället för 12,5k per stolppar han slår ner, så har jag just betalat 6k för några timmars jobb.
Jag har ju sparat bergis 70k på detta!
Nu får jag demontera däcket och byta allt som är dåligt och knäckt, men jag tror att en hel del kommer att gå att återanvända.
Och skulle den satans isen sabba den igen, så kan man ju rikta den har jag just lärt mig.

Sa jag att det känns bra? 😇
Härligt! Skönt att få saker fixade, speciellt surdegar. Men vi fokuserar på det viktiga: Vilken klocka ska du köpa för de 70k du sparat? 😇
 
Härligt! Skönt att få saker fixade, speciellt surdegar. Men vi fokuserar på det viktiga: Vilken klocka ska du köpa för de 70k du sparat? 😇
Haha, jag tänkte just det samma! Men när jag köpte @Laddsladd 103 ST har jag känt mig så himla nöjd, att trots att jag har flera andra trevliga klockor, vill jag liksom inte bära så mycket annat.
Så vi får se, men bränner det för mycket i fickan blir jag ju liksom tvingad att göra nåt åt saken...😬😁
 
Haha, jag tänkte just det samma! Men när jag köpte @Laddsladd 103 ST har jag känt mig så himla nöjd, att trots att jag har flera andra trevliga klockor, vill jag liksom inte bära så mycket annat.
Så vi får se, men bränner det för mycket i fickan blir jag ju liksom tvingad att göra nåt åt saken...😬😁
Haha, ingen annan klocka får lika mkt tid som min 103a! Måste vara ett bra betyg? 🤓
20240606_150856.jpg
 
Suktat efter en Sinn sen pandemin då jag upptäckte dem. För en dryg månad sen kom jag över en 104 A till ett riktigt bra pris. Kom på en F-link, men jag föredrar armband av olika slag. Första armbandet blev ett måttbeställt på Horween läder som passar mina 16 cm handleder. Grymt nöjd!
1000009103.jpg
1000009105.jpg
1000009106.jpg
 
Suktat efter en Sinn sen pandemin då jag upptäckte dem. För en dryg månad sen kom jag över en 104 A till ett riktigt bra pris. Kom på en F-link, men jag föredrar armband av olika slag. Första armbandet blev ett måttbeställt på Horween läder som passar mina 16 cm handleder. Grymt nöjd!
1000009103.jpg
1000009105.jpg
1000009106.jpg
Snyggt o grattis. 104 är underskattad. Väldigt mycket klocka för pengen.
 
Suktat efter en Sinn sen pandemin då jag upptäckte dem. För en dryg månad sen kom jag över en 104 A till ett riktigt bra pris. Kom på en F-link, men jag föredrar armband av olika slag. Första armbandet blev ett måttbeställt på Horween läder som passar mina 16 cm handleder. Grymt nöjd!
1000009103.jpg
1000009105.jpg
1000009106.jpg
Den hade nog gjort sig riktigt bra på ett senapsgult nato också 🤩

En annan sitter här och ser fram emot att jobba imorgon... Suck. Jag är åtminstone väldigt nöjd med min Sinn. Tog "bara" 2 år från jag började titta på en till jag slog till.
1000031159.jpg
 
Hej,
556 I B har inget datum och ingen information om att den skulle komma att få det.
556 I Perlmutt S, även den utan datum.
Jag menar inte ett riktigt datum, utan fenomenet ghost date, alltså att datumväxlingen klickar till trots att tavlan saknar datumfönster, och att snabbväxlingspositionen finns kvar när man drar ut kronan.

A Phantom Date is when a watch doesn’t have a cut-out on the dial for a date window, even though the movement is still equipped with a calendar complication. Some collectors call it a Ghost Date.

This happens when watch brands design a “no-date” timepiece but they do not use a no date watch movement, or they do not make modifications to the movement to remove the calendar components.
 
Jag menar inte ett riktigt datum, utan fenomenet ghost date, alltså att datumväxlingen klickar till trots att tavlan saknar datumfönster, och att snabbväxlingspositionen finns kvar när man drar ut kronan.

A Phantom Date is when a watch doesn’t have a cut-out on the dial for a date window, even though the movement is still equipped with a calendar complication. Some collectors call it a Ghost Date.

This happens when watch brands design a “no-date” timepiece but they do not use a no date watch movement, or they do not make modifications to the movement to remove the calendar components.
OK, ska kolla, återkommer
 
Jag menar inte ett riktigt datum, utan fenomenet ghost date, alltså att datumväxlingen klickar till trots att tavlan saknar datumfönster, och att snabbväxlingspositionen finns kvar när man drar ut kronan.

A Phantom Date is when a watch doesn’t have a cut-out on the dial for a date window, even though the movement is still equipped with a calendar complication. Some collectors call it a Ghost Date.

This happens when watch brands design a “no-date” timepiece but they do not use a no date watch movement, or they do not make modifications to the movement to remove the calendar components.
Svaret från Sinn är att verket är modifierat och har inte datumfunktionen kvar.
 
Får ett hiss från mig okonventionell som man är. Sen är jag också löjligt förtjust i gummiremmar.

Man märker att Sinn är ett djupt hål när man väl ramlat dit. Alla dessa bilder på 356 gör ju en inte mindre sugen att ha den som nästa sparmål 😊
Ja, jo man kan nog ha de flesta band på en Sinn faktiskt och gummit från Royalstraps är ju löjligt skönt på armen 😁. Gillar också gummiband, kör oftast det sommaren då jag tycker stål ”nyper” när det är varmt 😬
 
Tillbaka
Topp