• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Blir så här för mig?
IMG_6989.png
 
Bet inte om du sett men ligger en svart 105 på gummi på blocket.
Jo jag har sett den där. Men den saknar länk och ska den köpas i efterhand är det inte ett kanonpris. Då köper jag hellre något här, helst med länk.
Blir så här för mig?
IMG_6989.png
Som @Danne.l skriver lär du nog behöva 50 inlägg för att se köpesannonser. Men det är du snart uppe i. Och bra inställning att du vill ha relevanta inlägg till skillnad från många andra som bombar forumet med skitinlägg 👍🏻
Du kanske behöver 50st inlägg?
 
Det är något med den klockan som i mina ögon gör den så förbaskat tuff. Kan inte sätta fingret på det men tror det är vridringens utformning i greppen och kanske de oproportionerligt stora siffrorna på tavlan. Kanske även typsnittet. 🤔

Oavsett. Den är fantastisk 😍

Som @Laddsladd skrev, så jäkla tuff. När jag ser bilderna ångrar jag att jag sålde min. Men sen kom jag på orsaken och det var att min handledsknöl inte kom överens med bandhorn/boett riktigt. Men ser otroligt bra ut på din handled, får glädjas åt det istället :).
Tack för de snälla omdömena! Kanske är det vridringen som gör det? Rent estetiskt så föredrar jag denna framför min UX (som för övrigt ligger hemma och väntar efter utförd service i München) och så trodde jag inte att det skulle bli. Mycket nöjd hursomhelst 😃
 
Länge sedan jag postade i Sinn-tråden då jag inte har någon Sinn själv för tillfället. Dock har min kompis en 910 Anniversary som jag tänkte kolla intresse för. Detta är alltså inte en "annons" per se utan snarare en koll på om någon här skulle vara intresserad av modellen för då kan jag förmedla kontakt.

Det är ju en i mitt tycke extremt trevlig modell med split seconds (Schleppzeiger!) och dessutom limiterad till 300 st så för dom av Er som snöat in lite extra på Sinn skulle det ju kunna vara av intresse. Klockan är i extremt fint skick, nästan oanvänd och då han köpte klockan ny hos Ericssons till ett mycket bra pris borde det gå att komma överens om något som bli bra för både köpare och säljare.

PMa mig isf så ordnar jag kontakt. Needless to say är min kompis en hyvens gubbe och jag går i god för att han är en bra person att göra affärer med.
 
Fick lite finpost idag som man måste visa upp lite 😉
Var inne och kikade på Oris Aquis i liknande budget, men va nyfiken på lite mer fält-stuk och fick se den här utgåvan av 556.
Lite speciellt stuk på Sinn men förstår nu vad hypen handlar om när man fick uppleva den på riktigt, väldigt fint arbete!
20240925_133318.jpg

20240925_133426.jpg

20240925_140706.jpg
 

Bilagor

  • 20240925_140706.jpg
    20240925_140706.jpg
    439.2 KB · Visningar: 0
Tillbaka
Topp