• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ja, det vore kul att göra det! Kanske är någon speciell version som bara tillverkades till flygvapnet? :) Alla funktionerna är 100 %. Däremot så funderar jag på varför det är dubbla chronografvisare. Någon som har någon aning? :)

Jag är inte riktigt med på vad du menar? De två stora är sekunden och minuterna och lilla sub-dialen ner i mitten visar timmar av tidtagningen.

Jag är inte riktigt med på vad du menar? De två stora är sekunden och minuterna och lilla sub-dialen ner i mitten visar timmar av tidtagningen.
IMG_1675.JPG

Här ser du att det är två röda visare, varav det bara är en som rör på sig när man slår på chronografen. Undra vad den andra finns till för

Du får maila till Sinn och fråga angående de grå sub-dialsen, det kanske är någon spännande historia bakom :)

Hur fungerar kronograf-funktionerna?

Ja, det vore kul att göra det! Kanske är någon speciell version som bara tillverkades till flygvapnet? :) Alla funktionerna är 100 %. Däremot så funderar jag på varför det är dubbla chronografvisare. Någon som har någon aning? :)
Att Sinns modellhistoria är tveksamt dokumenterad kan man tycka är tråkigt men samtidigt så gör alla dessa oklarheter att Sinn blir så mycket mer intressant. Det är mycket roligare med spekulationer och efterforskningar än att bara slå upp facit i en bok eller på en webbsida. Det blir en charmig mystik :)

Jag får nog lov att säga nay. Men det beror på att jag aldrig sett någon klocka som någonsin passat på bund i mina ögon. Men testa! Gillar du det är det klart du ska köra :)

Instämmer, har aldrig fattat grejen med det :)

Vi får se...tror att jag ger det en chans i alla fall :) Minns inte om det är i den här tråden eller någon annanstans på forumet som jag fick tips om ett lite smidigare bund, får sätta mig och leta.

Alltså allvarligt, det här är inget bra. Sen U1:an ankom har jag inte använt någon annan klocka. Ska man behöva sälja den???

Sinn släpper nytt...igen! :)

I samband med flytten till nya lokaler så kommer den en ny klocka bland deras Classic Timepieces...1746 Heimat.

Klockan är en hyllning till Frankfurt am Main och Sinn förklarar den speciella mönstringen på tavlan så här:

"We see the 1746 Heimat as an homage to this city. The extremely fine rhodiumcoated relief dial is inspired by the traditional diamond pattern of Frankfurt’s popular cider glasses, also known as Gerippte. The three-dimensional diamond pattern creates an incredibly vibrant interplay of light and shade on the cider glasses."

Jag måste säga att tavlan har alla förutsättningar att se fantastisk ut live. Den finns inte i lager för tillfället och det är beställingstid på 6 veckor.
@ERIKSON URHANDEL kommer ni att beställa hem klockan till butiken? Dressarna säljer väl inte så mycket som det övriga sortimentet, men den här ser ju onekligen rätt spännande ut. Jag tycker att mönstringen ger en tydlig vintagekänsla och jag kommer att tänka på fodret i Omegas box till deras släpp av 1957-trilogy.

42mm
9,2mm tjock
22mm mellan luggarna
Vattentäthet 10bar

Hade man fått önska hade exempelvis 39mm, med 20mm mellan luggarna gjort klockan strået vassare.

Skärmavbild 2017-11-10 kl. 22.53.02.png
Skärmavbild 2017-11-10 kl. 22.53.14.png

Här två exempel på "Gerippte". Dels diamantmönstringen på ciderglasen, och dels Westhafen Tower som också kallas Das Gerippte och som stod klar 2004 i Frankfurt.

geripptes.jpg
1604760.jpg

Senast ändrad:

I samband med flytten till nya lokaler så kommer den en ny klocka bland deras Classic Timepieces...1746 Heimat.

Klockan är en hyllning till Frankfurt am Main och Sinn förklarar den speciella mönstringen på tavlan så här:

"We see the 1746 Heimat as an homage to this city. The extremely fine rhodiumcoated relief dial is inspired by the traditional diamond pattern of Frankfurt’s popular cider glasses, also known as Gerippte. The three-dimensional diamond pattern creates an incredibly vibrant interplay of light and shade on the cider glasses."

Jag måste säga att tavlan har alla förutsättningar att se fantastisk ut live. Den finns inte i lager för tillfället och det är beställingstid på 6 veckor.
@ERIKSON URHANDEL kommer ni att beställa hem klockan till butiken? Dressarna säljer väl inte så mycket som det övriga sortimentet, men den här ser ju onekligen rätt spännande ut. Jag tycker att mönstringen ger en tydlig vintagekänsla och jag kommer att tänka på fodret i Omegas box till deras släpp av 1957-trilogy.

42mm
9,2mm tjock
22mm mellan luggarna
Vattentäthet 10bar

Hade man fått önska hade exempelvis 39mm, med 20mm mellan luggarna gjort klockan strået vassare.

Här två exempel på "Gerippte". Dels diamantmönstringen på ciderglasen, och dels Westhafen Tower som också kallas Das Gerippte och som stod kvar 2004 i Frankfurt.

geripptes.jpg
1604760.jpg
Kul initiativ av dem!
Helt enig i din önskan, 42 mm på en dressare är en turn off.

42mm
9,2mm tjock
22mm mellan luggarna
Vattentäthet 10bar

Här två exempel på "Gerippte". Dels diamantmönstringen på ciderglasen, och dels Westhafen Tower som också kallas Das Gerippte och som stod klar 2004 i Frankfurt.

geripptes.jpg
1604760.jpg
Den där skulle jag inte betala många spänn för :wtf:

Godmorgon på er! Jag slängde iväg ett mail till Sinn angående 143:an. Hoppas att få ett bra svar, måste väl finnas någon som har bra koll?
Någon dag i närtid så åker jag in till Erikson och lämnar in på service, de kanske kan öppna och kolla läget på verket. Annars får den väl kanske skickas iväg någonstans :). Jag har aldrig varit hos Eriksons, så det blir väl kul vilket som :)

Tillbaka
Topp