Sinn släpper nytt...igen!
I samband med flytten till nya lokaler så kommer den en ny klocka bland deras Classic Timepieces...
1746 Heimat.
Klockan är en hyllning till Frankfurt am Main och Sinn förklarar den speciella mönstringen på tavlan så här:
"We see the 1746 Heimat as an homage to this city. The extremely fine rhodiumcoated relief dial is inspired by the traditional diamond pattern of Frankfurt’s popular cider glasses, also known as Gerippte. The three-dimensional diamond pattern creates an incredibly vibrant interplay of light and shade on the cider glasses."
Jag måste säga att tavlan har alla förutsättningar att se fantastisk ut live. Den finns inte i lager för tillfället och det är beställingstid på 6 veckor.
@ERIKSON URHANDEL kommer ni att beställa hem klockan till butiken? Dressarna säljer väl inte så mycket som det övriga sortimentet, men den här ser ju onekligen rätt spännande ut. Jag tycker att mönstringen ger en tydlig vintagekänsla och jag kommer att tänka på fodret i Omegas box till deras släpp av 1957-trilogy.
42mm
9,2mm tjock
22mm mellan luggarna
Vattentäthet 10bar
Hade man fått önska hade exempelvis 39mm, med 20mm mellan luggarna gjort klockan strået vassare.
Här två exempel på "Gerippte". Dels diamantmönstringen på ciderglasen, och dels Westhafen Tower som också kallas Das Gerippte och som stod kvar 2004 i Frankfurt.