Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vem fasen vill ha en 42mm dressklocka? Måtten är ju helt off med marginal. UschSinn släpper nytt...igen!
I samband med flytten till nya lokaler så kommer den en ny klocka bland deras Classic Timepieces...1746 Heimat.
Klockan är en hyllning till Frankfurt am Main och Sinn förklarar den speciella mönstringen på tavlan så här:
"We see the 1746 Heimat as an homage to this city. The extremely fine rhodiumcoated relief dial is inspired by the traditional diamond pattern of Frankfurt’s popular cider glasses, also known as Gerippte. The three-dimensional diamond pattern creates an incredibly vibrant interplay of light and shade on the cider glasses."
Jag måste säga att tavlan har alla förutsättningar att se fantastisk ut live. Den finns inte i lager för tillfället och det är beställingstid på 6 veckor.
@ERIKSON URHANDEL kommer ni att beställa hem klockan till butiken? Dressarna säljer väl inte så mycket som det övriga sortimentet, men den här ser ju onekligen rätt spännande ut. Jag tycker att mönstringen ger en tydlig vintagekänsla och jag kommer att tänka på fodret i Omegas box till deras släpp av 1957-trilogy.
42mm
9,2mm tjock
22mm mellan luggarna
Vattentäthet 10bar
Hade man fått önska hade exempelvis 39mm, med 20mm mellan luggarna gjort klockan strået vassare.
Här två exempel på "Gerippte". Dels diamantmönstringen på ciderglasen, och dels Westhafen Tower som också kallas Das Gerippte och som stod klar 2004 i Frankfurt.
Är säkert folk som vill det. Upplever att många ”nyfrälsta” gärna vill ha stora blaffor även bland dressarna.Vem fasen vill ha en 42mm dressklocka? Måtten är ju helt off med marginal. Usch
Va?! Är inte den nyservad?Den här damen har nu hamnat hos mig
Av någon anledning så gillar jag verkligen denna varianten av 103. Dessvärre går hon jättekonstigt så hon behöver en översyn så snart som möjligt.
Den här damen har nu hamnat hos mig
Av någon anledning så gillar jag verkligen denna varianten av 103. Dessvärre går hon jättekonstigt så hon behöver en översyn så snart som möjligt.
Tack!Va?! Är inte den nyservad?
Kul att du valde att ta hand om den
Tror nog inte det iom att avvikelsen är så ojämn. Kan iof kanske vara att hon magnetiserats men då borde hon väl alltid gå rejält för fort?Hoppas verkligen att det räcker med en ruckning...
Det är ju garanti på servicen så det där ska nog fixa sigDen här damen har nu hamnat hos mig
Sicken styggelse!!
Det var min tanke ocksåDet är ju garanti på servicen så det där ska nog fixa sig
Sicken styggelse!!
Nädå, den där klockan passar i allt. Passa dock lite bättre på länk eller grönt Nato.
Klart att det ordnar sig på ett eller annat sättDet är ju garanti på servicen så det där ska nog fixa sig
Det är ett kännt fenomen på de dära! Visaren studsar tillbaka pga oljan.Ni som har UX, märker ni att sekundvisaren bouncar tillbaka varje sekund under en hel minut, eller kan det variera? Min bouncar tillbaka kanske 15-20 gånger per minut, annars hoppar visaren bara fram som på vilken kvartsare som helst.
Min UX agerar pluggkamrat
Absolut, det känner jag till! Syftade på att min bara studsar tillbaka kanske 25% av tiden.Det är ett kännt fenomen på de dära! Visaren studsar tillbaka pga oljan.
Ahaa. Då är jag medAbsolut, det känner jag till! Syftade på att min bara studsar tillbaka kanske 25% av tiden.
Är säkert folk som vill det. Upplever att många ”nyfrälsta” gärna vill ha stora blaffor även bland dressarna.
Jag gillar stora klockor, men då ska det vara rejäla tool-klockor typ U1 eller U212. Kanske Panerai Submersibles a la 47mm?
Aha, intressant! Då är jag nog inte den enda med där här fenomenet Undra vad det kan bero på.Ahaa. Då är jag med
Klämde på en UX tidigare i veckan och då har jag får mig att vi märkte att sekundvisaren studsade tillbaka mer på "uppvägen" ", Dvs mellan sekund 30-60.
Det är väl samma priser där som på Sinns hemsida så titta därNi som har koll, vad listar en UX och en U1 hos Erikssons?
Tack för tipset!Det är väl samma priser där som på Sinns hemsida så titta där
Mätte tidsavvikelsen över natten. +1.9 s./dygn är ju mycket bra. Men visst är det så att den kan vara i behov av service iallafall?
Men köp på EriksonsTack för tipset!
Såklart! Om det blir nytt så att säga!Men köp på Eriksons
Sinn är väldigt prisvärt begagnat, det går inte att förnekaSåklart! Om det blir nytt så att säga!